Fejjel a témának

KARAMBOL

KARAMBOL

Ezért viselik el Merkelék Orbánt

2018. április 26. - Kibeszélő

Vajon mi lehet az oka annak, hogy Orbán Viktor már 8 éve nyugodtan vívhatja szabadságharcát szövetségeseivel szemben? Mit tud ő, ami érinthetetlenné teszi az EU berkeiben?

Időről időre felröppen a hír, na most aztán már tényleg megkapja magáét Orbán Viktor: az EU elzárja a pénzcsapot, és eljárást indít Magyarország ellen. Valójában évek óta nem történt igazi ellenlépés. Mintha csak egy színjáték lenne az egész. Hivatalosan kerülik a társaságát, a színfalak mögött akár meg is veregethetik a vállát. De mi lehet ennek az oka? Vigyázat, olyan felvetések következnek, amelyekre semmi bizonyíték. Az összeesküvés-elméletek iránt rajongók viszont imádni fogják.

Legutóbb egy-két napig úgy tűnt, Merkel és Macron is sunnyog. Nem azonnal gratuláltak az újraválasztott kormányfőnknek. Többször hangoztatták is, mennyire tele van már a hócipőjük a magyar miniszterelnökkel. Macron azt nyilatkozta Orbánról, vele semmiféle értékközösséget nem tud vállalni. Aztán mégis elküldte gratulációját, és kifejezte reményét, sikeres együttműködésben lesz részük. Micsoda kettős beszéd. Egyrészt a nyilvánosság felé mossa kezeit, másrészt Orbánnak azt üzeni, örömmel dolgozik együtt vele. De mi a valóság?

merkel-macron.jpg

Orbán évek óta akasztja ki az uniós vezetőket. Egyszer az illiberális államról vallott nézetei verik ki a biztosítékot, máskor a CEU körüli perpatvar. Még az Európai Néppárt, ami a Fidesz saját pártcsaládja, sem hagyta szó nélkül, amit a Fidesz-KDNP művel. Miközben mind elhatárolódnak Putyintól, addig Orbán barátkozik az orosz elnökkel. Miközben az EU összes tagországa aláírta az új kínai Selyemút ellen tiltakozó dokumentumot, addig Magyarország ebben is különutas politikát folytat. Mert Orbán rendszere ezt is megteheti.

De ahogy az köztudott, miniszterelnök urunk az uniós támogatásokat tárt karokkal várja. Az országba áramló uniós pénz pedig gyakran átláthatatlan útvesztőkön keresztül tűnik el, feltételezhetően a haverok zsebében. Az Unió eddig mégsem tett semmi hathatósat az ejnye-bejnyéken kívül. Talán az ő érdeke is, hogy ebben a nagy boldog családban legyen egy fekete bárány?

PISZLICSÁRÉ ÖSSZESZERELŐ ÜZEM  MEGMONDÓ EMBERREL

Meglehet. Nem is kell messzire menni, rögtön itt van Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke, aki rendre adóelkerülési botrányba keveredik. Mit is mondhatna hát ő Orbán Viktornak? Szóban talán elhatárolódik, de amikor találkoznak, egy félig lekezelő, félig baráti barackot nyom a magyar politikus fejére. Végül is, egyik kutya, másik...

Persze, ennél jóval komolyabb oka lehet annak, hogy egy kis autokrácia épülhet ki az Unió közepén. Nézzük először a legegyszerűbb elméletet, ami magyarázhatja az Orbán-rendszer érinthetetlenségét. Elképzelhető ugyanis, hogy az ide települt külföldi tőkének, illetve magának a külföldi tőkésnek még mindig jobban megéri békén hagyni a rendszert, mint fogni a cókmókot, és áttelepülni valahova máshova. Mert vannak szegényebb országok tőlünk keletebbre, de ennyire olcsó munkaerőt viszonylag ennyire képzetten, nehéz találni. Az adózás is kedvező a külföldi befektetőknek. Ezen felül pedig vámot sem kell fizetni az Unió határain belül. Tűrnek hát, és esetleg lebeszélik Merkelt és Macront a tényleges fellépésről.

mo_fekete_barany.png

Van ennél egy elvadultabb teória is. Mégpedig, hogy a vezető hatalmak eleve nem szeretnék azonos szinten látni a keleti tagországokat. Egyrészt érzékeltetik velük, kelet az továbbra is kelet. Másrészt jól jön egy olcsó régió. Harmadrészt pedig kiváló pufferzóna Oroszország felé. Vagyis ha Orbán Putyinnal barátkozik, barátkozzon, amíg nem lép túl egy uniós biztonsági kockázatot. Ehhez vegyük hozzá azt az elképzelést is, hogy addig jó Merkelnek és Macronnak, amíg létezik egy olyan piszlicsáré ország, mint hazánk, ahol a kormányfő olyan dolgokat mer mondani és tenni, amit Merkelék nem nyilváníthatnának ki, még ha konkrétan ugyanazt gondolják is. Szóval, Orbán egyfajta megmondó ember is, aki átvállalja a fekete bárány szerepét, akit jóízűen lehet szidni.

A PUDING PRÓBÁJA...

Végül pedig egy sokkal elrugaszkodottabb elmélet zárja a sort. Egy olyan elmélet, ami az előző lehetőségeket nyomokban tartalmazza, de ami azokon jóval túlmutat. Ha egyetlen mondattal kellene összefoglalni, azt mondhatnánk, minden előre le van vajazva. A szegény uniós átlagpolgár bármit gondolhat az Unióról, arról valójában fogalma sincs, a háttérben milyen mechanizmusok működnek. Minden a bizniszről szól. A politika és a gazdaság az EU-ban bizonyos hagyományokat követ, azok mentén halad, és próbál a jövőre tervezni. De az is látszik, hogy reformokra van szükség. Valami másra, valami újra. Mert a régi sémák szinte ciklikusan csődöt mondanak. Sőt, elavulnak.

labor.jpg

Keresni kell hát egy újfajta társadalmi, politikai, gazdasági berendezkedést. Elméletekkel tele a padlás. A közgazdászok szívesen gyártanak hozzájuk újabbat. Ám mind teória marad, mindaddig, amíg ki nem próbálják őket élesben. Szükség van ezért egy laboratóriumi kísérletre is, hogy az elméletből valóság legyen. Magyarország kiváló tesztalany. Nem kell beáldozni a fejlett nyugati államokat, nem kell feszültséget kelteni a német vagy francia társadalmakban (anélkül is elég öntudatos civilek a szakszervezeteikkel együtt). A magyar meg amúgy is mindent tűr és elvisel, és hozzászokott már a szegénységhez és ahhoz, hogy irányítsák. Merkel és Macron, meg az összes többi nyugati fejes megnézi hát, mi történik akkor, ha egy csipet nyugati demokráciát és piacgazdaságot vegyítenek egy csöpp autokráciával, szabadságjogok korlátozásával, államosítással, oligarcharéteggel és keleti nyitással. Nekünk, magyaroknak más dolgunk sincs, mint túlélni a kísérletet...

Bármelyik felvetés is áll közelebb az igazsághoz, egyiktől sem leszünk boldogabbak. Valamiért Orbánt így is, úgy is megtűrik a királyi udvarban...

A bejegyzés trackback címe:

https://karambol.blog.hu/api/trackback/id/tr4213857636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.26. 11:17:47

Igen, Orbán ügyesen kihasználja a nyugat belső konfliktusait.

Ellenkező esetben, már rég puccs lenne Bp-en Sorosék által.

A jó politikus ügyesen lavíroz, pávatáncol, hintapolitikázik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.04.26. 18:14:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Igen, egy hatalommániás politikus ezt csinálja és ezért nem lesz belőle államférfi...

lobaszopiatej 2018.04.26. 20:06:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Úgy van, a 82 éves Soros már nem is a spázba van, hanem épp a segged végét reszel!

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.26. 20:11:49

"Macron azt nyilatkozta Orbánról, vele semmiféle értékközösséget nem tud vállalni."

De együttélni egy 40 évvel öregebb Rotschild örökösnővel, az simán belefér mikronnak az értékközösségébe LOL

Mókás gyerek ez a mikró

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.26. 20:12:02

Konteókban nincs hiány ezen az oldalon. Mondjuk a legnagyobb része olyan abszurdítás, ami saját magát cáfolja már az értelem leghalványabb pislákolásának jelére is. Például hogy Macron találta ki Orbánt, miközben 2 évvel ezelőttig azt se tudtuk róla hogy létezik, eltekintve egy általa is feledésre ítélt epizódtól a katasztrofális francia szocialista kormány pénzügyminisztereként.

De csak így tovább, az egészséges képzelet nem ismer határokat

arturdent 2018.04.26. 20:25:41

A 3. pédád kb olyan mintha azt mondanánk, hogy az egerek építteték a földet, hogy meg tudják a végső kédést az élet a világmindenség meg minden témakörében:-)

alfacharlybravo 2018.04.26. 20:28:24

@Online Távmunkás: Gyurcsány az igazi államférfi!!!

HaD 2018.04.26. 20:48:55

pedig a 3. a nyerő

contractor 2018.04.26. 21:39:31

Merkel pont úgy Putyin tenyeréből eszik mint Orbán. Német KGB ügynök családban született Hamburgban, majd mikor kompromitállódtak (lebuktak) menniük kellett és így kerültek az NDK-ba. Persze a hivatalos verzió szerint a kommunista/ateista orosz megszállta részen kapott luteránus lelkészi állást az apja. Aha, meséljék annak akinek két anyja van. A németek is pont olyan lelkesen üzletelnek az oroszokkal bármiről is legyen szó és már a második északi áramlatot építik (gázvezetéket), amibe még Trump-ot sem engedik beleszólni, pedig megpróbált már hadakozni ellene nem éppen meggyőzően.

Corvus69 2018.04.26. 22:04:06

Első verzió az igaz. Gyarmat vagyunk az olcsó munkaerőnkkel.

2018.04.26. 22:19:53

@contractor: Légy szíves vesd össze Németország GDP-jét Oroszországéval és utána gondolkozz el ki eszik kinek a tenyeréből...
Kölcsönös érdek, hogy jóban legyenek. Nyersanyag technológiáért.
Oroszország komoly hatalom, de egyesek egy kicsit többnek fantáziálják ami.

rasztaszív 2018.04.26. 22:21:56

van ám egy negyedik verzió is,ami épp csak a szemeteket nem üti ki.a geci orbán eladott minket a vatikánnak,és most az ő háttérhálózatuk védi.nekik ugyanis tényleg van ilyenjük.

Lady Scarlett 2018.04.26. 22:24:01

Kifelejtetted azt hogy Orban a valodi Soros-altal-fizetett-alvo-ugynok aki maga a Soros-terv megalkotoja, valojaban. A nagy ellenszegules meg szabadsagharc (vagymi) a fedostory.

Alick 2018.04.26. 22:26:08

@alfacharlybravo: Ha már amerikában is megválasztották királynak az udvari bolondot, Fletóra nem lehet egy szavunk sem. :)

kalbász 2018.04.26. 22:49:46

A titok nyitja: EGY KIBASZOTT NAGY VÉLEMÉNYBUBORÉKBAN ÉLTEK ÉS ABSZOLUT FALS MÓDON LÁTJÁTOK A VILÁGOT. Benne Orbánt különösen.
Balfaszok.

bazsi88 2018.04.26. 23:14:02

Egyszerűbb ennél: az EU intézményrendszere egy lomha csiga. Mire vmiben elítélnék Magyarországot, már nem Orbán lesz a minelnök. Ezért viselik a kormányunkat.

padlogaz 2018.04.26. 23:32:26

Amig orban befele pofazik, de kozben brusszelben szinte mindent csendben megszavaz, addig minek piszkalnak?
Gondolom, megvan rola a velemenyuk, de meg nem lepte at a hatart.

erkölcsi hulla 2018.04.26. 23:54:26

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
"De együttélni egy 40 évvel öregebb Rotschild örökösnővel, az simán belefér mikronnak az értékközösségébe LOL"

most rákerestem, és ő maga volt rothschild bankár, ennyit találtam. Mondjuk már ez is elég, hogy kezdjek hinni a zsidó összeesküvésekben.

Jakab.gipsz 2018.04.27. 00:05:33

"Nekünk, magyaroknak más dolgunk sincs, mint túlélni a kísérletet."

Attól függ kinek a kísérletét kellene túl élnünk ?!

Az ateista-zsidó, globalista sátánfajzat Soros, nyitott társadalmát, és a politikailag korrekt gender diktatúráját.

Avagy.

Egy demokratikusan megválasztott, keresztény demokrata Orbán kormányét.

És még valami, "amíg létezik egy olyan piszlicsáré ország, mint hazánk", piszlicsáré a pöcsöd és az eszed.

Ezt a megzakkant modern liberális demokráciát, csak és kizárólag, csak mi a magyarok, menthetjük meg, attól a katasztrófától, amelybe a sátánfajzat Soros az agyrémeivel, bele kényszerítette.

rasztaszív 2018.04.27. 00:37:42

@Jakab.gipsz: orbán se nem keresztény,se nem demokrata.egy,a hatalomért vatikáni érdekeket kiszolgáló hazaáruló.csak a hívek fogyásától megzakkant klerikálisok mentegetik egy új feudalizmust álmodva.

MACISAJT 2018.04.27. 01:09:38

@erkölcsi hulla: "Mondjuk már ez is elég, hogy kezdjek hinni a zsidó összeesküvésekben. "

Kezdjél, mi?:-P
Mert eddig azt gondoltad hogy pl. Sarkozy, egy szaloniki zsidónő fia, véletlenül lett francia elnök?

Muhaha

marosy 2018.04.27. 05:44:22

Szerintem az útszéli anyád piszlicsáré.

midnightcoder2 2018.04.27. 07:00:03

Mondok egy még érdekesebb elméletet. Az EU vezetői pontosan látják, hogy annak amerre az EU jelenleg tart bukta lesz a vége. Csúnya bukta, ahol 20 éven belül az európai lakosságnak menekülnie kell. És kell egy hely, ahová mehetnek, ez leszünk mi, és persze nem csak mi, de az egész régió, lengyelek, szlovákok, románok, bolgárok, oroszok. A jelenlegi Nyugat-Európában pedig szépen ölik majd egymást a síiták és a szunniták, az arabok és a négerek, és persze mindenki a fehéreket és a zsidókat.

midnightcoder2 2018.04.27. 07:05:51

@Dr. Trejo: Gazdaságilag és techológiaialag a németek ma még jók, de egyre kevésbé jók mint a kínaiak, és ez hosszú távon valószínűleg csak romlani fog. Katonailag pedig nem érnek egy kalap kutyagumit sem. Ahogy egész Európa sem, az utolsó helyi katonai konfliktust a jugoszláv háborút sem tudtuk rendezni az amcsik nélkül. Ami azt is jelenti, hogy kb. úgy ugrálunk ahogy az amcsik fütyülnek, ami hosszú távon akkor sem lenne jó, ha lenne hosszú táv.

blexpress 2018.04.27. 07:37:37

Az EU Macronostól Junckerestől elmehet a jó büdös p...ába.
Itt csak a pénz beszél és amig Magyarországon a multik itt vannak addig csak pofázás lesz /bal libsi)és más semmi !!
Aki ezt nem érti meg az egy kuka és megy a levesbe mint a balodalmost a választásokon.
Ez van ...!

Európai téridő 2018.04.27. 07:56:04

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: A konteózós leugatás mindig gyanús. És mifelénk olyan internaionalista-elvtárs-szerű.

Jakab.gipsz 2018.04.27. 07:57:51

@rasztaszív:

A keresztény demokrácia, nem csak teológiai, hanem társadalom-filozófiai kategória is, tehát kölcsönösen feltételezik egymást.

És ezzel szemben áll, az ateista-zsidó természet filozófia, lásd, a sátánfajzat Soros által propagált, "A nyitott társadalom és ellenségei", vedd észre, vagy beállsz a politikailag korrekt gender-diktátorok, (libsik) közé, vagy ellenség vagy.

Nincs más alternatíva.

Netuddki. 2018.04.27. 08:00:32

Azért, mert a nyugati gondolkodásukkal még mindig nem tudják felfogni, hogy az orbán gyakorlatilag egy tolvaj bűnöző, akit a hülye, cucializmusban szocializálódott magyarok csont nélkül újraválasztanak, némi választási csalással fűszerezve...

Ha felfognák, akkor páros lábbal basznának ki rögvest az EU-ból. De előbb-utóbb ennek is eljön a napja, és sokkal hamarabb mint gondolnátok. :(

BiG74 Bodri 2018.04.27. 08:19:28

Konteok. El lett mondva az elején.
A valóság magyarázata egyszerű és unalmas.

Csetepaté márki 2018.04.27. 08:24:37

"Mit tud ő, ami érinthetetlenné teszi az EU berkeiben?"

Netán megválasztották, kedves demokraták?
Ja, hogy ez fel sem merült...

Berelhetoreklamfelulet 2018.04.27. 08:44:24

MI az oka?
Az, hogy merkel csak egy kutya, és úgy táncol, ahogy a gazdái parancsolják neki.
És Orbán pont azoknak tesz jót, akik a pórázt fogják, így sose lesz több szóbeli összetűzéseknél a helyzet...

Van a mondás, pénz beszél, kutya ugat. Nem kevés pénzt kapnak azok az emberek, akik merkell mögött irányítják Németországot, így nem fogják megütni azt, aki tömi őket...

Fülig José 2018.04.27. 08:56:41

@Jakab.gipsz: hú bazmeg, mit iszol? adj nekem is...

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.27. 09:33:44

@Európai téridő:
Akkor félreolvastad, én biztatom a szerzőt a további agyalásra, hátha egyszer sikerül majd valami életszerűt is kitalálni

W123qp 2018.04.27. 09:38:09

@Jakab.gipsz: Nekem ateistaként fejtsd ki légy szíves, mennyiben különb egy keresztény ember?

Mennyiben jobb egy keresztény demokrácia, mint pl. az általad említett nyitott társadalom?

W123qp 2018.04.27. 09:42:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"Ellenkező esetben, már rég puccs lenne Bp-en Sorosék által."
És mi lenne a forradalom után?

MEDVE1978 2018.04.27. 09:43:21

Haha. Merkel szarik arra, hogy Viktor kokettál az oroszokkal. Ő is csak a felszínen keménykedik, főként mert Németországot nem éri túl nagy kár a szankciókkal. A Gerhard Schröder féle Északi Áramlat projekt, ami lényegében Németország és Nyugat-Európa energiabiztonságát garantálja nagyban fut, semmi jele a lassulásnak. Persze az amcsik, meg a saját demokráciafetisiszta tábor felé el kell játszani a keményet, de igazából Merkel magasról tesz a nincstelen ukránokra. Ráadásul a CDU/CSU szavazótábor nagyban támogatja Orbán Viktort, főként az általuk helyesnek látott menekültügyi viselkedése miatt. Tehát nem léphet Orbán ellen nagyot anélkül, hogy a saját szavazótábora ne nézne hitetlenkedve rá és az AFD ne támadná ismét be, hogy lefeküdt az SPD-nek.
Ha Schulz lett volna a kancellár, más lett volna a helyzet, ő mániákusan gyűlölte Viktort és bigottan hitt a föderalista EU-ban.

Macron megint más tészta. Macron lottó ötöst húzott. Jókor volt jó helyen, egyébként semmi esélye nem lett volna. A francia választásokra a francia baloldal gyakorlatilag teljesen ledarálta magát, esélye sem volt bármire. Maradt Le Pen, Macron és Fillon. Fillont aztán nem túl elegánsan - bár megérdemelten - kéjes örömmel kinyírta a liberális sajtó. Az átlag francia aztán választhatott az elszabadult hajóágyú Le Pen (euro övezet kilépés stb.) és a liberális, de néhány esetben populista Macron között. A mérsékeltek nyilván Macronra szavaztak.
Macronnak hatalmas mázlija volt azzal, hogy előbb a baloldal semmisítette meg magát, majd még Fillont is kiütötték előtte és ezzel valamiféle demokratikus megmentőként tudta prezentálni magát. Az ultraliberális reformjai miatt (a munkaerőpiacon a munkavállalók kárára akar módosítani elég sokat) azonban nem szeretik Franciaországban, Európában a gazdag országok nem szeretik amiatt mert lényegében közös eurozóna költségvetést akar. A keleti tagországok nem szeretik, mert lényegében kurvára nem ajánl nekik semmit, csak elvenni akar tőlük. Egyedül a déli eurozóna országok támogatják majd nagyon.

Az EU Bizottság ettől függetlenül megy előre, az új költségvetési javaslat az EU nagyhatalom - birodalom jelleget erősíti:
1. Behozza a politikai korbácsot (transzferek csökkentése, ha nem megfelelő a politikai rendszer)
2. Visszafolyat nagyon erősen a gazdag tagállamokba (menekültek kezelésére visszafolyatott pénz) vagy rákényszeríti a keleti és déli tagállamokat, hogy a pénzért cserébe fogják fel az illegális bevándorlást.
3. A déli tagállamok felé csoportosít át masszívan forrásokat, hogy ott megállítsa a radikalizálódást (Görögországban a koalíciós kormány tagja egy szélsőbal és egy náci párt is, Olaszország gyakorlatilag kormányozhatatlan, Spanyolországban jön fel a Podemos.)

subabubba 2018.04.27. 09:43:55

Borzasztóan alacsony minőségű írás. "Junker rendszeresen adókerülési ügyekbe keveredik" = Luxemburg adóparadicsom, oda iszik más EU országok adókerülés céljából a pénzüket. Nem Junkers kerül adót. Nem illegális az adóparadicsom státusz, hiszen Svájc és Ciprus is az. Az az illegális, hogy otthon nem adózik az, aki oda viszi a pénzét.
A másik elterjedt baromság: Nem akarja az EU hogy olyan fejlett legyen Kelet-EU mint ők. Baromság. Írország felzárkózott, köszöni, mindenki örül neki. Ausztria fejlettsge miatt gyengébb lenne az EU? Ugyan már. A sötét középkori mentalitás jön le, ami szerint ha neked jó, nekem rossz lesz. Tévedés. Ha a szomszédod gazdag, te is gazdagabb leszel. Meg lehet nézni milyen a nyugati és a keleti országrész itthon. Az egyik autó összeszerelő üzemekkel an tele, a másik meg cigarettacsempészekkel.

2018.04.27. 10:09:17

"Vajon mi lehet az oka annak, hogy Orbán Viktor már 8 éve nyugodtan vívhatja szabadságharcát szövetségeseivel szemben? "

Nem lehet, hogy az, hogy komoly társadalmi hátteret jelent neki a többszöri fölényes választási győzelem?

nagyember2013 (törölt) 2018.04.27. 10:09:51

Az egész egy színjáték, előre megírt szöveggel és tettekkel. Szavaknak súlya van, mértéke attól függ, hogy ki mondja. E világunk legfőbb mozgatója felső 1-2 ezer fő, akik között Rothschildtól kezdve Rockefelleren át megtalálható családok szövődményei. Ott vannak a vallások, ők is nagy játékosok pl. Vatikán, Illuminátusok, Szabadkőművesek...Sakkjátszma lényege az, hogy a felek kitalálják előre, ellenfelük mit lép. Orbán miniszterelnök sajnos nem sok súllyal bír, őt szerintem inkább lenézik, mint figyeljenek szavaira, nézeteire. Nem született még olyan magyar ember a földön, aki akkora súllyal bírna, hogy egyáltalán felkerült volna valaha is arra a bizonyos sakktáblára. Vannak akik úgy gondolják, hogy Soros úr talán ott van a felső 1-2 ezer fő között, pedig valójában nem. E világunk történéseibe kis lélekszámunk miatt sem vagyunk tényezők. Szerintem ezért sem foglalkoznak itt Orbán úrral és magyarokkal senki, mert súlytalanok vagyunk e világunk történéseiben.

Berelhetoreklamfelulet 2018.04.27. 10:09:51

@subabubba:
Hat nem. Max a plebnek kommunikálják ezt, és a hülyébek - mint te is - elhiszed ezt.

A valóságban pedig ha felzárkóznánk, az azt jelenti, hogy a nyugati multik nem szervezhetnének ki ide hozzánk fillérekért dolgoztatni, hanem:
-vagy kénytelenek ennének jóval többet fizetni
-vagy kiszervezni egyéb 3. rendű országokba, és fizetni a vámokat és drágább logisztikai költségeket
Jah persze emellett ha felzárkóznánk a hazai ipar csökkentené a nyugati cégek piacát Magyarországon, ami nagyon nem jó (nekik).

Szal álmodozz csak. Egy gyarmat vagyunk, és eszük ágában sincs ezen változtatni. Persze eljátsszák a nagy jótékony szerepét, de soha az életben nem fogunk a nyugathoz felzárkózni, és ezt ők is tudják.

Göntér László 2018.04.27. 10:10:54

@Jakab.gipsz: Az EU népessége Magyarországi 10 nélkül, kb. 490 millió. Ha egy 490 literes hordó borba beleöntenek egy vödör petróleumot, akkor az egész bor ihatatlan lesz. Ha 10 liter petróleumhoz öntenek 490 liter jófajta nedűt, akkor nem kapnak 500 liter iható bort. Persze gondolhatjuk azt is, hogy mi fűszerek vagyunk, amiből nem kell sok, hogy az egész étel ízesebb legyen. A végső minősítést azok teszik meg, akik az ételt és az italt fogyasztják.

Goyo 2018.04.27. 10:17:48

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Ezt a Rotschild örökösnő sztorit honnan lőtted?

Európai téridő 2018.04.27. 10:23:19

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: És ki áll az élükön? Csak nem a Páruhazmos? Egyébként konteózós leugatásról továbbra is fenntartom a véleményemet.

subabubba 2018.04.27. 10:24:51

@Berelhetoreklamfelulet: Köszönjük az újabb adag ruszki propagandát. A csúnya elnyomó nyugat akarja hogy folyamatosan lemaradjunk a régiónktól.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 10:25:25

@W123qp:

"Szakértői" kormány, homokházasság, reformok, bércsökkenés, elnyomás.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.27. 10:27:03

@Göntér László: S az arab negerek, vagy a szemita lippsik szamitanak petroleumnak Europaban?

Cycmen 2018.04.27. 10:51:03

Ha Macronnak meg Merkelnek nem tetszik valami arra érdemes odafigyelni mert országaik súlya ezt kívánja, de egyébként két ritka szar emberről beszélünk akik gyenge képességeik okán kerültek bábnak a posztjukra!

W123qp 2018.04.27. 10:57:49

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
EZ szakértői kormány?
Elnyomás? Miért?

Reform? Abból most sem állunk jól...Ja de, nemzeti cigibolt, nemzetikaszinó, nemzetimagyarfoci, Klebelsbergintézet, nemzetikisvasút,

Homokházasság.. ez egy jó kérdés. Sokkal jobb egy tradicionális családon belüli erőszak? Vagy a normális együttélés? Nem mintha kívánnám a melegek házasságát vagy a gyermeknevelését.

Cycmen 2018.04.27. 11:04:25

@subabubba: Köszönjük az újabb adag ruszki propagandát. A csúnya elnyomó nyugat akarja hogy folyamatosan lemaradjunk a régiónktól.

Piacnak kellettünk az EU-ba nem versenytársnak! Nem tűnt fel hogy az általatok mantrázott EU-s források nem iparfejlesztésre vannak?
A "nyugat" jótéteményeit megnézheted Ukrajnában, Szíriában, Irakban bazmeg!
Ne félj az oroszoktól annyira, nem kell pufajkában járnod mahorkát pöfékelve, nem ez a céljuk. Tudod nekünk mindenkivel vigyázni kell mert országok között barátság nem létezik és ha minimális haszon származik belőle már alánktesznek legyen az a nagy nyugat, vagy az oroszok.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 11:34:16

@W123qp:

Minden kormány szakértői, mert a kormányzás politikai feladat, s minden kormány politikusokból áll. Nem véletlenül tettem a "szakértői" szót idézőjelbe, ezt azt jelenti liberálisul, a háttérhatalom kinevez kormányt, demokratikus felhatalmazás nélkül.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 11:35:44

@W123qp:

A "homokházasság vagy erőszak a családban" hamis dichotómia.

Ez kb. olyan, mintha azt mondanám: lophassanak a dolgozók az iskolai étkezdében vagy inkább legyen moslék felszolgálva a gyerekeknek.

rasztaszív 2018.04.27. 11:55:35

@Jakab.gipsz: "A keresztény demokrácia, nem csak teológiai, hanem társadalom-filozófiai kategória is, tehát kölcsönösen feltételezik egymást."

ehhez képest,ha a katolikusok elkezdenek valahol politizálni,abból feltűnően gyakran lesz fasizmus.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.27. 12:22:23

@MEDVE1978:
Sok mindenben egyetértek, sőt még fokoznám is azzal, hogy ha Merkel bekeményít Orbánnak, akkor saját maga alatt vágja a fát. A borzasztó nagy kínnal tető alá hozott koalíciós kormányzása is meginoghat

A déli államoknak tolt nagyobb EU támogatás egy új és a mostaninál sokkal veszélyesebb törésvonalat hozna létre, vagy inkább mélyítene. Az észak-déli törésvonal mentén idővel kettétörrhet az EU, míg a kelet-nyugati gazdasági értelemben gyorsan csökken, a politikában meg csak az elit szintjén létezik

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.27. 12:26:31

@rasztaszív: Senkinek semmi gondja a fasizmussal, aki europai szarmazasu ugye.

A tobbi meg nem prioritas.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.27. 12:26:59

@Európai téridő:
Aki fizeti az NGO-t az rendeli a nótát, egy régi dakota mondás szerint

rasztaszív 2018.04.27. 12:49:59

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: mivel az összefüggés nehezen vitatható,marad a fasizmus ostoba fényezése...

W123qp 2018.04.27. 12:59:07

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Ez a baj, hogy ezt nem szakértői feladatnak fogják fel!!! A demokratikus(nak vélt) nem jelenti azt, hogy bármihez is értenének. Korábban sem volt jellemző, de most sem.
Az a baj, hogy erre a lóra fordítva ültek fel a politikusok is.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.27. 13:02:27

@rasztaszív: Hat a nem Europai nemkereszteny gyottmentekre veszelyes a fasizmus, de hat ez az o problemajuk gondolom.

rasztaszív 2018.04.27. 13:18:34

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: még emlékszem,amikor a populista jelző ellen is nagyon tiltakoztatok.ma már a fasizmust is simán vállalhatónak gondoljátok - a kereszténység nevében.
lassan azért csak kiderül,mi is zajlik itt.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.27. 13:21:07

@rasztaszív: az antifasiszta leleplezes fogja levaltani a Zorbant

rasztaszív 2018.04.27. 13:25:44

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: és ebben szerencsére számíthatunk rátok...:)

Musha Kage 2018.04.27. 13:27:52

Ajánlom olvasásra, aztán elgondolkodásra és a párhuzamok megfigyelésére: Frank Herbert: A Dosadi kísérlet.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 13:35:28

@W123qp:

A kormányzás politikai feladat, azaz a jó kormányzó a jó politikus. Ő a szakértő.

S ez nem most derült ki, hanem már az ókorban is tudták.

Liberális maszlag, hogy a liberális politikust független szakértőnek hazudják.

Insurgent 2018.04.27. 13:54:57

Orbán "büntetése" az lesz, hogy az utókor pontosan annak kezeli majd ami volt es ugy vonul be a történelembe ahogy most nagyon nem akar. Bűneiért előbb - utóbb utoléri sorsa. Nem mostanában lesz (legalább 2-3 ciklust marad még - 8-12 évig) de egyszer bekövetkezik.

W123qp 2018.04.27. 13:58:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Szóval a liberális politikust nem lehet szakértőnek hívni, csak lipsi politikusnak, és a keresztény jobboldali konzervatív ember lehet jó politikus és szakértő?

Pusztán elméleti síkon, ha egy liberális kormány többséggel és jól kormányoz, akkor ők mik?
Csak politikus vagy szakértő vagy a háttérhatalom kutyái?

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.27. 13:59:35

@W123qp: Az valoban elmeleti hiszen a ballipsi parto csak szetqrni tudnak egy orszagot a tortenelmi tapasztalatok szerint.

Berelhetoreklamfelulet 2018.04.27. 14:01:48

@W123qp:
liberalista alapból nem lehet szakértő, max gender szakértő.
A liberalista egy szinonimája a hülyének, így a fogalomból adódóan alapból nem lehet igazi szakértő...

zokogjatok 2018.04.27. 14:07:39

"Vajon mi lehet az oka annak, hogy Orbán Viktor már 8 éve nyugodtan vívhatja szabadságharcát szövetségeseivel szemben? Mit tud ő, ami érinthetetlenné teszi az EU berkeiben?"

Az hogy a jó rendőr - rossz rendőr előadáshoz kell egy rossz rendőr is. Orbán a rossz rendőr, amelyik megcsinálja amit a jó rendőr is akar de nem mer. Aztán megcsinálja a jó rendőr is, mikor látja hogy meg lehet csinálni.

zokogjatok 2018.04.27. 14:19:23

@zokogjatok: Hogy egy egész konkrét példát mondjak: magyar határzár -> osztrák határzár.

A jórendőr osztrák: ilyet nem szabad, nem lehet (persze tudják, hogy kéne).
A rosszrendőr orbán: de lehet, figyeljetek csak.
A jórendőr osztrák: hát ez csúnya dolog volt! (ezt már kerítésépítés közben mondja)

W123qp 2018.04.27. 14:26:22

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Már a bal oldal is bejött a képbe?

@Berelhetoreklamfelulet: Megvilágosodtam!!!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 14:28:28

@W123qp:

A liberális politikus is szakértő, hiszen politikus.

Olyan viszont nincs, hogy valakiről aki kormányzati feladatot lát el, azt állítjuk, ő nem politikus, hanem valamiféle speciális szakértő.

Az meg, hogy egy adott kormányzás milyen érdekeket képvisel irreleváns a vizsgált kérdés szempontjából.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 14:36:36

@W123qp:

A "jól kormányzás" fogalma is redundáns itt. Mindenben van jó és rossz szakértő is.

A politikában meg mindez erősen szempontfüggő. Egy konkrét példa: a manyup-rendszer visszacsinálása. Nagyon rossz politika a manyup-pénztárak tulajai szempontjából, denagyon jó a nyugdíjasoknak.

Alapvetően a jó politika objektíve az, ami elősegíti a közösség boldogulását mind anyagi, mind szellemi értelemben, de ezt nagyon-nagyon nehéz megállapítani a jelenben, szinte mindig csak idő eltelése utűn tudjuk megítéli a múltbéli kormányzásokat. Mondjuk, most már tudjuk, az 1989-ben választott út fatális hiba volt, de akkor szinte mindenki az ellenkezőjét hitte (én is).

W123qp 2018.04.27. 14:52:09

Na@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"A politikában meg mindez erősen szempontfüggő. Egy konkrét példa: a manyup-rendszer visszacsinálása. Nagyon rossz politika a manyup-pénztárak tulajai szempontjából, denagyon jó a nyugdíjasoknak."
Ez is csak utólag fog kiderülni.

"A liberális politikus is szakértő, hiszen politikus."
A politikát tudománynak tekintve lehet, hogy szakértő valaki, de attól nem biztos, hogy alkalmas a rábízott feladatra. Egy katonai múlttal nem rendelkező egyén lehet jó honvédelmi miniszter? Szerintem nem, de politikusnak a rossz értelemben véve, jó.(Micsoda megfogalmazás)

rasztaszív 2018.04.27. 14:55:17

@csentecsa: majd leesik neki is a tantusz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 15:02:31

@W123qp:

A manyupról már bevezetésekor világos volt, hogy hülyeség.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 15:05:29

@W123qp:

A politikusnak szükséges eleme, hogy jó szakember legyen: beszélőkészség, tárgyalóképesség, határozottság, irányítási képesség.

Emellett a vezető politikusnak kell még a koncepcióalkotás, a távlati szemlélet is.

Més nem kell.

Nyilván jó extra, ha van erkölcsi tartás, műveltség, intelligencia is, dezek nem feltétlen elemek.

W123qp 2018.04.27. 15:09:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Nyilván jó extra, ha van erkölcsi tartás, műveltség, intelligencia is, de zek nem feltétlen elemek.
De ige! Sajnos, hogy így gondolod. Tehát a politikusnak nem kell EMBERNEK lennie?

VT Man 2018.04.27. 15:29:06

@Göntér László:
Az EU népessége Görögországi 10,75 nélkül, kb. 490 millió. Ha egy 490 literes hordó borba beleöntenek egy vödör petróleumot, akkor az egész bor ihatatlan lesz. Ha 10,75 liter petróleumhoz öntenek 490 liter jófajta nedűt, akkor nem kapnak 500 liter iható bort. Persze gondolhatjuk azt is, hogy a görögök fűszerek, amiből nem kell sok, hogy az egész étel ízesebb legyen. A végső minősítést azok teszik meg, akik az ételt és az italt fogyasztják.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.27. 15:34:39

@zokogjatok: szarnyas kapu EU konform, kerites nem EU konform ertem?

Az EUnak nem art egy kis felazsiai gondolkodas neha.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 15:34:54

@W123qp:

Nem feltétlenül. A történelem tanulsága: sokszor kellemetlen alakok tudtak sikeres politikát vinni.

Gleccsertetű 2018.04.27. 17:20:30

@W123qp: a liberális olyan hülye, h még a saját segglyukát sem találja meg

Gleccsertetű 2018.04.27. 17:24:24

@rasztaszív: szerezzek neked egy hús-vér nőt?

rasztaszív 2018.04.27. 17:37:21

@Gleccsertetű: nekem ahhoz nem kell strici...:)

kolompar lole 1113 2018.04.27. 18:17:05

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem minden politikus lop ennyire. Még egy sötét-afrikai Mobutu vagy Mugabe se. Orbáncigány ezeket is felülmúlja. De a tartótisztjeitekkel mindig ez történik:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Protesters_with_body_of_AVH_personnel.jpg

Jakab.gipsz 2018.04.27. 18:35:34

@rasztaszív: "ehhez képest,ha a katolikusok elkezdenek valahol politizálni,abból feltűnően gyakran lesz fasizmus". Hiányoztál történelem óráról, a katolikus egyház kivonult az állam életéből, épen a harmincas években.

Na és ekkor, mi történik, nézd meg azt is mit kaptunk helyette. Kommunizmust, nemzeti szocializmust, és legújabb leleményt, nyitott társadalmat és az ellenségeit. Csupa cukiság.

rasztaszív 2018.04.27. 18:51:24

@Jakab.gipsz: éppen a harmincas években juttatták hatalomra franco-t,egyeztek ki mussolinivel,és támogatták nálunk a horthy-féle feudális restaurációt.

mutogatás helyett inkább te tanulmányozd a történelemkönyveket!

rasztaszív 2018.04.27. 18:55:41

@Jakab.gipsz: éppen a harmincas években juttatták hatalomra franco-t,egyeztek ki mussolinivel,és támogatták a horthy-féle feudális restaurációt.

mutogatás helyett jobb lenne,ha te magad is lapozgatnád a történelemkönyveket...

rasztaszív 2018.04.27. 18:56:39

basszátok meg a blogmotorotokat

BéLóg 2018.04.27. 20:35:50

Azért cs+ mivel Németországot többek között a magyaroktól (csehektől, szlovákoktól, lengyelektől) elrabolt milliárdok (IS) finanszírozzák, egy ilyen bevétel kiesése alapjaiban rengetné meg őket, a dominóeffektust nem is számolva.
Ráadásul a magyar gáztározók stratégiai fontosságúak a nyugatnak, valamint lófaszokat akarnak a német menedzserek kínába meg a francos betegséges Ázsiába utazgatni, egyszerűen KÉPTELENSÉG ma már oda vinni bármely céget.
Ergo, mi vagyunk az ő (hajdani) törökjeik meg kínaijai, majd bolond lenne bárki megsütni az aranytyúkot fialó tojást. :-)

BéLóg 2018.04.27. 20:37:56

@Musha Kage: Nabazz, az a regény magyarul egy fos, pedig fantasztikus, de olyan hibákkal van megírva, hogy kibírhatatlan.
Szerinted van más kiadás is mint a Valhalla?

2018.04.27. 20:56:29

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:

Érdekes gondolkodásod van faszkalap!
Bezzeg a télapós tv, meg a kaszinók tulajának 50 évvel fiatalabb luvnyája már nem szúrja a szemed. Tudod, a Vajnáné...

xporolyke 2018.04.27. 21:28:32

Ez meg meddig lesz igaz, hogy Magyarorszagon olcso es jol kepzett a munkaero? Aki ezt irja az honnan tudja, hogy Ukrajnaban mondjuk draga es rosszul kepzett a munkaero? Mi abban a jol kepzett, hogy a gyarban, multinal tanulja meg meg az is a napi rutint, aki ket diplomaval megy oda? Jobb esetben egy fel eves kulfoldi treningen, szarabb esetben az eppen leszerelo elozo kolegatol. Ezt betanitott melosnak hivjak, csak az nem cseng szepen. Tudas, technologia, kutatas, fejlesztes, business intelligence, na ezekert nem hozzank jarnak. Egyetlen szerencsenk, hogy tolunk kevesebb km visszaszallitani a kesz, vagy felkesz szarokat Nemetorszagba.

Európai téridő 2018.04.27. 22:19:08

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: Szóval nem ismered a Ságvári indulót és annak a második versszakát? Akkor nyisd meg ezt a linket és olvasd el, utána költsed át a strófát!
www.zeneszoveg.hu/m_dalszoveg/26735/best-of-communism/sagvari-indulo-zeneszoveg.html

Európai téridő 2018.04.27. 22:31:58

"Hivatalosan kerülik a társaságát, a színfalak mögött akár meg is veregethetik a vállát." Piszkálja a csőrüket, hogy OV nem hajbókol nekik úgy, mint nem egy elődje és elitje. És az is, hogy migránsügyben az ő intézkedései, meglátásai váltak be leginkább és nem az amire ők számítottak. Mert a dzsihadista terrorista cselekmények azért megingatták a nyugat-mucsai habzsidőzsista idillt. A trehány integrálás és annak multikulti ideológiás palástolása sem vezetett sehová. Ráadásul ez az egész teljesen az ő bizniszük volt, ennek megőrzéséért robbantották ki Európa első nagy XX. századi világháborúját, nekünk közünk sem volt és nincs is hozzá, nem mi szedtük az idáig vezető útnak a hasznait, térségünk a "szopóágra" került évszázadokkal ezelőtt, most meg a hátrányokból is részeltetni akarnak minket.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.04.27. 22:41:25

@alfacharlybravo: Gyurcsány se államférfi, de elmondhatja, hogy ő a vakok között a félszemű, ha magyar szocialista politikusokról van szó...

Insurgent 2018.04.27. 23:12:21

@csentecsa: igen. A magyar baloldalnak vége. Ezt a Fideszes bűnbandát majd jobbról fogják leváltani. 12-16 éven belül. Nem mostanában. Addig a ti fajtátok uralkodik majd. Én meg pont leszarom, mert ugyanúgy megszivjátok ami jön, mint az értelmesek, csak ti még majd tapsikoltok is hozzá. Ez ad némi kárpótlást számunkra.

Gabriella Vass 2018.04.28. 14:21:03

A puding próbája verziót elvetném ismerve e kelet-európai országok gyalázatos népességi mutatóit: a kísérlet* hosszú távon nem túlélhető. (*elvonjuk a megtermelt érték nagy részét és nem forgatjuk vissza a meglevő népességbe)

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.28. 17:11:39

@Európai téridő:
Ha akad időm majd átköltöm az egészet, addig elégedjél meg ami van. A lényeg így is átjön, Soros analóg szerepet visz a mai világban, mint Ságvári annak idején

Európai téridő 2018.04.28. 18:57:35

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: A "Fiúk a térről" című didaktukusan elvtársias magyar agitprop filmet, ami Ságvári et-t akarta példaképül állítani az akkori ifjúság elé, a benne szereplő igen jó színészek (Bujtor és sokan mások) miatt,jegyzik még ma ia a magyar filmek "tőzsdéjén". Csúcsripacséria, ahogy "megsiratják Ságvári et.-t.

Európai téridő 2018.04.28. 18:58:09

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: Ja, bocsi, az interneten még fent van, bár már nem a Youtube-on.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.29. 07:57:17

@Európai téridő:
A következő alkotás meg a Lányok Brüsszelből lesz, a Soros Pictures Entertainment rendezésében. A brüsszeli lányok szerepére majd egy összekócolt pulikutyát kell szerződtetni (nem akarom a pulikat megsérteni ezzel)

Musha Kage 2018.05.01. 12:14:00

@BéLóg: Sajnos nem tudok másik kiadásról, tartok tőle, egyhamar nem is lesz.
Majd legfeljebb elolvasom angolul...

nikkel odeon 2018.05.06. 16:01:55

@Jakab.gipsz: Te egy ritka káros fasz vagy. Remélem nem hiszed el te se a saját baromságaidat, még akkor sem, ha nagyon jól megfizetnek érte.

Nevezd az anyádat ellenségnek (elég kártékony volt, ha már te itt vagy sajnos), Orbánt kereszténydemokrata (muhaha) helyett meg max. egy büdös komcsinak, egy igazi zsebdiktátornak lehet nevezni.

nikkel odeon 2018.05.06. 16:05:31

@subabubba: Junkert Junckernek kell írni, a Junkers meg többek között gázkazánokat gyárt.

"Meg lehet nézni milyen a nyugati és a keleti országrész itthon. Az egyik autó összeszerelő üzemekkel an tele, a másik meg cigarettacsempészekkel."

És az nem lehet, hogy (többek között) épp azért fejlettebb a nyugati országrész, mert odatelepültek ezek az "összeszerelőüzemek"? Amúgy meg kurvára nincs tele a keleti országrész cigarettacsempészekkel, bár _néhány_ nyilván van, a teljes lakosságra vetítve ezrelékben már talán mérhető is lenne...
süti beállítások módosítása