Fejjel a témának

KARAMBOL

KARAMBOL

A sárga csekk a magyar gazdaság szégyenfoltja

2018. március 05. - Kibeszélő

Miért kiirthatatlan a sárga csekk a magyar közéletből? Miért kígyóznak sorok a postán a pénzbefizetés ablaknál? A készpénzes fizetéshez való ragaszkodás a magyar gazdaság egyik, ha nem a legfőbb betegségére mutat rá.

Én csak akkor megyek a postára, ha igénybe kívánom venni az alapvető szolgáltatását. Nem, még csak véletlenül sem sorsjegyet szeretnék kaparni; csokira, kifestőre és DVD-re sem fáj a fogam, de még csak biztosítást sem szeretnék kötni. Csupán egy nyomorúságos levelet szeretnék feladni. Az már eleve piszkálja a csőrömet, hogy egy és ugyanazon gombot kell megnyomnom a levélfeladáshoz és a csekkbefizetéshez. Aztán csak várok. És várok. A sorstársaim szinte kivétel nélkül a sárga papírost gyűrögetik a kezükben, levélfeladási szándékkal nagyon kevesen ácsorognak. Hogyne, hiszen azt már rég kiváltotta az e-mail. No jó, de akkor a sárga csekkhez miért ragaszkodunk? Azt miért nem váltja ki a banki átutalás, urambocsá a csoportos beszedési megbízás?

A válasz két szó: szürke gazdaság. Ma Magyarországon még mindig teljesen normális az, hogy az emberek csak a fizetésük egy részét, ráadásul többnyire a kisebbik részét kapják hivatalosan, bankszámlára, adózás után. Egy része, és sokszor a nagyobbik része, teljesen ellenőrizetlenül vándorol a zsebükbe. Mivel ez az összeg nem hivatalos, a mértéke időnként változik. Például, ha rosszul megy a cégnek, vagy legalábbis a tulaj azt állítja, hogy most rosszul megy. A kétmilliós konyhapadlóra volt keret, Icuka járandóságára már nincs. Ebben az esetben átmenetileg még csökkenhet is a fizu készpénzes része. Na, és ilyenkor van az, hogy kölcsön kell kérni fűtől-fától, ne adj Isten uzsorástól a közüzemi számlák kiegyenlítése céljából. Vagy csak simán kenyérre.

Ezen feltételek mellett nem csoda, hogy a magyarok nem bízzák a véletlenre a dolgot, vagyis nem adnak csoportos beszedési megbízást a bankjuknak. Hiszen egyáltalán nem valószínű, hogy lesz elegendő fedezet a számlájukon minden hónapban. Sőt, szinte biztos, hogy nem lesz. Ezek után egész nyugodtan kijelenthetjük, hogy a sárga csekk a magyar létbizonytalanság tökéletes megtestesítője.

És a bizalmatlanságé. Vannak, akiknek volna elég pénz a számlájukon, de olyannyira nem bíznak a bankban és/vagy a közüzemi szolgáltatókban, hogy nem hajlandóak csoportos beszedési megbízást adni. Mert a múltkor is több pénzt vettek le, és hónapokig leveleztem velük, mire visszaadták. Szomorú, nagyon szomorú.

csekk.jpg

No, nem állítom, hogy Magyarországon nincs fejlődés. 2015 elején csekkbefizető automatákat állított üzembe a Magyar Posta. A dolog megmosolyogtató aprósága, hogy eleinte csak bankkártyás fizetés volt lehetséges, csupán később állítottak üzembe olyan gépeket, amelyek már készpénzt is elfogadtak. Ha valakinek van elég pénze a számláján, miért is tökölne csekkbefizetéssel? Ja, nem tököl. A csekkek elenyésző részét fizetik be automatán keresztül. A magyar ember egyszerűen imád a postai ügyintéző színe elé járulni a sárga csekkel.

Egy pillanatra álljunk meg, és gondolkozzunk el, hogy megy ez a hanyatló Nyugaton. Németországban például teljesen alapvető, hogy amikor beíratják a gyereket egy tanfolyamra/különórára/akármire, a fizetés banki úton, csoportos beszedés formájában történik. Készpénzes fiztésre egyszerűen nincsen lehetőség. És akkor még a fél- vagy egyéves hűségidőről nem is beszéltünk. (Ebből adódik, hogy azokat az alkalmakat is ki kell fizetni, amelyeken a gyerek valami miatt nem vett részt. Ez a szolgáltatót védi, hiszen neki akkor is ugyanakkora a fix költsége, ha két gyerek van jelen, meg akkor is, ha tizenkettő.) Vagyis ott az a normális, hogy a szülőnek minden hónapban van annyi pénz a számláján, amiből ki tudja egyenlíteni a tandíjat. A közüzemi díjaknál dettó. Ugyanis a teljes fizetését legális úton, adózás után kapja, ráadásul időben. Nem kézbe és nem okosba.

Szeretném, ha a magyar embereknek is teljesen hétköznapi érzés lenne az, hogy havonta azonos időben, azonos összegű fizetés érkezik a számlájára, ami tisztességes megélhetést biztosít számára.

Szeretném, ha egy párt végre azt tűzné a zászlajára, hogy megszünteti a sárga csekket és vele együtt a létbizonytalanságot Magyarországon!

 

Kép forrása: hirekonline.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karambol.blog.hu/api/trackback/id/tr3213715844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boarding pass 2018.03.06. 13:33:22

@tamarisk: Kivonatból kiolvasni automatikusan. Igen, ezt lehet. De a kivonat megszerzését/letöltését is automatizálni kellene... És azt le sem írtam, hogy 4 bankszámlám van (mindegyik más banknál).

Pontosan azért nem fog működni a világ, mert mindenkinek van egy szuper megoldása valamire, de mindenhez egy külön rendszert kell használni, és ezek a rendszerek nem/csak részben kompatibilisek egymással.... (tipikus okos otthon szindróma, de ebbe tényleg ne menjünk bele)

boarding pass 2018.03.06. 13:37:10

@mad823: a digitális nomádoknak a fizetési kérelmet postán küldik ki ? (hiszen azért nomádok, mert nincs email címük sem...) :)

graphite 2018.03.06. 13:41:57

@Olliék: "De ha a magyar kártyámra utalok, bármennyit,az 2056-huf!!!! A magyar bankok a legmocskosabbak európában! "

Használj Transferwise-t, az olcsóbb.

graphite 2018.03.06. 13:54:05

@cselaxi: "A beállított limit felett NEM lehet leemelni. Pont. "

Kivéve ha véletlenül törlődik a limit. (egyszer megjelent a számlámon 100 ezer forint, majd másnap eltűnt, a bank leakasztott 500 ft illetéket. Bementem, hogy ez akkor most mi? Reggel kivártam ez 1 órás sort, ahol közölték, hogy hiba volt a rendszerben, ezért jelent meg a semmiből 100 ezer forint, amit aztán le is vettek, jóváírták az 500 ft-ot. Jövő hónapban újra levonták az 500 forintot, mint elmaradt illeték befizetése, újra bementem, 1 óra várakozás, jóváírták. Jövő hónapban levonták, nem mentem be, ők nyertek. Utólag kiderült, a beállított limitek eltűntek, sőt az egyik csoportos beszedési megbízás is. Azóta nem játszom ilyet).

2018.03.06. 14:02:01

@vuvuzela importőr: az egy főre eső GDP kb. kétszerese a magyarországinak. Csak igénybe vett szolgáltatásért fizet mindenki. Ha időben lemondod a gyereked különóráját, akkor nincs semmi abban, hogy nem fizetsz. Ha itt egy különórákat adó tanár elkezdi verni az asztalt, hogy neki kell pénz a meg nem tartott óráért is, akkor hamar munka nélkül marad. A piac megoldja.

2018.03.06. 14:02:35

@boarding pass:

Nálunk van ...

GRÁNIT 2X
K&H 1X
FÓKUSZ 2X
MÁK 2X
OTP 1X

Ez 8 számla és működik :-)
Igaz, hogy csak 5 féle protokoll kell hozzájuk...

ottalai 2018.03.06. 14:09:42

@mad823:
A fizetési kérelem alapvetően a bankkártyás, egyszeri, azonnali fizetéseket váltja majd ki. A csoportos beszedés marad. A szolgáltató nem fog több ezer fizetési kérelmet kiküldeni, főleg úgy, hogy a fizetés teljesítést nem tudja érdemben befolyásolni/kontrollálni.

@borading pass:
@tamarisk:
Mi a racionális, gazdasági magyarázata annak, hogy egy magánszemélynek egynél több (pláne 4-8) bankszámlája legyen? Csak érdekel az oka.

ekat 2018.03.06. 14:12:24

Hát nem tudom, én 50 feletti szőke nő vagyok, de jó sok éve nem is láttam sárga csekket. És amíg még kaptam egy-kettőt, akkor megfogtam, lenéztem róla az adatokat, és neten utaltam.
Amióta van Díjnet, azóta amit lehet (víz, gáz, UPC), azt természetesen ott fizetek kártyával, mert az akkor nem kerül semmibe. Ja és ELMÜ-t is kártyával a saját felületén. (És ez nálam elvi dolog, rühellem a tranzakciós adót. :D)
Olyan ember meg, aki NE minden hónapban fixen kapná a teljes fizetését számlára, nincs a családomban vagy ismeretségi körömben. (Tudom, Budapest...)

Gleccsertetű 2018.03.06. 14:13:06

Végre egy értelmes poszt.

2018.03.06. 14:13:59

@vuvuzela importőr: ja, itt a bankszámla vezetés teljesen ingyenes, nincs olyan előírás se, hogy havonta X összeget (mondjuk a munkabért) kell rá utaltatni. Minden számlához jár egy passbook, amit az ATM mellett található kisebb masinába bedugsz és az rányomtatja a számlamozgásod adatait. Kb. mint egy takarékbetétkönyv. Szóval papír alapú.
Netbank van, ingyenes, de szerintem nem népszerű. Az ázsiaiak szeretik a papíralapú dolgokat.
Én is szeretem a csekket és örülök, hogy itt is van. Ami jó lenne Magyarországon, az az, hogy ne csak postán lehessen befizetni csekket, hanem legyenek terminálok minden településen. Mondjuk ATM mellett.
Itt, ahol élek, minden sarkon ott lévő convenience storeban befizethetem a nap 24 órájában a csekkeimet. Mivel ilyen boltok mindenütt vannak, sosincs sor sehol.

2018.03.06. 14:17:42

@ottalai:

Magán számlák...
egyetemistáé
asszonyé
enyém
nagyijé

Befektetési számlák

Két KATA-s EV ....

2018.03.06. 14:20:55

@EU zászlót mindenhova!: Pont erről írtam utt, hogy Kelet-Ázsiában, ami jelentősen fejlettebb informatikával bír, mint Magyarisztán, roppant népszerű a papírpénz, a betétkönyv, csekkek.
Az amerikai meg nem ritkán a fizetését is pay checken kapja, aztán elfárad a bankba és kap érte cash-t. Vagy hitelkártyával zsonglőrködik, arra szoktatták rá őket a fogyasztókon élősködő bankok.

Karipapa01 2018.03.06. 14:21:49

@efi: "Azért tiltakozom, mert a papír alapú befizetésnek költsége van, amit szétkennek ránk is. Ha kifizetitek a többletet,akkor leszarom, hogy ti sorban állva csekkeztek."

Ha meg nem fizetjük ki, akkor is csak maximum "leszarhatod".
Különben neked Romániában nem kell fizetned a magyar sárga csekk költségeit.
Más magánügyeibe belepofázni ősi román szokás. Bár újabban székely is.
Jótanács: ne legyél ideges, mert akkor nem áll fel a fa....d! :P

boarding pass 2018.03.06. 14:23:20

@ottalai: azért van több számla, mert a kondíciók megnyitásakor éppen az volt a megfelelő ( vannak lekötött tételek is )

Éppen tegnap nyitottam egy bankszámlát :
- kezelési költség nincs (nem egy évre, hanem egyáltalán nincs)
- limit, kötelező utalás, kötelező benntartott összeg nincs
- nincs bankkártya hozzá (nem is kell)
- kp felvét ingyenes
- netbank (viszonylag primitív)

Egyetlen költség az utalás, 1,25 ezrelék (nem %)

ennyi. Azért nyitottam, mert egy adott ingatlan költségeit csak ez a bankszámla fogja "kezelni". Ide érkezik bérleti díj, innen megy minden rezsi (csoportos beszedésivel)
Pontosan és egyszerűen követhetem az ingatlan bevételi és kiadási oldalát, viszonylag minimális költséggel....

ze11 2018.03.06. 14:24:06

@boarding pass:

"1. a mai napig nem tudta egyik bank sem megoldani azt, hogy a csoportos beszedési megbízásnak legyen egy olyan egyedi azonosítója, amit én adok meg (pl."kistelek gáz") és ezt hozzárendeli a bankkivonathoz
2. Azt már végképp nem sikerült megoldani, hogy esetleg az egyedi azonosítók alapján szűrni lehessen az internet-bankban. (Láttam csírájában megoldásokat, egyik sem működik)"

A Díjneten volt ilyen szolgáltatás, Csekkolónak hívták, volt szerencsém hozzá (többoldalról is), sajnos igen hamar kivezették - hogy miért, azt csak találgatni tudom, de pl. a rezsicsökkentés nem látszott rajta elég szépen. Sőt... :-)

"3. A bankok azt sem tudják megoldani, hogy egyszerűen virtuális alszámlákat lehessen nyitni, és így mindent egyszerűbb nyilvántartani. (gépjárművenként, vagy ingatlanonként egy alszámla, máris tudnám - mi hová tartozik)"

Könyvelni, pontosabban kontírozni nem fog helyetted a bank, pláne nem lakossági üf. esetén.

"4. A Bankok a mai napig nem igazán képesek olyan egyszerű dologra, hogy emailt küldjenek egy bejövő tranzakcióról."

Nekem az sms elég, a terhelésekről jön e-mail is.

"5. Írtátok, hogy csoportos beszedésnél előfordul, hogy nem vonja le a szolgáltató, de erről te nem tudsz és figyelni kell. Nem itt a baj. Mert ilyenkor a szolgáltató a következő hónapban [...] 2 havi díjat EGY ÖSSZEGBEN vonják le, rögtön átlépi a limitet és ennyi."

Ilyenem még nem volt, mivel minden csop.besz. igényről (nem a terhelésről, a beérkező kérésről) napokkal a teljesítés, illetve annak kísérlete előtt kapok levelet/sms-t, így tudok lépni, ha kell. Oda kell figyelni? Igen, oda, de ennyi.
Az a szolgáltató meg, amelyik két száma összegét egyben óhajtja levonni, az más disznóságokra is képes :-) Ha ilyenbe futnék bele, akkor azonnal állnék át náluk egyedi utalásra.

ze11 2018.03.06. 14:26:24

@steery: A készpénzt tudják a legkönnyebben ellopni tőled: simán pofánvernek, és kész. Ennél egyszerűbb nincs.

ze11 2018.03.06. 14:28:10

@karandash: A csekk az csekk, a "sárga csekk" az átutalási megbízás. Egészen más a kettő, csak nálunk keveredik a két dolog.

Omnisapient 2018.03.06. 14:30:05

@Pilotax: az isten háta mögötti helyeken megmagyarázza, de nagyvárosban???

Omnisapient 2018.03.06. 14:36:05

@Billy Hill: havi fix összegre tökéletes a rendszeres átutalás, pl. gyereknek osztálypénz, egyesületi tagdíj. De havonta változó összegre, mint a legtöbb rezsiszámla szerintem a csoportos beszedés sokkal jobb. Limit be van állítva. Nem kell minden hónapban számla érkezésekor netbankolással vacakolni.
Lehet, hogy rovid a memóriám, de az elmúlt 15 évben sőt, annál régebbről sem emlékszem olyanra, hogy a limitet meghaladóan vontak volna le a csoportos beszedéssel. Olyanra viszont igen, hogy egyhavit nem szedett be a szolgáltató, majd egy hónappal később kéthavit akart beszedni, ami viszont megbukott a limit miatt.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.03.06. 14:36:30

@karandash: Vagy ott vannak az árveréses műsorok a tévében. (Raktárárverés, reptéri árverés stb.)Többnyire dollárkötegekkel állnak sorban a leütött tétel kifizetésénél, nem bankkártyával.
Az Autókereskedők c. műsorban az alkudozás végén pedig gyakran hangzik el végső érvként, hogy "készpénzben"..

Omnisapient 2018.03.06. 14:42:14

@vuvuzela importőr: volt idő, amikor valóban jó csomagokat lehetett kifogni némely bankoknál. De ma már nemhogy az új ügyfél, de még régi ügyfél sem kap olyan új csomagot, amiben elfogadhatónak nevezném a banki költségeket. Jelenleg nullát fizetek az átutalások után, még tranzakicós illetéket sem, sőt kp felvétel után sem, feltéve, hogy a bank ATM-jéből veszem fel. De ez egyre ritkább.

Karipapa01 2018.03.06. 14:45:32

@EU zászlót mindenhova!: Na jó, az az árverés egy más dolog! Ott azért kérnek készpénzt, mert az átutalásos, vagy a kártyás kifizetés időbe kerül és ha az illető mégsem fizetne, akkor új árverést kell meghirdetni ami ismételten költség és senki nem fizeti ki.

várom a levelet 2018.03.06. 14:54:53

@Bisi: tényleg mennyivel jobban. az idén már a második kisbolt zár be.az emberek reggel megveszik a kenyeret,kis felvágottat,aztán a bolt be is zárhatna 10 órakor.aztán elballagnak a postára,föladják a csekkeket.a gyógyszertárban kiváltják a gyógyszert,aztán vagy marad,vagy nem.

Karipapa01 2018.03.06. 15:00:46

@ze11: Igazad van, a "sárga csekk" valójában nem csekk, de mi annak hívjuk. A fürdőszobai csaptelep is szelepcsoport, mégis a csaptelep kifejezést használja mindenki. Különben a befizető oldaláról annak funkcionálisan megfelel (mintha csekket állítanál ki a befizetéshez).

FlybyWire 2018.03.06. 15:25:22

Hitelkártya.
Olyan, amelyikhez a vásárlások után visszatérítés van, ami bőven visszahozza az éves díját.

Az összes közművet online, hitelkártyával fizetem.
Akkor, amikor akarom, otthon vagy a munkahelyen ülve.

50 éves kor alatt aki nem ezt csinálja: vesztes.

efi 2018.03.06. 15:30:48

@Sztavrosz7:
Havonta 1x posta? Az kevés lesz. Ha már szopatod magad a sárga csekkel, akkor tessék becsületesen lejátszani, havonta minimum 4 kör, de inkább több. Határidőre mindent befizetni!

FlybyWire 2018.03.06. 15:31:31

@teéjesenmindegy: nekem 0 forintos számlám van.
A bankkártyám meg évi 17 ezer, de tavalyig évi 120 ezres visszatérítést lehetett rajta csinálni.
Sajnos közben rájöttek, hogy ez az okos ügyfeleknél - akik nem futnak bele a 73 féle buktató egyikébe sem - ez bukó nekik, úgyhogy levitték évi max 60-ra.
Így már, hogy van társkártya is szintén 17-ért, már csak nagyon kimaxolva éri meg, úgyhogy jelenleg mérsékelt aktivitással keresk új hitelkártya konstrukciót, lehetőleg havi 1M feletti kerettel.
Valaki tud valami jó tippet? :)

FlybyWire 2018.03.06. 15:35:57

@teéjesenmindegy: "A bank, amikor utalsz, amikor kártyával vásárolsz, amikor bejön pénzed, mindig egy kicsit levon, mint jutalékot. De örülj neki."

Csak nem tőlem, hülyegyerek, hanem a bolttól, ahol vásárolok :D

eßemfaßom még áll 2018.03.06. 15:38:11

@Rigor Mortis: "volt, aki nem. :) "

innentől kezdve...

FlybyWire 2018.03.06. 15:39:46

@Billy Hill: adj csoportos beszedést a hitelkártyádra.
Egyből nem a saját pénzedből szed el a közműszolgáltató.
Jön róla az SMS, ha vitatott az összeg, a hitelkártyacég fog veszekedni a szolgáltatóval nem te.
Ha meg minden OK, sok bank még visszatérítést is ad (na persze 0,1%, meg hasonló), de akkor is, ez csak jó.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.03.06. 15:40:58

@Karipapa01: "kártyás kifizetés időbe kerül"

Nem szoktál szupermarketben kártyával fizetni??

eßemfaßom még áll 2018.03.06. 15:40:59

@Hozzászólok: "probald ki a dijnetet

Ott megadhatod, hogy kistelek gáz, és meg is őrzik az elektronikus számlát."

Nincs a díjneten fent minden szolgáltató és
"Kedves X.Y.!

Tájékoztatjuk, hogy a 18 hónapnál régebbi számláinak törlését követően 2018-ban a 2016.06.30-át követően kelt e-számláit érheti el Díjnet fiókjában. "

de egyébként jó.

ottalai 2018.03.06. 15:41:47

@tamarisk:
Így értem a min. 4 számlát, bár így már min. 4 magánszemély. Ez rendben van.

@boarding pass:
Az ingyenes kp. felvét bankfiókra vonatkozik? Ha nem, akkor kártya nélkül tudsz kp-t felvenni?

eßemfaßom még áll 2018.03.06. 15:43:19

@adrfst: "A fizetésed felét most is elviszi az SZJA,"

Te valami időhurokban ragadtál?

FlybyWire 2018.03.06. 15:44:57

@abcd1234: A folyószámla ma mocskosul drága, kivéve, ha bitang gazdag vagy és x összeg fixen érkezik rá.

Havi 3-400 nettó jövedelemtől is vannak már 0, vagy közel 0 forintos számlák.
Egy átlag család 2 keresővel ezt simán hozza ma már.

FlybyWire 2018.03.06. 15:55:49

@laci_52: "Nelem bankszámlára jön a pénz, mégis sárga csekket használok és azt kártyával fizetem a postán,"

Ez a létező legértelmetlenebb hülyeség, amit itt olvastam.
Minden szolgáltatónál fizethetsz netem, debit vagy credit kártyával is.
Mi a rossznyavalyának mászol el a postáig?

FlybyWire 2018.03.06. 16:00:18

@ekat: Hehe, eddig az első értelmes komment :)
Én sem fizettem sárga csekken úgy 10-12 éve semmit, ugyanezt csináltam.

A csoportos beszedés is szar, azt se használom.
Korábban a folyószámláról utalás ment, de mióta díja van, és főleg mióta hitelkártyával is lehet mindent fizetni, az megy.

ételizésítő 2018.03.06. 16:05:21

@abcd1234:
Olyan egyáltalán nincs is, amin barcode van, mert a magyar nyelvben ilyen nem létezik.
Olyat keress, amin vonalkód van.

@Betonkocka:
"2005 óta olyan bankszámlám van, amelyről MINDEN átutalás, csoportos beszedés INGYENES (CIB Bank)"
A CIB-nél nincs ilyen, de sebaj.

@efi:
Basszál ki velünk, fizess te is csekkel.
"Határidőre mindent befizetni! "
Az ugye megvan, hogy nem a fizetési haráidő előtt 1 nappal küldik ki a csekket, hanem hetekkel?

@Karipapa01:
Az egykaros már nem szelep, hanem valóban csap.

@eßemfaßom még áll:
Letöltöd a számlát PFD-ben a számítógépedre. A mai terabájtos vinyók világában már elenyésző helyet foglal. A 10 MB-os vinyók esetében (dolgoztam olyan géppel, amiben ez volt, ráadásul utólag beépítve, mert eredetileg csak nagyfloppy-meghajtó, 5 1/4 col, 360 kB, és arról ment az oprendszer is) tényleg problémás lett volna, de hálistennek akkor még nem is volt internet, ezért ilyen szolgáltatás sem.

2018.03.06. 16:23:48

@ottalai:

Minek vennék fel kp-t máshol mint NÉHA az ATM-ből?

Havonta 1X néha 2x szoktam kp-t felvenni a digitálsi nomád szolgáltatók és boltosok kedvéért.

Üzletben FŐLEG bankkártyával fizetek!
Hisz a bankkártya a KP pótló!!! azért van...

2018.03.06. 16:26:09

@FlybyWire:

Kéne tájékozódnod írás előtt mert ...kurvára nem vagy tájékozott!
Csak jár a szád a béna bankszámla választásod alapján.

ottalai 2018.03.06. 16:35:37

@tamarisk:

A kp. felvétellel kapcsolatos kérdésem @boarding pass-nak szólt. Te nem írtál erről. Ő írta, hogy az új számlájához nincs kártya és a kp. felvét ingyenes. Erre kérdeztem, hogy az akkor bankfióki kp. felvétet jelent-e ingyen, mert kártya nélkül nehezebb lehet máshogy.

FlybyWire 2018.03.06. 16:43:09

@tamarisk: ki szólt hozzád? Annyi baromságot hordtál ide már, hogy veled inkább nem is kezdtem :)

FlybyWire 2018.03.06. 16:48:14

@tamarisk: ha lenne egy kevés eszed a 7 banknál 19 folyószámlád helyett, és az összes bevételed egy helyre folyatva össze tudnál kaparni egy 0 forintos prémium bankszámlát, akkor te se próbálnál itt kompenzálni, meg a végletekig kifinomult módon fillérb***ni mindent.

A netelőfizetés, meg számítógép mint extra költség... ezen besírtam :D Kinek nincs mindkettő otthon? A fájdalom, jaj....

eßemfaßom még áll 2018.03.06. 17:21:44

@ételizésítő: hű de okos vagy, én viszont erre reagáltam:

"és meg is őrzik az elektronikus számlát."

Azt időközben már megtanultad, hogy a kínai "free shipping" mit jelent?

kkn 2018.03.06. 17:40:48

Látoma cikkíró is megfeledkezik a nyugdíjas korosztályról. Pl. fateeom nem ért a nethez, az okostelefonhoz, ha nem lett volna balesete, akkor sem hiszem, hogy megtanulta volna. Ő tuti nem fog utalni, stb. Van rengeteg olyan idös, aki nem tudta megtanulni , és nem is akarta . De tegyetek úgy, mintha ők nem lennének, és károgjatok a sárga csekk miatt.

kkn 2018.03.06. 17:45:56

A másik banda, nem akarok hitelkártyát. Van annyi a számlámon, amivel ki tudom fizetni a dolgokat. Miért ne rögtön adja pénzt, miért kell kölcsönkérni, hogy utána a banknak adjam vissza? Mégha adnak jutalmakat, kedvezményeket, ( amikre nincsen szükségem, mert muszájból beválthatnám de többnyire olyanra ott, ahol és amire nincs szükségem, de olyan, mint azért venni v.mit, mert akciós). Franc se fog fillérbaszni azért, hogy pörögjön a bankok hitelbiznisze. Ha van pénzem, rögtön kifizetem a bankkártyával.

boarding pass 2018.03.06. 17:46:26

@ottalai: igen, bankfiókban kp felvét. Napi életben nem izgalmas, de amikor egy nagyobb összeget fel kell venni, annak elég szép kezelési költségei vannak. ( pl: OTPnél 20M felvétele egyszerre : 300.000 Ft költség... ) Érdemes elkerülni az ilyen kp. felvételeket, de az élet hozhatja úgy, hogy nem tudod.

ottalai 2018.03.06. 17:52:29

@boarding pass:

Köszönöm, értem. Ritka az olyan bank, amelyiknél a fióki kp. felvét (is) ingyenes.

boarding pass 2018.03.06. 18:06:21

@ottalai: nagyon ritka. Én lepődtem meg a legjobban.

ottalai 2018.03.06. 18:13:56

@boarding pass:

Én is így emlékszem. Kíváncsi lennék mi a turpisság, mert az átutalás díja is átlagos szint, bár nem írtad, hogy lenne minimuma-maximuma, így becsapós lehet.

boarding pass 2018.03.06. 18:47:20

@ottalai: nincs minimuma és nincs maximuma. Életemben nem láttam még ilyen kondíciót (úgy, hogy tényleg semmi megkötés nincs) - őszintén szólva, nem hittem el, hogy valóban lehet szerződni. És de. Ennyit megér.

ottalai 2018.03.06. 18:52:18

@boarding pass:

A minimum rendben, de akkor a maximum hiánya lehet az egyik buktató. A legtöbb helyen maximalizálva van. Persze csak óriási összegeknél fájhat (tíz)ezreket fizetni az utalásért, főleg, hogy a banknak ugyanannyi, elenyésző összegbe kerül az utalás nagyságától függetlenül.

teéjesenmindegy 2018.03.06. 18:53:46

@FlybyWire: "Csak nem tőlem, hülyegyerek, hanem a bolttól, ahol vásárolok :D"
Te balfasz, ha utalsz, akkor levon tőled. Ha bejön pénzed, akkor is levon tőled. Ha esetleg külföldön vagy külföldről vásárolsz akkor olyan devizaárfolyamot számol, amilyet senki más, tehát levon tőled. Van egy éves kártyadíjad, tehát fizeted azt is. És ja, ha a boltban vásárolsz, akkor tényleg a boltostól vonják le. Amit a boltos pedig továbbhárít rád. Láttad azt a megnevezést a vásárlásaidnál, hogy "kényelmi díj" meg hasonlók?
Egy zseni vagy bazmeg....

teéjesenmindegy 2018.03.06. 18:56:58

@boarding pass: "Érdemes elkerülni az ilyen kp. felvételeket, de az élet hozhatja úgy, hogy nem tudod."
És az milyen, amikor olcsóbb felvenni a pénzt és befizetni a másik bankba, mint az átutalás?
És az, hogy olcsóbb felvenni, elmenni átváltani, befizetni másik bankba és elutalni onnan, mint az eredetiből simán elutalni?

Egy Hun Hunniából 2018.03.06. 19:44:50

@Rigor Mortis: "Aki ide trollkodni tud, az átutalni is. "
Na ez az ami nem stimmel!
Az itt okoskodó sok IQNUKU vitéz olyan sötétséget árasztott ki, hogy döbbenetes!
"A bamk lopta a számlámról a pénzem több hónapon keresztül" volt tán a csúcs.
Lehet csak valami "nyertél jájfont, küldj sms-t" fizetős szolgáltatást vett igénybe, vagy valami hasonlót vett igénybe. (A szerencsétlen=mélysötét barom)
A többi mellébeszélő/haudozó meg szintén a sötétségét PRÓBÁLTA leplezni a drága az utalás/nincs net/kell a bizonnylat és más hantákkal. Náluk IQLIGHT RULEZ!

2018.03.06. 19:51:29

Én azt nem értem, hogyha valakinek ennyire szúrja a szemét a sárga csekk, akkor miért nem szúrja a szemét a magyarországi banki költségek.
Nyugaton semmit nem kell fizetni kártyahasználatért. Iszonyat drága Magyarországon az utalás. Ha az egyenlegedre vagy kíváncsi az ATM-nél, és nem nyomtatod ki, csak a képernyőre jeleníted meg az is pénzbe kerül. Iszonyat drágák Magyarországon a banki költségek.
Ezért miért nem lázadsz?
Mellesleg minek a levél?
Van email, SMS, mindenféle üzenőprogram stb.
A XXI. században ne levelezzél már, ne égesd magad.

2018.03.06. 20:01:53

@Egy Hun Hunniából:

Miért nem drága az utalás szerinted? Szerintem k.rva drága. Azon kellene siránkozni, hogy Magyarországra miért nem tud begyűrűzni a nyugati banki ügyintézés és annak a minimális költségei. Ha ez megtörténne, akkor szerintem senki nem siratná a sárga csekket.
Mellesleg volt olyan bankhoz szerencsém, ahol két évig voltam és nem volt két egyforma hónap költségek szempontjából. Abból ki nem lehetett menni mi mennyi, hogyan , mikor és miért változnak a költségek. Teljes káosz volt az egész. Nem értettem meg is kérdeztem a bankban és 2 azaz kettő banki alkalmazott sem tudott egy épkézláb magyarázatot adni arra, hogy két év alatt nem volt két egyforma hónap a költségek szempontjából.

ételizésítő 2018.03.06. 20:09:58

@eßemfaßom még áll:
Te közben megtanultad, hogy mi az a vám?
Vagy csak szeretsz hülyeségeket beszélni?

ételizésítő 2018.03.06. 20:23:12

@kkn:
A legtöbb hitelkártyára pénzt adnak - azaz a havi vásárlásaidnak az 1-2-3-4%-át jóváírják, annyival kevesebbet kell fizetned. Ez átlagos havi költés (pl. ha a sárga csekket hitelkártyáról fizeted, az is számít) esetén olyan 2-3 ezer Ft-ra jön ki. nem nagy összeg, de pár sörre elég.
Persze ha pénzre nincs szükséged, akkor igazad van, akkor fölösleges fényűzés a hitelkártya.

Arról nem is beszélve, hogy a Cetelem kártyájára egyes cégek (Euronics, MediaMarkt, Extreme Digital stb.) jelentős (volt, amelyik 15%-os) kedvezményt adtak (illetve még ma is ad néhány cég), nekem pl. a lakásom berendezésénél ez olyan 200 ezer Ft-ot jelentett kedvezményben. Az azért már eléggé látható összeg (bár azoknál a cégeknél, amelyiknél én a cuccaimat vásároltam, már pont megszűnt ez a kedvezmény).

@teéjesenmindegy:
"Te balfasz, ha utalsz, akkor levon tőled. Ha bejön pénzed, akkor is levon tőled."
Akkor rossz banknál vagy. A bankok többsége nem von le, illetve utaláskor a Viktorod - tudod, akinek a seggét nyalod annyira lelkesen - által kötelezővé tett tranzakciós költséget vonja, mert azt nem tudja megkerülni.

graphite 2018.03.06. 20:36:54

@Egy Hun Hunniából: "A bamk lopta a számlámról a pénzem több hónapon keresztül" volt tán a csúcs"

Talán hallottál a nagysikerű sevizahitelekről, évekig vonták jogtalanul a bankok az emberektől a havi több tízezer foribtokat, végül a legfelsőbb bíróság döntése nyomán ennek egy részét visszafizették. Lehet, nem hallottál róla, de most már ezt is tudod.

graphite 2018.03.06. 20:42:41

@ételizésítő: "Euronics, MediaMarkt, Extreme Digital stb.) jelentős (volt, amelyik 15%-os) kedvezményt adtak" miután ezek a cégek mindent 30%-al drágábban árulnak, mintha a neten vennéd. Végülis hülyék nélkül nem élnének luxusban a luxusbankáraink, ez tény. Ha te szívesen dolgozol, hogy Csányi Sunyi bácsi még gazdagabb legyen, szíved joga, de ezért ne szidj másokat.

Karipapa01 2018.03.06. 20:57:42

@EU zászlót mindenhova!: CSAK kártyával szoktam fizetni, minimális kézpénzt hordok magammal. És a fizetés hamarabb megtörténik, mint ahogy a készpénzesek kinyitják a bukszát. Nem beszélve a visszajáró kiszámolásáról. Igen ám, csakhogy azokon az árveréseken az árverésvezető nem hord magával mobil terminált. Ezért szabály, hogy mindenki csak a nála levő készpénz erejéig licitálhat. Meg utólag vissza lehet vonni a bankkártyás fizetést, tehát csak az átadott készpénz a biztos.

öreg baka nem rakéta 2018.03.06. 20:58:58

Egy darabig olvasgattam a fényező, és lehülyéző hsz-eket. Egy valamit nem találtam: Mi van, ha a delikvens elmegy nyaralni? Na, akkor a csop. beszedés játszik, vagy valakinél kp-t hagy, meg postaláda kulcsot és felbéreli a manuális szolgáltatásra.

Karipapa01 2018.03.06. 21:10:29

@ételizésítő: "Letöltöd a számlát PFD-ben a számítógépedre. A mai terabájtos vinyók világában már elenyésző helyet foglal. "

Igen, ez így van! Nekem az 50 megás vinyómon még volt 25-30 mega hely, amikor a vinyó megadta magát. Inkább vettem egy új gépet, amin 0.5 gigás vinyó van, de ami az előzőn volt összes adatom, mind elveszett. És nem csak pornóképek, hanem fontos adatok, levelezések is. Jó, tudom, ne mondd, hogy nem archiváltam külső meghajtóra, de nem én vagyok a számítógépért, hanem az van értem! Viszont egy 15 évvel ezelőtti befizetési bizonylat még mindig ott hever a fiókomban és nem kell vele foglalkoznom. Majd ha egyszer kedvem támad a takarításra kidobom...

graphite 2018.03.06. 21:41:55

@öreg baka nem rakéta: "Mi van, ha a delikvens elmegy nyaralni?" Ha hosszabb időre megy nyaralni mint 1 hónap, akkor elmarad a befizetés, kap egy felszólítást és legközelebb + 200 ft bünti.

ételizésítő 2018.03.06. 21:56:10

@graphite:
"miután ezek a cégek mindent 30%-al drágábban árulnak, mintha a neten vennéd"
Hát nem igazán. (Mondjuk amennyiért a tévémet vettem, annyiért olyat még most sem kapsz, pedig eltelt közben pár év, és az elektronikában az egy örökkévalóság, és jelentős áresést jelent; ja, meg a tévéhez adtak még egy fél gigás vinyót csak úgy pluszban).
Meg ugye házhoz szállítják, beállítják, garanciát adnak rá stb.
De persze mindenkinek joga van hülyének lenni, neked is.
Tudod, ismerem az internetet, lehet, hogy korábbról, mint te. És használni is tudom.

Mondjuk azt pláne nem értem, hogy Csányinak melyikhez mi köze. Ja, hogy semmi?

@öreg baka nem rakéta:
Vagy késel 2 hetet a befizetéssel, és felszámolnak 50 Ft késedelmi kamatot. Vagy ennyit sem.

@Karipapa01:
Hát ha kicsit hozzáértőbb vagy, lehet, hogy még azt is meg lehetett volna menteni. Én azért szedtem már le adatokat fizikailag sérült vinyóról is, amit, ha fel volt dugva, a Win el sem indult, de a Linux igen, és a sérült partíciót kivéve a többiről minden adatot lementett. Kellett hozzá pár óra, de mindent leszedett.
Másrészt azt mondják, hogy aki a fontos adatait csak egy helyen tárolja, az hülye. És ezzel nem vitatkoznék.

A fölös papírokat meg 6 év után kidobhatod.

öreg baka nem rakéta 2018.03.07. 00:08:13

@graphite: Igen, bünti. Azzal semmi bajom, ha késik, megérdemli. De a nyaraló opció sehol sem vetődött fel. Hozzátartozóm hónapokra lemegy a telkére, és akkor mit csináljon? Csekk nuku, csak a csoportos a megoldás..... Itt a sok internetbuzi dobhatna egy reális megoldást. Ja, ott nuku mobil, hát még a net. Nyugdíjasok.

öreg baka nem rakéta 2018.03.07. 00:14:35

@graphite: Úgy látom, a hsz ment a fóti gyerekek javára.:)
Mi van akkor, ha hosszabb időre megy el, mert a telkes az jóóóó.
Hazaér, és minden kikapcsolva, mert fél évig telkezett? Csekk nem játszik, mi a megoldás, nyugdíjasok, bőven 65 felett. Ja, és mobil nem játszik, mert nuku a térerő.

2018.03.07. 06:07:11

@abcd1234:
Olyan egyáltalán nincs is, amin barcode van, mert a magyar nyelvben ilyen nem létezik.
Olyat keress, amin vonalkód van.
- Vonalkód sincs :)! Ha pontos akarok lenni, akkor QR kód vagy 2D vonalkód van.

@Betonkocka:
"2005 óta olyan bankszámlám van, amelyről MINDEN átutalás, csoportos beszedés INGYENES (CIB Bank)"
A CIB-nél nincs ilyen, de sebaj.
- Pedig de! A nullás számlacsomag. Most egy hónapja lett jutalékos az utalás, más egyéb ingyenes.

VT Man 2018.03.07. 06:16:08

@kkn:
"Van rengeteg olyan idös, aki nem tudta megtanulni , és nem is akarta"

Helyesen: van sok olyan idõs, aki nem tudta megtanulni, MERT nem akarta.

Az idõsek nem hülyék!

kvadrillio 2018.03.07. 07:36:24

mindig sárgacsekkre fogok fizetni !!! SOHA NEM TÁMOGATOM AZ UZSORÁS BANKOKAT !!!!!

Tsteinar 2018.03.07. 08:36:16

amúgy külön lehet csekkhez és levél feladásához sorszámot húzni, illetve a csekket kártyával fizetik egyre többen, én speciel azért hogy pontokat gyűjtsek. A banki átutalás, csoportos beszédes altalaban nem ingyenes.

FayRodisz 2018.03.07. 09:28:11

Nekem az tetszik amikor a kis pöcsfej ül a számítógépe előtt, életében nem volt csavarhúzó a kezében, ha az élete múlna pl. azon, hogy meghegesszen egy karosszériát akkor megdöglene mert lövése nincs, hogy hogyan álljon neki mivel hülye hozzá, de ez a kis faszfej ezerrel tud más embereket "digitális analfabétázni". Az fel sem merül az egyszerű, tufa agyában, hogy nem mindenki szerelme a számítógép és annak a belső lelkivilága és létezik a buta programozókon kívül még néhány ezer szakma a világon.

FayRodisz 2018.03.07. 09:32:18

@teéjesenmindegy:

Az ilyen hasznos hülyékkel lehet elhitetni azt, hogy a bankokat sarcolja a jóságos állam az ügyfél érdekében, amit azok a büdös életben nem hárítanak tovább, hiszen az milyen csúnya lenne.

eßemfaßom még áll 2018.03.07. 10:25:52

@ételizésítő: Látom mellébeszélni azt tudsz, de ez a freeshippinges égésedet nem oltja el :)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.03.07. 10:26:57

@Karipapa01: Nem az árverésvezetőnél fizetnek, hanem van erre külön apparátus.
"Meg utólag vissza lehet vonni a bankkártyás fizetést." Ennyi erővel sehol nem fogadnák el a bankkártyás fizetést, arról nem is beszélve, hogy paypalos átutalás esetén azonnal megjelenik az összeg a másik számlán.

" Ezért szabály, hogy mindenki csak a nála levő készpénz erejéig licitálhat."

Nem hinném, már csak azért sem, mert van egy csomó árverezős oldal manapság. A Autókereskedők c. műsorban pl. Mike időnként ilyen oldalakon veszi a felújítandó autót, vagy épp adja el a felújítottat..

Duplaxiii 2018.03.07. 10:42:53

Nagyon káros írás!
Már a csoportos beszedés reklámozása is problémás, mert ugye nem a gazdaagoknál fordul elő rendszeresen, hogy problémás lehívások történnek.
A sárga csekk valóban macerás, de nem önmagában, hanem a magyar posta emberellenes kialakítása miatt. Ha az normálisan lenne kialakítva, akkor nem észlelnéd ezeket a gondokat.
Egyébként felvetésed kirekessztő a társadalom elég nagy halmazával szemben, mert amíg élnek közöttük olyan emberek, akiknek sem a jövedelmük, sem az életük nem teszi lehetővé az elektronikus fizetést, addig arra szükség van.
Vagy akkor a pártok vegyék programjukba a munkanélküliek, a alacson jövedelműek, az idősek, a falusi túlélők likvidálását és legyen Magyarország egy szűk genderhalmaz, egy Y generációs juppi és szingli közösség hazája.
Egyébként 1000 forint befizetése és a ma minden elektronikus pénzmozdulatra rátett többlet ugye jó dolog?
Amikor a bank javasolja a vállalkozónak, hogy inkább vegyen ki 100 ezret az automatából, és kp-ben fizessen, mint utalással, mert az utalások illetéke 10 ezerrel is növeli a költséget, az automatának az egyszeri díjával szemben.
De a legsötétebb, a automatikus lehívási engedély, mert ma egyetlen szolgáltató sem biztonságos. És pereskedhetsz!
Ja, ha menő vagyok, nyitok egy másik számlát, arra teszem az utalabdót. Hogy ez jelentős plusszköltség? Kit érdekel, megengedhetem magamnak.
És akik nem, azok zavarnak a postán, így halál rájuk!

Duplaxiii 2018.03.07. 10:46:03

Egyébként apróság a posztolónak!
A telefonom NFC képes. Van bankszámlám.
De nem használhatom a funkciót, mert a Vodafon az OTPvel kötött kizárólagos szerződést, így csak akkor fizethetnék így, ha nyitok egy OTP-s számlát, és oda teszem a pénzemet.
Nem áthívja a pénzt az ellopott bank az én bankomtól, hanem KÖTELEZ arra, hogy ott kössek szerződést.
Így nem használom és marad a kp., adott esetben az utalás - ez üzleti vonal - és a csekk a szolgáltatók felé.

graphite 2018.03.07. 11:07:16

@öreg baka nem rakéta: levelek átirányítása fél évre az új címre.

FlybyWire 2018.03.07. 12:47:29

@teéjesenmindegy: "És ja, ha a boltban vásárolsz, akkor tényleg a boltostól vonják le. Amit a boltos pedig továbbhárít rád."

Te fested magad, vagy tényleg ilyen hülye vagy? :D
Tehát ha kártyával fizetek, akkor nekem többe kerül a tej/kenyér, mint annak aki kp-vel fizet.
Vagy mégsem?
Akkor most mi is van? :D
Idióta....

FlybyWire 2018.03.07. 12:52:00

@öreg baka nem rakéta: nyaralásnál hitelkártyával vásárolok mindenhol. Nincs költség, aktuális középárfolyamon vált.
KP felvétel neccesebb, de vannak olyan számlacsomagok ahol havi 1 külföldi kp felvétel is ingyenes. Citibanknak volt a legjobb ilyen csomagja, ki is vonultak a lakossági szolgáltatásból :(

FlybyWire 2018.03.07. 12:54:26

@FayRodisz: lassan kezd összeállni, valójában mekkora ostoba barom is vagy :D
Eddig csak az derült ki, hogy a pénzhez nem értesz, meg a számítógépekhez.
Az áram azért megvolt?

efi 2018.03.07. 19:35:36

@ételizésítő:
"Az ugye megvan, hogy nem a fizetési haráidő előtt 1 nappal küldik ki a csekket, hanem hetekkel?"
Szerinted. Még olyan is van, hogy utána.

graphite 2018.03.08. 13:58:31

@FlybyWire: Nem, mindenkinek többe kerül, mivel te kártyával vásárolsz. Ha mindenki kp-vel fizetne, olcsóbb lenne.

Ez van.

FlybyWire 2018.03.08. 14:05:00

@graphite: És ez hogy jön ide? Nagyokos hülyegyerek azt állította, hogy a kártyás fizetés a drágább, mert tranzakciók vannak rajta stb.
Én meg állítottam, hogy az a díj konkrét esetben a bolté, nem az enyém.
A kérdés nem arról szólt, hogy közvetve mi növeli az árakat vagy sem, hanem arról, hogy az egyénnek mi drágább, a kp vagy a kártya.
Erről írt baromságot a hülyéje.

FlybyWire 2018.03.08. 14:07:33

@graphite: ahogy az is baromság, hogy levon tőlem ha utalok, ha fogadok. Tőlem nem, mert nullás bankszámlám van. (Megint csak nem arról folyik a vita, hogy ez mennyivel drágít meg mindent mindenkinek, hanem az egyéni felhasználóról).
Ha lehúzós gagyi bankszámlám lenne, talán készpénzeznék - ha az érné meg.

A tranzakciós díj meg egy vérgeciség, de megint csak: nem erről szólt a vita.
Persze aki nem értelmezni akar, hanem hőbörögni, az úgyis kitalálja, hogyan és mit értsen félre.

graphite 2018.03.08. 17:07:12

@FlybyWire: amit én szerettem volna mondani, hogy létezik elektronikus készpénz (MNB engedéllyel Barion a neve), ami olcsóbb, mintha a zsíros luxusbankárokat etetjük. A papír alapú kp nyilván kényelmetlen egy adott összeg felett. Még azt is mondom, hogy nincs szükség bankra ahhoz hogy megkapjam a fizetésem, és elköltsem.

Bankra elvileg a hitelezés miatt lenne szükség, hogy Magyarországnak tényleg szükséges 52 pénzintézet, az is erősen kérdéses, a népnek kell eltartani őket, nem szerény kötülmények között.

2018.03.08. 23:25:25

@kvadrillio:

Jájjj hülyegyerek....

Tudod-e, hogy: a sárga is egy átutalás... ?
Mert a posta is csak átutalja!!! ám a pénzed a címzettnek HELYETTED okoska.

Szóval a sárga csekkel IS a bankot támogatod :-)
Plusz MÉG a postát is... teee nagyeszű..

2018.03.08. 23:27:36

@graphite:

a barion mögött is a bank áll... ha nem másik barionosnak fizetsz

FlybyWire 2018.03.09. 09:40:42

@graphite: Ok, és örülök hogy átment végre, amiről írtam.
Persze, hogy minden tranzakción, ha nem közvetve, akkor áttétesen nyerészkedik valami.
Ami rossz, és tudunk rajta változtatni, azt meg kell próbálni (pl. választások, stb.).
Amin nem tudunk változtatni, ott meg kell keresni a saját magunk (egyén) számára a körülményekhez képest legelőnyösebb megoldást.
Nekem ilyen a nullás bankszámla, és őszintén sajnálom, hogy ennek költségét másokon, kiterítve hajtják be, de ettől még a saját érdekeim az erősebbek. És emiatt nem alszom rosszul, sajnálom.

cselaxi 2018.03.09. 18:48:48

@FayRodisz: Kibaszott okos vagy. Bocsi, okos törölve.

steery 2018.03.12. 13:13:49

@ze11: Rossz az érvelésed. A pofánveréshez ugyanis meg kell találniuk, oda kell menniük hozzám és felvállalni a közvetlen konfrontációt. És a támadót mindig fenyegeti az a veszély, hogy esetleg fegyvert rántok és brutális kegyetlenséggel megnyomorítom vagy megölöm őt. Vagy neki kell velem végeznie, aztán mikor kiderül, hogy nem hordok magamnál sok pénzt, menekülhet a rablógyilkosság miatt pár ezer forintért. Ellenben a virtuális pénz ellopása könnyű, gyors, tiszta, távolból végrehajtott meló. Személytelen. És nagyságrendekkel többet lehet vele kaszálni, mint egy piciny pénztárca meglovasításával. És neked esélyed sincs ez ellen védekezni, mert nem nálad van az irányítás, hanem a banknál, a hálózatnál, olyan arctalan szervezeteknél, amiket picit sem érdekel a te sorsod. És legfejlebb egy akta lesz a történeted utólag a számukra, amit egy darabig rakosgatnak, majd megy a raktárba.

Sztavrosz7 (törölt) 2018.03.25. 08:53:13

@tamarisk: Mondd te tényleg nem érted amit írok vagy csak úgy csinálsz? Minden hónapban személyesen reklamáltam hogy még nem vonták le, és hogy nézzenek utána mi van. Minde egyes alkalommal azt a választ kaptam hogy ne aggódjak, minden rendben a bank és a biztosító egymás között intézi,NINCS teendőm!
Ennél világosabban nem tudom leírni.

2018.03.25. 11:14:38

@Sztavrosz7:

Ennél világosabban nem tudom leírni!

Akit így belehet szopatni ígéretekkel, az egy életképtelen naiv-hülye.
Aki a mesékben hisz ésél a gyanúval, hogy ez így nem okés....
Érted-e e ezt?!

----

A saját ügyeidért CSAK te vagy a felelős.
Nem a bank, nem a biztosító.

Felnőtt életképes emberek tudják ezt... és e szerint élnek.

graphite 2018.03.26. 23:35:43

@tamarisk: "
A saját ügyeidért CSAK te vagy a felelős.
Nem a bank, nem a biztosító."

Ez így van. Ha elüt a zebrán egy részeg autós, te vagy a hibás. Ha a bank nem tartja be az írott szerződést - te vagy a hibás. Egyelőre csak Magyarországon, de lehet hogy elterjed világszerte. A részeg sofőrök és a patkányarcú bankárok örülnének neki.

graphite 2018.03.27. 11:26:00

@tamarisk: ez jó hozzászólás volt. Szerintem neked ezzel a mentalitással Ukrajnában kellene élned. A világ boldogabbik felén sok ilyen problémát megold a bizalom valamint a hatóságok - rendőrség, bíróságok. Gondold át.
süti beállítások módosítása