"Még több gyereknek lássuk a mosolyt az arcán..." - ha ezt Teréz anya mondta volna, sírva fakadnék. De sajnos, a Mikulásgyár sajtótájékoztatóján hangzott el, nem is akárki szájából.
Úgy tűnik, a rendszerkritikus belső hangom csak nem hallgat el. Hisz történnek még olyan dolgok, amitől erős hányinger kerülget. Ez a szösszenet is ilyen. Arról már egyszer beszámoltam, hogy április 8-a után gyakorlatilag nem nézek tévét, nem hallgatok rádiót. Még a neten is egyre nehezebb megszűrni, hova nem ért el a kormánypropaganda, illetve az Orbán közeli körök ragadós csápja. Nekem úgy tűnik, a kórság mindenhova beissza magát. Mindenféle sztorikkal fedik le, hogy ez vagy az a médium valójában kinek az érdekeltsége.
És hát innentől kezdve fogalmam sincs, kinek hihetek, ki a megbízható forrás. De mindezek ellenére havonta egyszer csak látok egy híradót, vagy annak a töredékét (mivel a hírműsort nézve rájövök, jobb, ha neten nézek egy sorozatot). Így futottam bele egy esti híradóba, ahol épp egy jótékonysági akció sajtótájékoztatójáról játszottak be egy összeállítást. Hamarosan újra december, és azzal együtt a karácsony. Kezdődhet a szegény, szerencsétlen sorsú gyermekek támogatása. Évek óta sikerrel rendezik meg a gyűjtést, amelyet mindannyian Mikulásgyárként ismerünk. Minden évben konstatáltam is, milyen jófejség ezt a gyűjtést megrendezni, mert az is jól jár, aki kap, és az is, aki szeretne adakozni, de nem tudja, hol tegye azt.
Aztán eljött a 2018-as gyűjtés ideje, és megjelent a színen egy újabb támogató. Vagy nevezzük inkább szereplőnek. Természetes, hogy neves személyiségekkel igyekeznek az efféle akciókat népszerűsíteni, reklámozni. Mert a cél mégiscsak az, minél többen tudjanak arról, hova fordulhatnak, ha akár egy tábla csokival szeretnének örömöt csalni egy kevésbé jó sorsú gyermek arcára. Nos, aki mindenképp úgy érezte, támogatása nélkül a csőd felé tart a kezdeményezés, az Rogán-Gaál Cecília volt. Egy cég, a Nakama & Partners képviseletében mondta el, mennyire örül, hogy hozzájárulhat az akció sikeréhez. A hírek szerint átvállalják a szervezési feladatokat (ezt részben vagy egészben teszik-e, nem tudni), ugyanakkor minél több vidéki önkormányzatot szeretnének bevonni a kezdeményezésbe.
Kép forrása: Ripost.hu
Majd a következő mondattal folytatta nyilatkozatát: "hogy még több gyereknek lássuk a mosolyt az arcán, és hogy még több szülőnek segítsünk..." Nos, ettől olyan röhögőgörcs tört rám, hogy csak nyugtató injekciókkal sikerült elhallgattatni. Hogy is lehetne komolyan venni ezeket a zengzetes kijelentéseket? Mégis mi a frász ütött Cilikébe, hogy egyszerre jótékonykodni szeretne? Érdekelte valaha az, hogyan él egy átlagos család? Pláne, egy hátrányos helyzetű gyerek? Esetleg egészen más az indok, amiért a Cicciolina szőkére festett NER-lovagasszony beszállt a bizniszbe?
Gondolom, senkit nem lep meg, ha az utóbbira tippelek. Ehhez vegyük hozzá, hogy a Nakama & Partners Kft. két tulajdonosa Rogán-Gaál Cecília Ágnes és legkedvesebb barátnéja, Sarka Katalin. Elképzelhető, hogy az ő szakértelmük egy dimenzióugrás a Mikulásgyár számára? Aligha. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy a Mikulásgyár egy jó üzletté nőtte ki magát, ahol a jótékonykodás nevében a szervezési munkákkal meg lehet fejni magánembert, céget és önkormányzatot. Nem véletlenül szeretnék, ha egyre több önkormányzat csatlakozna az akcióhoz. Vagy ha nem szeretne, majd jól meg lesz mondva nekik, hogy muszáj.
A szervezési feladatokat tehát mostantól a 2015 végén alakult Nakama & Partners Kft. vállalja át. Emelje fel a kezét, aki azt gondolja, ingyen! Most pedig az, aki szerint pénzért! Haha, én úgy látom, többen voksoltak arra, hogy PÉNZÉRT. Jöhetnek hát az újabb lenyúlások, amellyel a két jóságos tündér, Cilike és Katika, továbbá az őket támogató manók, mint Antalka és köre, mosolyt csalnak majd a gyerekek arcára (értsd: NER-gyerekek), és ami által még több szülőt segíthetnek (értsd: NER-szülők).