Fejjel a témának

KARAMBOL

KARAMBOL

5 tény, hogy Orbán Orwell kottájából játszik

2018. február 19. - Kibeszélő

Na most van az, hogy George Orwell világhírű disztópiája kőkemény valósággá vált mindazok számára, akik Magyarországon kénytelenek élni. Nem hiszed? Mutatom!

1. Gyűlöletkampány

Amikor azt mondjuk, orwelli állam, akkor általában a lehallgatásokra, megfigyelésekre, a magánszféra teljes megszűnésére gondolunk. Az én olvasatomban az 1984 című könyvben szereplő rémállam legborzalmasabb eleme a gyűlöletkeltés volt. A regényben a célszemély neve Emmanuel Goldstein, akit naponta két percen át kötelező látványosan gyűlölni minden párttagnak a munkahelyén. Megbízható elvtársak figyelik, hogy eléggé kidagad-e az utálkozók nyaki ere, miközben öklüket rázva válogatott szidalmakat üvöltenek magukból kikelve a képernyőn bemutatott Gonosz felé. A Gonosz felé, aki egykor a párt barátja és támogatója volt, de árulóvá lett. Jelenlegi tartózkodási helye ismeretlen, de az biztos, hogy a rendszert próbálja aláaknázni. Hm, nem ismerős ez a figura valahonnan? Bevallom, anno, amikor a könyvet olvastam, nekem ez volt a legkevésbé valószínű elem. Most meg mi ordít rám minden egyes létező médiumból??

stop.jpg

 2. Egypártrendszer

Lehet nyugodtan elmúltnyócévezni meg őszödibeszédezni meg ferisegítenedkellgyerevisszázni, a tények akkor is makacs dolgok. Mára Magyarországon sikerült kinyírni a pluralizmust. Vannak ilyen-olyan vezetőcskék, szónokok meg váteszek, törpe- és viccpártok, bajszos csomagosok és nagy kövér nyugdíjassegítő visszatérők, ezeket igazából már mind ellehetetlenítették. Vagy el fogják. És mindez nagyon durván hajaz Orwell rémállamára, ahol csak egy igazság van.

3. 101-es szoba

Azt mondtad, találkozunk még,

ott, ahol nincsen sötétség!

Csak a regény olvasása közben esik le, milyen kegyetlen valóságot rejt magában ez a dalszöveg (Bonanza Banzai amúgy). A rettegett 101-es szoba az a hely, ahol az engedetlen polgárokat megtanítják szeretni a Nagy Testvért. Szívből, igazán. (Aztán ugyan főbe lövik az alanyokat, de legalább még haláluk előtt átnevelték őket, és ez a pártnak nagyon fontos!) Nem, még véletlenül sincsenek információim arról, hogy valóban létezik-e a 101-es szoba. De azért gyanakszom. Csakis ezzel tudom magyarázni, hogy meggyőződéses baloldali újságírók szivárognak át a lakájmédiához, hogy ott alákérdező interjúkat készítsenek kormányhű celebecskékkel...

1984-movie-_1487710995418_9029259_ver1_0_1280_720.jpg

4. A nép lezüllesztése

Az 1984 főszereplője, Winston Smith sokáig abban reménykedik, hogy majd egy alulról, az egyszerű nép soraiból támadó szerveződés fogja megdönteni a totális állam rendszerét. Persze a párt sem hülye. Mesterségesen alacsonyan tartja a nép szellemi színvonalát, nehogy már észrevegyék, lehetne jobb is az életük. Sokkal jobb. Magyaroroszágon az oktatás lezüllesztése, a tankötelezettségi korhatár csökkentése, valamint az egyre inkább terjedő funkcionális analfabetizmus pont ebbe az irányba mutat. Iszonyúan riasztó még az "én nem olvasok híreket, úgysincs hatásom a politikára" vagy "én nem olvasok híreket, úgysem értem" valamint a "nem megyek szavazni, úgysem változik semmi" hozzáállás is. Lófasz lesz itt, nem alulról jövő szervezkedés!

5. A múlt tetszés szerinti módosítása

Orwell képzeletbeli országában az Igazság-minisztérium foglalkozik a múlt tökéletes meghamisításával. Például simán levágják a régi fényképekről azokat, akik kellemetlenné válnak a hatalom számára. Juj, ilyen biztos csak az író fantáziájában fordulhat elő! Hát nem! Kapásból itt van két cikk arról, hogy a kormánypárti média simán hozza ezt az ujjgyakorlatot. További részletek az alternatív valóságról itt és itt.

Szerintem itt az idő, hogy baromira tiltsák be az 1984-et! Mert akkor biztosak lehetünk benne, hogy végre MINDENKI elolvassa! És talán néhányan felismerik: ez nem fikció, ez a valóság!

 

Képek forrása: index.hu, clickondetroit.com

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karambol.blog.hu/api/trackback/id/tr5413681422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feribácsi 2018.02.20. 19:59:43

@torró: Megnéztem a Dopeman videót. Ha szerinted ezzel a kormány teljesítményét ismerte el, akkor nézd meg újra! Az elismerés arról szólt, hogy Orbán "zseniálisan" kinyírta az ellenzéket. Hatalmas teljesítmény!

élhetetlen 2018.02.20. 20:14:00

@Jakab.gipsz: Még mindig azt várom, hogy magyarázd már el, hogy mi az a kétbites. Mert az egy bites, az ugye, az igen, nem. De mi ez az általad emlegetett két bites bunkó? Vagy egyáltalán, mit jelent a két bites, a „társadalom mérnökösdi” szempontjából? Légy szí!

chrisred 2018.02.20. 20:14:04

@Bolshevik: Érdekelne, hogy az adójóváírás eltörlésének megemlítéséből kiindulva hogyan jutottál el odáig, hogy magasabb adókat szeretnék.

chrisred 2018.02.20. 20:14:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Még csak hasonlót sem állítottam, csak azt, hogy egyikre sincs szükség.

chrisred 2018.02.20. 20:21:09

@Rettegek mert ballib vagyok: A kormány sikersztorija szerint jelenleg 4 és fél millió foglalkoztatott van az országban. Az EMMI statisztikái szerint 2015-ben 358 ezer kétgyermekes család volt jogosult családi adókedvezményre. Vesd össze a két számot.

élhetetlen 2018.02.20. 20:21:42

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Bravó! Aki nem tudja legeltetni az eddig tartott 500 birkáját, mert elvették a legelőjét, az egy marha, mert birkát tart. Hát igen, bezzeg te! Biztosan belőled él, és prosperál az ország!

Larry Silverstein 2018.02.20. 20:33:20

@chrisred: az pont 358ezerrel több 2gyerekes család mint 2010ben. Azaz 1,4 millió ember. És ki tudja, lehet hogy most jobb mint 2015ben.

Egyébként igen, az adórendszer az egyik legfontosabb érvem a fidesz mellett.

Azért nagyon nem mindegy hogy 2 millió vagy 4 millió ember fizet szja-t, ez szinte mindenkin segít aki nem minimálbéres, nem érdemes kamuból minimálbérre bejelenteni a melósokat. De mivel sokszor él együtt egy minimálbéres egy normálisan keresővel, még nekik is megérheti ez mint "családnak", s ezt most az adókedvezménytől eltekintve mondom.

A keresett szakemberek pedig, akik mondjuk az álag duplájától felfelé keresnek, már egész szép hasznot tesznek zsebre a régi SZJA rendszerhez képest, s pont ezt a réteget a legnehezebb pótolni ha nyugatra távozik.

élhetetlen 2018.02.20. 20:44:23

@Halál kamionja mindenkit elgázol: „bezzegszlovakiaban magasabb a minimalber”. Ez azért bonyolultabb. A falusi kisbolt nem árulhat cigit, a kenyérből tejből esetleg éppen megél, talán, csak napi négy órás nyitvatartással, azon kívül csinál valami mást. A négyórás nyitva tartás költségeit megemeli az állam. be fog zárni. És igen, mennek el bankok, az AXA jó kamatot fizetett, mert nem üzemeltetett automatákat, kisebb volt a költsége, aztán lett költsége, és elment. Azok a bankok nem mennek el, aki sokat fektettek a telephelyeikbe, és nem akarják fillérekért átadni ezeket a kormányközeli vállalkozóknak. Azt nem lehet tudni, hogy meddig bírják a nyomást.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.02.20. 20:48:50

@élhetetlen: Amerikában meg a plázák zárnak be sorban, az Amazon miatt, ilyen a piac, nem kell siratni a kisboltokat.

A bankok nem mennek sehova, bár sok fiókot be fognak zárni, mert mindenki a neten bankol. Mindenhol a világon.

élhetetlen 2018.02.20. 21:02:20

@Több cseszlovák filmvígjátékot!: Tudod, nem voltam ott, és az sem érdekel, hogy utólag ki bútorozott össze kivel. De nekem az abszurd, hogy Gyurcsány a szemkilövető. Igen, hülye vagyok, nekem már az sem megy, hogy az azonosítatlan rendőrök, az azonosítatlan garázdákkal szemben. Ha a rendőrök azonosíthatóak, akkor a családjuk is elérhető, bánthatóak, míg a garázdák teljes anoním biztonságban. Én nem értem.

$pi$ 2018.02.20. 21:07:38

@iroiro: "Burtális rendőri attak alatt azt érted, hogy a Fideszes csürhe molotov koktélokat dobált a rendőrökre és magyar családok autóit gyújtogatta/borogatta szerte Budapesten? Erről miért nem beszéltek soha?"

Például azért, mert az egy másik nap egy másik helyszínen történt?

$pi$ 2018.02.20. 21:10:39

@élhetetlen: "Ha a rendőrök azonosíthatóak, akkor a családjuk is elérhető, bánthatóak, míg a garázdák teljes anoním biztonságban. Én nem értem."

Tényleg nem érted. Az azonosítás nem azt jelenti, hogy bárki azonosíthatja, hanem azt, hogy a bíróság azonosíthatja.

"De nekem az abszurd, hogy Gyurcsány a szemkilövető."

Azt nyilatkozta, hogy folyamatos telefonos kapcsolatban volt a rendőrök vezetőivel és utasításokkal látta el őket. Mitől lenne abszurd, ő mondta!

$pi$ 2018.02.20. 21:12:58

@élhetetlen: "Bravó! Aki nem tudja legeltetni az eddig tartott 500 birkáját, mert elvették a legelőjét"

Senkinek nem vették el a legelőjét. Lejárt a bérleti szerződése és nem hisszabbították meg.

torró 2018.02.20. 21:13:29

@1ghost:
I'm sory!
@feribácsi:
Odaírtam az én véleményem, ami nem az volt amit Te gondolsz. Csak olvasd el. A link címével meg nem tudok variálni. azt csak bemásoltam.Adhattak volna más címet is neki.

$pi$ 2018.02.20. 21:15:30

@élhetetlen: "Azok a bankok nem mennek el, aki sokat fektettek a telephelyeikbe"

Magyarországon cirka 50 bank volt 2010 körül. Hány "ment el"? 2? 3?

Miért törvényszerű, hogy magyarországon minden banknak mindig meg kell élnie, a más jellegű vállalkozások esetében meg döntsön a piac és hulljon a férgese?

Bogyó 2 2018.02.20. 21:21:01

@Larry Silverstein: "A keresett szakemberek pedig, akik mondjuk az álag duplájától felfelé keresnek, már egész szép hasznot tesznek zsebre" Maradjunk abban, hogy a keresett szakemberek régen is szép hasznot tettek zsebre, mert nem adtak számlát akkor se, ma se. A béreknél persze, hogy van javulás, de komolyan elhiszitek, hogy a Bajnainak lett volna 6 éven át kétharmada, akkor is a csőd szélén lett volna az ország és csak a főméltóságú úr képes erre a "nagy gazdasági csodára".
Baszki, miért nem jöttök azzal, hogy milyen faszán kormányzott Rákosi, hiszen nem lehetett disznót vágni, de mennyivel jobban éltünk ahhoz képest, mint amikor végigmentek az oroszok az országon 1944-45-ben, aztán meg hiperinfláció volt? Még jó, bazd meg, hogy 8 év kormányzás, 6 év kétharmados teljhatalom után Vader nagyúr valami eredményt fel tud mutatni a világgazdasági konjunktúra közben! Szarrágók voltak Gyurcsányék is, de tehetségtelenek is. A kormányzáshoz, de a lopáshoz se volt annyi eszük mint ezeknek. Kb. olyan, mintha azt amikor a cigányok elviszik a kertből az uborkát, összehasonlítanánk azzal, amikor a maffia beszedi a védelmi pénzt minden háztól. Kb. ilyen a hozzáállásuk a köztulajdonhoz. De a hívek szerint rend van, megvan az 5 perc gyűlölet Soros ellen, 2010-ben nyernek a válsággal meg öszöddel, 2014-ben a rezsicsökkentéssel, 2018-ban a sorosozással.

$pi$ 2018.02.20. 21:30:00

@élhetetlen: "Ott ahol a cégek még ki tudják termelni. Ahol nem, ott jön a leépítés, vagy a részmunkaidő, vagy a cég bezárás. "

1. Amikor nem változik a minimálbér, akkor az a baj, hogy stagnálás van, kizsákmányolás, ki van cseszve a "kisemberrel", mindenütt magasabb a minimálbér mint nálunk, orbán a tőkéseket segíti.

2. Ha emelik a minimálbért, akkor ki van cseszve a munkaadóval, tönkremegy, elmegy, bezár, munkanélküliség lesz.

Nos, a valóság az, hogy a reálbérek nőnek, a munkahelyek száma meg szintén nő. Ja, tudom, orbán fasiszta...

Larry Silverstein 2018.02.20. 21:31:28

@Bogyó 2: Ha nem volt nyilvánvaló, alkalmazottakról beszéltem.

'de komolyan elhiszitek, hogy a Bajnainak lett volna 6 éven át kétharmada' - teljesen mind1 mit hiszünk, a politika nem egyéni sport, s nemcsak 2/3-a nincs Gordonnak hanem pártja sem

Azt egyáltalán nem állítom, hogy gazdasági csoda van itt folyamatban, de a kicsinek is örülök, s a régió tempóját legalább sikerült felvenni. Ez is nagy szó, mindenhol máshol 40% körül van csak az államadósság a környéken.

A lopás nem különösebben érdekel, hisz főleg az a sajtó jön ezzel, amelyiknek azt sem hiszem el amit kérdez - sok minden kitelik olyanoktól akik MINDENÁRON lecserélnék Orbánt a kipróbált barmokra.

Bogyó 2 2018.02.20. 21:32:10

@$pi$: Gyurcsány egy nárcisztikus hülye volt, de nem diktátor. Egy diktátor 4 év kormányzás alatt nem egy napon áll neki szemkilövetni, ha már szerintetek ez a hobbija, nem mond le, és nem veszít választásokat. A diktátor Orbán, hiszen ő bír ezekkel a jellemzőkkel. Mindig "igazat" mond, "soha nem téved", személyi kultusza van, nem méltóztatik neki mással vitába szállni, nem nyilatkozik csak az alányalós médiának, gigantomániás alkotást épít ízléstelenül a szülőfalujába, milliárdosok lesznek a családtagjai, gyerekkori barátai, soha nem váltják le, nincs alternatívája, központosít, mindig" harcol és megvéd" minket valami veszélytől, ami nélkül biztosan nemzethalál lenne, minden az övétől eltérő nézet kártékony, minden más párt gonosz és kártékony, ha ő nem lenne, csőd, anarchia lenne, senki sem tudna kormányozni, nincs szükség más pártokra, nincs szükség civil szervezetekre se, akik közélettel foglalkoznak nem focival vagy horgászattal, egyáltalán senkire sincs szükség, aki mást gondol mint ő. Hülye az Unió, hülyék a németek, a skandinávok, hülyék az amerikaiak, hülyék a franciák, hülye már az ENSZ is. Mi is lenne velünk nélküle? .......1984

$pi$ 2018.02.20. 21:34:13

@Bogyó 2: "A béreknél persze, hogy van javulás, de komolyan elhiszitek, hogy a Bajnainak lett volna 6 éven át kétharmada, akkor is a csőd szélén lett volna az ország"

Természesen nem. Ha a szocik kaptak volna még egy esélyt, akkor most sokkal jobb lenne, mindenki boldog lenne, tele lennénk pénzzel, kánaán lenne. Az első 8 esély vége minden alkalommal sírás rívás meg csőd lett, de a kilencedik esély más lett volna. Azt nem kúrták volna el.

chrisred 2018.02.20. 21:44:37

@Larry Silverstein: És hány kétgyermekes család vesztette el az adójôváírás címén kapott adókedvezményét 2011-tôl? Ugye, ha mindkét szülô dolgozott, akkor mindketten megkaphatták, míg a családi adókedvezmény csak az egyiküknél lehet teljes összeg.

$pi$ 2018.02.20. 21:46:45

@Bogyó 2: "és nem veszít választásokat. A diktátor Orbán,"

Orbán is veszített választásokat, akkor nem diktátor?

"Egy diktátor 4 év kormányzás alatt nem egy napon áll neki szemkilövetni,"

Nem mondtam, hogy diktátor volt, de az, hogy szemkilövetett, az tény.

"gigantomániás alkotást épít ízléstelenül a szülőfalujába"

Egy gigantomániás nem épít 3000 fős stadiont.

"nincs alternatívája"

Hát ez nem az orbán bűne. Nehogy még ellenzéket is neki kelljen már csinálnia. :D

"minden más párt gonosz és kártékony"

A fidesz koalcícióban kormányoz már ki tudja mióta.

"nincs szükség más pártokra"

Soha nem mondta, hogy nincs szüksége más pártokra, soha nem mondta, hogy egypártrendszer kell, soha nem akart betiltani egy pártot sem. Az SZDSZ, az mondjuk be akarta tiltani a jobbikot, az mszp meg évtizedeken keresztül egypártrendszert tartott fenn. Miről beszélünk?

"nincs szükség civil szervezetekre se"

Soha nem mondta senki, hogy nincs szükség civil szervezetekre.

"Hülye az Unió,"

Hát mondjuk elég hülye. Sőt...

"hülyék a németek,"

Nem, csak a vezetőik nagy része.

"a skandinávok, hülyék az amerikaiak,"

Az amerikaiak hülyék. This is a fact,

"hülyék a franciák,"

Kit érdekelnek a franciák, ott dögöljenek meg, ahol vannak. Nem hülyék, úgy vágták ki a román cigányokat mint a taknyot.

"hülye már az ENSZ is."

Komolyan? Az ensz-t véded?

"Mi is lenne velünk nélküle?"

Nos igen, sajnos ezt tudjuk. 150% államadüsság, nehogy a szegények fizessék meg, nehogy a bankok fizessék meg, IMF hitel 6.0, nem lesz gázáremelés, nem kell kerítés, fogadjuk be akiket már a svédek is kidobnak, az ország fele ne fizessen adót, 30,000 forint alatt lehet lopni. De igaz, az áfa az nem 27% lenne... hanem 25%...

Bogyó 2 2018.02.20. 21:50:27

@Larry Silverstein: "nemcsak 2/3-a nincs Gordonnak hanem pártja sem" Persze, mert ő nem egy diktátor. Ugye, kisebbségből 2/3, az se semmi, hiszen az emberek kevesebb mint fele szavazott a fideszre, mégis teljhatalmat kaptak a szavazók többségével szemben. Ez nyilván már nem nevezhető demokráciának,, mert a torzulás olyan határt lép át.
"Kipróbált barmok" Ki van itt kipróbálva? Széll, Botka, Karácsony, Vona? Egyikőjük se kormányzott egy percet sem, kurva jó duma, gyurcsány 4 elbaszott, de a fidesz által egy kicsit sem konstruktív ellenzékiségben töltött éveire hivatkozni évtizedeken át, mindig azt szajkózva, hogy nincs alternatíva. Ez nyilvánvaló hazugság. Nem látok én itt olyan kurva nagy szakembereket, akik annyira pótolhatatlanok lennének, ellenben a kifosztásra beállt rendszer felszámolása legalább vissza tudna helyezni bennünket a szlovákok, csehek mellé.

Komoly pályázatot politikai kapcsolat híján, megjelölve a visszaosztás helyét nincs esélyed nyerni. Volt ilyen azelőtt is, de nem volt rendszerszintű. A lopást nem túl magas pozícióbol is nyílt titokként láthatod és egy kicsit is gondolkodva rá lehet jönni, hogy azért nagyobb jóval, mert a Fidesz erős ellenzékként rég terítékre hozott volna mindent, a sajtó zengett volna, ha amazok teszik ezt. És még a ma már apró pénzes nokiás dobozos, zuschlagos-ügyektől is zengett a média, igen a közszolgálati is. Ma Orbán stadionja, Lázár kastélya, Rogán helikopterezései, Simicska tenderjei a G-napig, Habony táskái, kokaincsíkjai, Lőrinc barát fél ország einstandolása és a vejkó fél év után milliárdossá válása után mit láthatunk az m1 híradóban mindebből? Legalább tagadnák a történteket, de semmi. Simicska neve 2016-ig el nem hangzott a híradóban. Nos ilyen nem hogy nem volt azelőtt, hanem megközelítőleg se. És ez mind azt sejteti, meg a tények az utcán látva közvilágítást, hogy a hírek igazak.

Larry Silverstein 2018.02.20. 21:52:27

@Bogyó 2: Személyi kultusza éppen Gyurcsánynak is van, de ettől még nem diktátor, ahogy Orbán se.

Autokratikus hajlamai vannak ugyan Orbánnak, de pont leszarom. Volt 20 év váltógazdaság, úgymond demokrácia, nem volt semmi sem jobb, sem kevésbé korrupt, mint most.

S abba belegondolni is rossz, mi lett volna, ha Karácsony vagy Bajnai vagy valami más kényszerkoalíciós emberke van éppen a trónon, amikor az arabok megjelentek itt napi tízezresével. Az EU kommunikációs nyomását is elég rosszul türik a liberálisabb urak, pedig Orbánnak sok mindenben igaza van európai ügyekben, még bizonyos jobboldalisággal igazán nem vádolható bankár-befektetők szerint is:

www.portfolio.hu/gazdasag/zsiday-megjosolta-europa-jovojet.3.277189.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

$pi$ 2018.02.20. 21:52:51

@Bogyó 2: "2010-ben nyernek a válsággal meg öszöddel, 2014-ben a rezsicsökkentéssel, 2018-ban a sorosozással."

Mindeközben az ellenzék mivel kíván nyerni? Ha ilyen kevéssel nyerni lehet, akkor ők mit rejtegetnek a kabátujjban?

Töröljük el a rezsicsökkentést? Töröljük el a bankadót? Bontsuk le a kerítést? Nehogy már megint ne mi nyerjünk? Nem szeretjük a zorbánt, legyen bárki más?

Krumpli Bogart 2018.02.20. 21:56:21

Orwell látta, de sajnos ti nem látjátok, hogy nem csak Orbán játszik ebből a kottából, hanem az egész világ. Orwell sem belpolitikai disztópiát írt. Ha látná, mennyire nem értették meg.....

Larry Silverstein 2018.02.20. 22:00:06

@chrisred: Nem tudom, hogy hány. Ami tény, 2014ben ők sem szavaztak a szocikra.

Valami oka csak van, pedig relatíve rosszul jártak, másokhoz képest.

$pi$ 2018.02.20. 22:00:12

@Bogyó 2: "Komoly pályázatot politikai kapcsolat híján, megjelölve a visszaosztás helyét nincs esélyed nyerni. "

Milyen ellenzék az, amelyik nem képes bizonyítékokat előkaparni, ha egy *minden* pályázat visszaosztásra megy? Ha még erre sem képes, akkor hogy akarnak kormányozni?

Ja, tudom, ott van a ződ dossziéba, a gyurcsánynak is felajánlották, látta is, de nincs meg. Eltűnt, biztos a szakdolgozatával volt egy dobozba. :D

sinus67 2018.02.20. 22:07:10

@teéjesenmindegy:
Tééényleg el lehet menni mást dolgozni?
Mit nem mondasz!
A közmunkákkal elárasztott területek tipikusan olyanok, hogy rengeteg munkahely van üresen.
Mondjuk a Te észjárásoddal az eü. szakdolgozók is elmehetnének pl. strómannak. Ott többet keresnének és nem járna a szájuk!
Ja?! Hogy nincsenek abban a körben? Hát bizony oda születni kell, mert a képzettség, a tehetség és a tudás ott nem játszik! Csak a gének, vagy a hosszú nyelv (mondjuk az is a géneken múlik).
Akkora szolidaritás szorult beléd, mint a kedvenceidbe! Pont semennyi!
Tudod az ember jövőjét erősen meghatározza, hogy hová (földrajzilag), milyen családba születik! Nagyrészt ezen múlik, hogy közmunka a jövője, vagy esetleg mérnök, ne adj' Isten stróman lesz!
Ha egyszer kihúzod a fejed a fidesz seggéből és megpróbálod magadtól átgondolni ezt a dolgot, akkor lehet másként látod majd.

Larry Silverstein 2018.02.20. 22:08:52

@Bogyó 2: "Ugye, kisebbségből 2/3, az se semmi, hiszen az emberek kevesebb mint fele szavazott a fideszre, mégis teljhatalmat kaptak a szavazók többségével szemben. Ez nyilván már nem nevezhető demokráciának,, mert a torzulás olyan határt lép át."

- ugyanilyen kisebbség meg is tudná ezt változtatni.

"Ki van itt kipróbálva? Széll, Botka, Karácsony, Vona? Egyikőjük se kormányzott egy percet sem"

A politika még mindig nem egyéni müfaj, össze kéne fogni Orbán ellen. A kipróbált barmokkal. Kösz, nem.

"Nem látok én itt olyan kurva nagy szakembereket, akik annyira pótolhatatlanok lennének, "

Senki sem lehet pótolhatatlanabb, mint aki kipróbált ElQrókat tart távol a kormányzástól.

Az emberek 99%ának tökmind1 ki nyer kormánytendert, amíg csökken az adója és nő kicsit a bére. Ettől hülye lenne? Miért?

Jakab.gipsz 2018.02.20. 22:10:51

@élhetetlen: Na jó, ám legyen, Tarski-nak (Székely Szabolcs) ugyan már egyszer elmagyaráztam, mi a probléma a "társadalom mérnökösdit" játszó két bites barmokkal és persze a Lisszaboni Szerződéssel. Ha még nem törölte a ott megtalálod. Sokat tanulhatsz.

Legnagyobb bánatomra Tarski, egy ideje duzzog.

chrisred 2018.02.20. 22:12:40

@Larry Silverstein: Nincs köze a témához. Adózási szisztémákról volt szó, és nem választási preferenciákról.

sinus67 2018.02.20. 22:14:00

@teéjesenmindegy:
Úgy lehet meggátolni, hogy a milliárdokat nem stadionra, plakátra meg nemzeti konzultációra költik, hanem élhető ország megteremtésére.
És valóban a nemzeti érdeket tartják szem előtt, nem csak szónokolnak róla!
Az is egy megoldás lenne, ha a törvényesített, ezáltal intézményesített korrupció megszűnne. Sőt, az sem lenne egy utolsó dolog, ha az állami beruházásokat versenyképes vállalkozások nyernék és nem tehetségtelen, félművelt szarjankók!

Larry Silverstein 2018.02.20. 22:15:17

@chrisred: De még mennyire hogy van köze a témához. Az adózás az egyik legfontosabb választási preferencia.

chrisred 2018.02.20. 22:20:33

@Larry Silverstein: A választási preferencia a választásokon induló szervezetekkel és személyekkel szemben létezik.

Larry Silverstein 2018.02.20. 22:21:22

@sinus67: Mikor volt az ország élhetőbb?

"Az is egy megoldás lenne, ha a törvényesített, ezáltal intézményesített korrupció megszűnne."

Ez nagyon szép, minden párt tud ilyeneket mondani ellenzékben. S ha a választók dühösek, akkor müködik is.

"Sőt, az sem lenne egy utolsó dolog, ha az állami beruházásokat versenyképes vállalkozások nyernék és nem tehetségtelen, félművelt szarjankók!"

Köhömm. Baloldal nélkül nincs Orbánváltás. Ezért nem akarok Orbánváltást.

A baloldal csődbe ment a kádár korban, 1995ben nagyon durva megszorítást hajtottak végre, csődbe mentek 2006 körül megint, sőt a devizahitelesek sokaságát is hozzásegítették a csődhöz, de még a koronaékszer Népszaadságuk is csődbe ment. Sőt a koalíciós partner-pártjuk is csődbe ment.

Azért lehet, ennél még a fidesz is jobb, vagy nem?

Bogyó 2 2018.02.20. 22:45:14

@$pi$: "Orbán is veszített választásokat, akkor nem diktátor?" Akkor még nem volt hozzá elég ereje, azóta vált azzá.

"hogy szemkilövetett, az tény." Erőteljesen léptek fel a Tv-s balhé után, ahol meg pont a puhányság volt felróva. Komoly hibákat követtek el, némely esetben tényleg állati módon túllépve a mértéket. De ezt az egyszeri eseményt rendszeresen úgy állítjátok be, mintha Gyurcsány alatt 4 éven át folyamatosan nap mint nap verték volna a lakosságot. Még emlékezünk, de lassan ezt fogjátok beírni a történelemkönyvekbe.

"Egy gigantomániás nem épít 3000 fős stadiont." Ne haragudj, de egy 1800 lakosú faluba ez igenis gigantománia, kurvára ízléstelen, nem is tudom, hogy engedhető meg egy ilyen egy rendezési tervben, abszolút faluképbe nem illő, szovjet-közép ázsiai türkménbasik csinálnak ilyesmit, Európában még Hitlernek se jutott ilyen eszébe. Még Stadlernek is volt annyi egyszerű juhász-esze, hogy a falu szélére építette a sajátját.

"Hát ez nem az orbán bűne. Nehogy még ellenzéket is neki kelljen már csinálnia."
De ez Orbánnak is a bűne. Lejáratás, anyagi ellehetetlenítés még a magánszférában is, megfélemlítés, szerinted a jobbikos Ász-ügyben sincs benne, miközben ők ugyanazt csinálták 2010-ben? Ilyen alapon Rákosi se tehetett róla, hogy befejezte a kisgazdapárt a parasztpárt meg a többi is anno?

"Soha nem mondta, hogy nincs szüksége más pártokra, soha nem mondta, hogy egypártrendszer kell, soha nem akart betiltani egy pártot sem."

Még nem. Még csak mindenki a haza ellenségének van beállítva. Majd az is le lesz nyomva egyszer a torkotokon és bőszen fogtok hozzá tapsolni.
" Az SZDSZ, az mondjuk be akarta tiltani a jobbikot, az mszp meg évtizedeken keresztül egypártrendszert tartott fenn. Miről beszélünk?" Az SZDSZ náci nézeteket tulajdonított a Jobbiknak, talán náci párt tényleg nem kellene, mert az a plurális demokrácia felszámolására törekszik. Az alkotmányos demokráciát el nem fogadó pártokat teljesen jogos betiltani, mert különben ők tiltják be a többit idővel, lásd a nácikat, komcsikat. Más kérdés, hogy a Jobbik szerintem nem jutott olyan szintre, hogy rászolgált volna a betiltásra. Az MSZP-t hagyjuk már, egy megszállt ország pártjának az utódpártja, akiket azért a választók legitimizáltak. Nehogy már Botka vagy Kunhalmi orra alá dörgöljük, hogy mit csináltak Kádárék. Ők lettek a baloldal, nem lett egy új szocdem párt, 3-szor nyertek választást, és nem tették magukat leválthatatlanná, ellentétben a fideszel, amely persze, nem mondja, csak csinálja, hogy gyakorlatilag felrúgva az íratlan szabályokat abszolút tisztességtelen módon látszat-demokráciát. látszat-többpártrendszert alakított ki.

"Soha nem mondta senki, hogy nincs szükség civil szervezetekre." Persze. Csak minden civil szervezetet, aki közélettel foglalkozik, aki kormányt, hatalmat merészel kritizálni azt a STOP SOROS ürügyén kinyírnak. TASZ, Helsinki Bizottság, Greenpeace, jogvédők stb. el lesznek takarítva. Benneteket tényleg nem zavar, hogy a kormány hatalmának nincsen gátja? Tényleg nem tűnik fel, hogy nincs hatalommegosztás? Vagy nem is probléma? Legyen egy király, oszt jónapot, olyan ázsiai módon?
Nem azért küzdöttünk ezekkel a szarrágókkal együtt, hogy soha ne legyen olyan, hogy egy ember mindenható lehessen, hogy egy szervezet örökké hatalmon legyen, hogy legyen hatalom a kormánynál, de legyen a Parlamentnél, valamennyi legyen az ellenzéknél is, hiszen rájuk is szavaztak, legyen független a közt. elnök, a bíróságok, a média, az Ab, a legfőbb ügyész?

Bogyó 2 2018.02.20. 22:45:45

@$pi$: A német vezetők nagy része hülye? Meg az amerikaiak is? Hát persze, bezzeg mi, mi aztán kurva okosok vagyunk.

Ensz? Jézusom, már az is ellenség? Az összes úgy együtt. Bezzeg mi, minden titkok tudója...

"150% államadüsság, nehogy a szegények fizessék meg, nehogy a bankok fizessék meg, IMF hitel 6.0, nem lesz gázáremelés, nem kell kerítés, fogadjuk be akiket már a svédek is kidobnak, az ország fele ne fizessen adót, 30,000 forint alatt lehet lopni. De igaz, az áfa az nem 27% lenne... hanem 25%... "

Persze. Tényleg képesek vagytok ebben ringatni magatokat, hogy akkor 150% államadósság lenne. Nem számít, hogy akkor világválság volt, hogy nem volt 2/3, minden reformot megtorpedózott a fidesz, és persze igaz, az akkori kormány is sokat bénázott. De a valóság sokkkal bonyolultabb. Bajnaival egy másik út indult el, egy kicsit is értelmes ember nyilván nem hiszi, hogy Orbán csodát hozott, Bajnai meg tovább mélyítette volna a válságot. Ez mese hülyegyerekeknek, politikai demagógiának kiváló. 6 év 2/3-dal akárki kormányzott volna, senki sem csinált volna 150%-os adósságot a kedvező külgazdasági körülmények között. Hogy ki mire jutott volna lehet rajta vitázni. Tény, hogy a 2/3-ot meg kellett szerezni. csak hosszútávon ez a szükségszerű konszolidáció mégis konzerválja az ország lemaradását, mert Orbánék pont az innovációt, a megújulási lehetőségeket veszik el. A lemaradásunk egyre nyilvánvalóbb, a művelt tömegek egyre nagyobb arányban hagyják el az országot, a szakmai szempontokat felülírják a politikai hűségeskük, versenyképes kisgazdaságok helyet feudális földbirtokok, megújuló energia, biogazdálkodás helyett múltba forduló vegyszerezés és az atomenergia illetve a fejlett világ helyett az orosz szekérre való visszaülés zajlik. Nem veszitek figyelembe a két időszak nagyon más körülményeit, a rendelkezésre álló lehetőségeket és a hosszútávú hatásokat. Persze szarul kormányoztak a szocik, de ez nehogy már örök belépőt jelentsen a fidesznek bárhogy teszi is tönkre az országot. De ti ezt teszitek.
IMF-hitel. Lett helyette másik. Amazzal egy baj volt, beleszólásuk lett volna az olcsó kamatért. Inkább kinyögtük a drágábbat, hogy azt tegyenek amit akarnak.

nem lesz gázáremelés....és rezsicsökkentés? Most, hogy lentebb vannak a világpiaci árak?

A kerítés szerintem kellett, de rohadtul túl van misztifikálva, mintha az egri vár ostroma volna, államtitkári szinten hülyítik ezzel a szerencsétlen paraszt-proli réteget, azt nézem, hogy Horvátország, Szlovénia és valahogy Ausztria is létezik még. Hogyan csinálják?

teéjesenmindegy 2018.02.20. 22:50:40

@sinus67: "Tééényleg el lehet menni mást dolgozni?
Mit nem mondasz!
A közmunkákkal elárasztott területek tipikusan olyanok, hogy rengeteg munkahely van üresen."
Na figyelj hülyegyerek! Szóval nincsenek ott munkahelyek? Ugyan miért?
Mert a világ végén vannak? - Ez lehet, csak mondjuk Romániában is vannak munkahelyek, pedig az még messzebb van. Akkor vajon mi lehet az oka?
Na? Na?
De hallgatlak, milyen munkahelyeket lehet teremteni olyan falvakban, ahol a falu bölcse 6 osztállyal rendelkezik, és a szociális munkásokon kívül dolgozni embert még nem látott senki? Persze a zorbán hibája, hiszen 2007ben még sziliciumvölgynek hívták a sajó völgyét, ugye?

teéjesenmindegy 2018.02.20. 22:55:58

@sinus67: "Úgy lehet meggátolni, hogy a milliárdokat nem stadionra, plakátra meg nemzeti konzultációra költik, hanem élhető ország megteremtésére."
Óóóóóó, végre egy kis populizmus! Hát persze a stadionok, az mindennek az oka.
Lássuk csak ismét: Stadionprogram volt 120 milliárd 6 év alatt, az 20 milliárd évente. Egészségügy éves költségvetése 2000 milliárd. A teljes költségvetés meg 17000 körül van. Nyilván az a 20 kellett volna arra, hogy az orvosok ne menjenek ki.
Vagy mondjuk egy hegesztő ne menjen németbe, négyszeres pénzért. Biztos itt maradt volna, ha abból a szaros 20 milliárdból "élhető országot csinálnak"

mgdé 2018.02.20. 22:58:48

@droid_:
Szerintem nincs rendben az egészségügy. Nagyon nincs rendben.
Akkor is, ha szerinted ez csak "kamu", mert te viszont 20 perc alatt tudtál pisilni. Jó neked.

S igen, már kedvenc Feritek alatt se volt jó. De azóta nemhogy javult, hanem tovább romlott.
Két 80 feletti szülővel az utóbbi 15 évben épp elég személyes tapasztalatot szerezhettem minderről.

Bogyó 2 2018.02.20. 23:01:23

@Larry Silverstein: "Volt 20 év váltógazdaság, úgymond demokrácia, nem volt semmi sem jobb, sem kevésbé korrupt, mint most."

Tipikus példa a félázsiai szavazóról. Ennek a népnek nem sikerült megértenie a demokráciát. Volt egy 20 év ami nem volt jó demokrácia. De a választásoknak volt tétje. A nép érezhette, hogy a hatalom nála van. Most nem érzi. Nem érzi, hogy tétje volna, hogy ő mit akar. Igyis-úgyis ők lesznek. Nem volt jó a 20 év, rohanunk vissza Kádár apuci ölébe, és Orbán jól eljátssza ezt. Ahogyan Putyin is Sztálin elvtársat. A fidesz kormányzás tipikus példája annak, hogy az ideiglenes stabilitás az alapvető biztonság miatt lemondunk a hosszútávú nagyobb lehetőségekről. Ez a kádári magyarország, a traban és a hétvégi telkek miatt lemondunk az igazán kényelmes autóról, a mercedesről a tengerparti nyaralásról, mert nem hisszük el, hogy nekünk az is lehet. A Fidesz megint leszakítja a nyugati fejlődés útjáról az országot, mert egyszerűbb egy jelentősebb, de azért kisebb réteget a többség kizsákmányolásával a nyugati átlagszint fölé emelni, mint az egész országot elindítani a felzárkózás útján, felemelve az alsóbb rétegeket, a vagyoni különbségeket csak meggazdagodás és nem leszakadás révén fokozva. És a meggazdagodás nem közpénzekből történne. Az a réteg jól fog élni, jobban mint Hans a német autógyárban vagy John a londoni tanító. Volt már ilyen, voltak gazdag földesuraink, akik nyugaton szórták a pénzt, a jobbágyok meg nyomorogtak nyugati társaikhoz képest. A demokráciával jól élni, jó vezetőket kinevelni az ország érdekében politizálni sokkal nehezebb, főleg úgy, hogy fair módon játszunk és benne van a pakliban, hogy veszthetünk. Sok függ a szavazó értelmi szintjétől. Mennyivel egyszerűbb az olcsó biztonságra játszani, ahol a hatalom mindenkit korrumpál, mert a társadalom valódi érdeke elveszik. Mennyivel egyszerűbb elnyomva a más nézeteket, központilag megmondva a tutit, nem törődve a következményekkel. De ez valójában hazaárulás.

teéjesenmindegy 2018.02.20. 23:04:12

@Bogyó 2: "Erőteljesen léptek fel a Tv-s balhé után, ahol meg pont a puhányság volt felróva."
Nem, kisfiam. A szakmaiatlanság meg a hozzá nem értés volt felróva nekik. És pont ugyanúgy a hozzá nem értésről tanúskodott a tv-székháznál ami volt, mint a kardlapozás meg azonosító nélküli rugdosódás.

"Ne haragudj, de egy 1800 lakosú faluba ez igenis gigantománia"
Az nem zavar, hogy nem a falu miatt kell a stadion, hanem az akadémia miatt? Egyébként egy stadion, egy igazi az olyan 40 ezernél kezdődik. A felcsúti 4 soros lelátó, csak stadionnak hívják. Egyébként, ha a focipálya köré padokat teszel körbe, akkor az már 500fős stadion..
Ja, nyilván nem láttad élőben, a főútról alig látszik, a hatalmas gigantomán építmény, amit csak Hitler csinált Orbán előtt :D:D:D:
"Még Stadlernek is volt annyi egyszerű juhász-esze, hogy a falu szélére építette a sajátját." Ja. Miért, a felcsúti hol van szerinted? Az isten áldjon meg, ennyire ne legyél korlátolt, nézd meg a térképen. Az akadémia után kezdődnek a szántóföldek.

Bogyó 2 2018.02.20. 23:05:10

@Larry Silverstein: "S abba belegondolni is rossz, mi lett volna, ha Karácsony vagy Bajnai vagy valami más kényszerkoalíciós emberke van éppen a trónon, amikor az arabok megjelentek itt napi tízezresével."

Miért most hol vannak azok az arabok?

Átmentek a horvátokhoz? Horvátországban apokalipszis volt, romokban hever? Ausztriában háborús helyzet van? Mindkét országban jártam 2016-ban, olyan sokan nem akarnak Magyarországra költözni.

mgdé 2018.02.20. 23:08:10

@$pi$:
"A fidesz koalcícióban kormányoz már ki tudja mióta." :DDDDD

Michelle Wild meg szűzlány!

teéjesenmindegy 2018.02.20. 23:11:11

@Én de genere Mi:
"A mamámat az utóbbi bő két évben kétszer kellett a Szent Imre sürgősségijére bevinni, mindkétszer mentővel. Az egyik hétköznap, a másik hétvége. Az egyiknél kb. 4 órát, a másiknál majdnem 6 órát tartott mire kivizsgálásokra (a majd 6 órásnál két külön vizsgálat), majd végül osztályra kerül"
Olvasd el az index cikkjét, hogy hogyan működik a sürgősségi. Tanulságos.
index.hu/belfold/2018/02/12/surgossegi_ellatas_orvosi_ugyelet_sbo_varakozas_tajekoztatas_triazs_allapotok_egeszsegugy/
Ott az ausztrál kisfilm is benne, ez a világon mindenhol probléma.
Az, hogy tüdőgyulladás gyanuja áll fenn nem olyan, mint amikor egy levágott fejű ember életéért küzdenek. Ha konkrét életmentésre van szükség akkor beviszik a mamádat. Én elhiszem, hogy mindenkinek a saját baja a legnagyobb, de adott esetben 20 másik életét megmentették amíg te vártál 4 órát.

Bogyó 2 2018.02.20. 23:19:17

@teéjesenmindegy: Kedves apuci! Kurvára mindegy, hogy puhányságnak vagy szakmaiatlanságnak nevezzük, a lényeg, hogy nem egy elnyomó rezsim előre megfontolt lakosság elleni diktatórikus terrorja volt, erről szólt a polémia, ha figyeltél volna.

Na persze, az akadémia miatt. Akkor most kezdjük, hogy kinél, mikor és miért pont ott van akadémia? Felcsúton akadémia? Hány 2000 fős településnek van ilyen? Ja, csak pont ott? Nem, ebben semmi visszatetsző nincs, ízlésed nem sok van, haver! Rohadtul nem érdekes, hogy amúgy 80 ezer ember fér el másutt.
A Stadler stadion nem úgy van a falu szélén, hogy csak az egyik oldalán vannak házak hanem távolabb van onnan. Ez meg ne szórakozz már, hát az"Anikót zavarja a kilátásban". Miről is beszélsz? www.boon.hu/puskas-akademia-vs-dvtk-falusi-tura-a-magyar-futballtavaszban/2709308

Larry Silverstein 2018.02.20. 23:21:27

@Bogyó 2: "Ennek a népnek nem sikerült megértenie a demokráciát. Volt egy 20 év ami nem volt jó demokrácia. De a választásoknak volt tétje. A nép érezhette, hogy a hatalom nála van. Most nem érzi. Nem érzi, hogy tétje volna, hogy ő mit akar. Igyis-úgyis ők lesznek."

Erre mit írjak? Mi az hogy így is úgy is? Pont annyival lehet mindenkinek nyerni, amennyivel Orbán nyer.

"Nem volt jó a 20 év, rohanunk vissza Kádár apuci ölébe, és Orbán jól eljátssza ezt. Ahogyan Putyin is Sztálin elvtársat. A fidesz kormányzás tipikus példája annak, hogy az ideiglenes stabilitás az alapvető biztonság miatt lemondunk a hosszútávú nagyobb lehetőségekről."

Ez duma. Az ellenzéknek semmilyen hosszú távú víziója nincs, és nem is volt. Orbán pedig pont azt csinálta 1998ban is az országgal, mint most - erősítette a középosztályt, a szavazóit, jobban kiállt a külföldi magyarokért, igyekezett pénzügyileg addig nyújtózkodni, amíg a takaró ér. Ezek nem különleges kvalitások, de más ennyit sem tudott. Miféle hosszútávú lehetőség van az eladósodás mögött? Mert azt hozta a "demokrácia".

"A Fidesz megint leszakítja a nyugati fejlődés útjáról az országot, mert egyszerűbb egy jelentősebb, de azért kisebb réteget a többség kizsákmányolásával a nyugati átlagszint fölé emelni, mint az egész országot elindítani a felzárkózás útján, felemelve az alsóbb rétegeket, a vagyoni különbségeket csak meggazdagodás és nem leszakadás révén fokozva."

Nincs nyugaton fejlődés, te miről beszélsz? A nyugatiak fejlettek, mi fejlődünk, ők nem, különösen a régi EU országok nem. Mármint anyagilag. Hogy tud a fidesz választást nyerni a burzsujokkal? Ezt te sem gondolod komolyan. S ha annyi a szegény akinek a fidesz árt akkor miért nem hisznek az ellenzéknek, miért nem képviseli az hitelesen őket?

Nem munkahellyel lehet a szegénységet tartósan megoldani? Ebben szintén nem áll olyan rosszul Orbán, akkor sem ha nyilvánvalóan segíti ezt a konjunktúra.

Larry Silverstein 2018.02.20. 23:22:32

@Bogyó 2: "Miért most hol vannak azok az arabok?

Átmentek a horvátokhoz? Horvátországban apokalipszis volt, romokban hever? Ausztriában háborús helyzet van? Mindkét országban jártam 2016-ban, olyan sokan nem akarnak Magyarországra költözni."

Mind2 országban megbukott a kormány azóta.

Bogyó 2 2018.02.20. 23:22:33

@Larry Silverstein: "Az emberek 99%ának tökmind1 ki nyer kormánytendert, amíg csökken az adója és nő kicsit a bére. Ettől hülye lenne? Miért? "

Azt a korrupt fajtátokat! Mert nem lát tovább az orránál és hosszú távon lerohasztja az országot a nyomorult megalkuvásával.

Bogyó 2 2018.02.20. 23:25:19

@Larry Silverstein: "Mind2 országban megbukott a kormány azóta".
Ja, igen. De azért azóta se építettek semmit. Megbukott a kormány, mert az ORF nem szidta egész nap a Szabadságpártot a választások előtt, működik a demokrácia.

élhetetlen 2018.02.20. 23:28:00

@$pi$: Igen, „Azt nyilatkozta, hogy folyamatos telefonos kapcsolatban volt a rendőrök vezetőivel és utasításokkal látta el őket. Mitől lenne abszurd, ő mondta!”. és nyilván telefonon parancsba adta, hogy legalább egy embernek lőjétek ki a szemét. Hogyne, ugye?
„Lejárt a bérleti szerződése és nem hisszabbították meg.” Igen, ilyen egyszerű egy élet, egy gazdaság tönkretétele. Csak „elbírálás kérdése”, hogy egy gazdálkodó nyerhet-e, vagy egy műkörmös, akinek gazdálkodni sem kell, mert megkapja a föld alapú támogatást. És szerinted minden rendben van.
A további leveleidre csak azt tudom válaszolni, hogy amit „a kormány szabályoz”, annak semmi köze a piacgazdasághoz, de nincs türelmem ezt tovább magyarázni. Sem bankonként, sem birkánként. Meddő beszélgetés.

Larry Silverstein 2018.02.20. 23:28:52

@Bogyó 2: Jójó, de ezt a hosszú távon lerohasztást főleg az ElQrók szajkózzák már 8 éve, mindig jön az apokalipszis. Ez azért nem egy független vélemény, ugye.

De, az osztrákok építettek, s a románok s a bulgárok s a törökök s a spanyolok s a franciák is. Izraelről nem is beszélve.

mgdé 2018.02.20. 23:30:57

@teéjesenmindegy:
Hülye.

Amikor majd 6 óra után csak "rájöttek", hogy valóban tüdőgyulladás lehet - ami a mentősök papírján már szerepelt!! - hirtelen át tudták tenni a várószobába, rendes ágyba, fűtött helységbe. (Ott van a földszinten, kb. 15 méterre a sürgősségi várótól.) Meséld már el, ezt miért nem tudták megtenni rögtön, a mentősök papírja alapján, a megvizsgálásig is? Volt még ott üres ágy, nem is egy. Ja, hogy még a mentős papírba belenézni se volt idejük, kedvük?

Nem szégyelled magad, hogy mindig minden szart, minden hibát, minden aljasságot, nyilvánvaló lopást, minden gazemberséget állandóan meg próbáltok védeni?
Hogy hazudtok éjjel, hazudtok nappal, hazudtok álmotokban is?
Pedig milyen böcsületes képes van annak a fess rogántóni gyeröknek ... :P

Bogyó 2 2018.02.20. 23:40:09

@Larry Silverstein:

A demokrácia működésnek egy csomó szabálya, összetevője van. Nem elég, hogy elvileg azt húzol be akit akarsz. Annak idején a négy igenes szavazásnál azért nem akarták a közvetlen választását a köztársasági elnöknek, mert nem voltak még annyira ismertek az ellenzékiek. Különben Pozsgay lett volna. Ha a magángazdaságra nem telepszik rá a politika, ha nem politikai megrendelésekre dolgozik a NAV, az ÁSZ. Ha nincsenek emberek rákényszerítve egzisztenciájukban megfenyegetve, ha nem adják el valamely vagyontárgyukat, vállalkozásukat. Ha a média 90%-a nem a kormány kezében van és egyetlen egy tv-adó is csak azért nem, mert éppen összerúgták a port a régi haverral, másutt már kormánykritika szinte nincs, nos így az esély csak elvi. Persze Szaddám Husszein is mindig 90% fölött nyert. Akkor szerinted ez rendben volt?

Nyugaton igenis van fejlődés, a technológiai innovációk a mai napig onnan indulnak meg a Távol-Keletről, és ők is az elnyugatiasodás révén, ki ne találd, hogy Oroszország a világ gazdasági motorja, miközben a mai napig a nyersanyagok tartják életben őket, egy valamirevaló világcéget nem tudtak létrehozni, csak Gazprom meg Roszatom.

"Az ellenzéknek semmilyen hosszú távú víziója nincs," Hát Orbánnak van, ez tény. Csak az a saját köreinek a megerősítéséről szól a többség kárára.

A fidesz a burzsujokkal, a kiszolgáló és függővé tett réteggel, meg a lebutított, az aktuális ellenségtől rettegő, agyonsorosozott, migránsozott, rezsicsökkentéssel hülyített proliréteggel nyer. Igen, a demokrácia halála, amikor a burzsoázia a csőcselékkel együtt seprűzi ki az értelmiséget és a független polgárságot.

Larry Silverstein 2018.02.20. 23:41:41

@Bogyó 2: "Megbukott a kormány, mert az ORF nem szidta egész nap a Szabadságpártot a választások előtt"

Most viccelsz, ugye?

A világmédia különben is -a piacifüggetlen- baloldali, ez Trump megválasztásakor még a vakoknak is kiszúrhatta a szemét.

Larry Silverstein 2018.02.20. 23:55:12

@Bogyó 2: Minden demokrácia és minden ország hagyománya más. S a magyart bárki megváltoztathatja ugyanúgy ahogy Orbán.

"Ha a média 90%-a nem a kormány kezében van és egyetlen egy tv-adó is csak azért nem, mert éppen összerúgták a port a régi haverral, másutt már kormánykritika szinte nincs, nos így az esély csak elvi."

A kádárizmusban valóban így volt, mégsem hitte el senki amit mondtak. A CNN hülyeségeit se vették be az amerikaiak. Nem kell a médiát túlértékelni, az arányok meg nem igazak: a legnézettebb TV, a legolvasottabb internetes portál ellenzéki. Sőt, én is csak ellenzéki médiát fogyasztok.

"Nyugaton igenis van fejlődés, a technológiai innovációk a mai napig onnan indulnak"

Onnan indulnak, ahova bevándorolnak az innovátorok a pénzért. De a lényegen ez nem változtat, 7 éve a nettó átlagbérünk 500 euró volt az akkori árfolyamon, ami mondjuk a negyede a németnek, ma meg 750 a mai árfolyamon, a harmada a németnek. És az olaszoknál, franciáknál, angoloknál már vagy 20 éve nincs reálbér emelkedés. Nem hiszem hogy az ő gazdaságfilozófiájuk lenne nekünk követendő.

"ki ne találd, hogy Oroszország a világ gazdasági motorja, miközben a mai napig a nyersanyagok tartják életben őket, egy valamirevaló világcéget nem tudtak létrehozni, csak Gazprom meg Roszatom."

Nyilván nem, de Putyin nagyon jó vezető az orosz kisember szempontjából, sokkal jobb mint a nyugat által szeretett demokrata elődei. Nem ok nélkül szerette a nyugat Putyin helyett a részeges Jelcint inkább.

"Igen, a demokrácia halála, amikor a burzsoázia a csőcselékkel együtt seprűzi ki az értelmiséget és a független polgárságot."

Úgy látszik az országnak jobban megy értelmiség és független polgárság nélkül, vagy inkább...hagyjuk.

teéjesenmindegy 2018.02.21. 00:57:08

@Én de genere Mi:
Tudod mit, te nagyarcú fasz? Kár hogy bevitték, hagyták volt ott rohadni.
"Meséld már el, ezt miért nem tudták megtenni rögtön, a mentősök papírja alapján, a megvizsgálásig is? Volt még ott üres ágy, nem is egy. Ja, hogy még a mentős papírba belenézni se volt idejük, kedvük?"
Tudja a faszom, nem voltam ott. Biztos a faszukat verték, azért. Vag lehet, hogy szadisták, és örülnek annak, ha anyád ott szenved. Esetleg a zorbán kiadta parancsba, hogy mindenki várjon 6 órát.
Áááá, eszedbe se jusson, hogy volt ott másik 100 ember, akik adott esetben sokkal fontosabbak, mert súlyosabb sérültek. A megoldás az nyilván az, hogy fel kell emelni a fizetésüket, akkor biztos háromszor gyorsabbak és hatékonyabbak lesznek.

A rogántónit meg leszophatod, ha annyira tetszik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 06:30:51

@alien:

Troll lenne az, aki kiáll a Jó és az Igaz mellett? Valószínűéeg az, perverz liberális szemszögből...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 06:41:25

@élhetetlen:

Spontán felháborodás volt, s végig a jobbikosok voltak a tömeg gerince. Aki elment a közelben és látta a plakátokat, az jól tudja ezt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 06:46:32

@chrisred:

Nagyon is szükség van rájuk. Minden közösségben kell vezérlő elv. S ezen elv kiválasztását segítik az egyes pártok.

Most a kérdés: visszatérni az 1990-2010 közti országrontó rendhez, vagy folytatni a 2010 óta kezdődött kilábalást. Ez 2 egymásnak ellentmondó út.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 06:56:03

@Bogyó 2:

Inkább legyen Felcsúton még öt tök felesleges stadion, mint hogy Soros és Brüsszel irányítsa a magyar kormányzatot.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 06:59:19

@élhetetlen:

Ha egy cég nem képes gazdaságosan működni, akkor bezár. Ezt mondja személyesen a Szabad Piac Láthatatlan Keze.

mgdé 2018.02.21. 08:02:49

@teéjesenmindegy:
No, a suttyó litániádból csak és kizárólag az következik, hogy egy te féle alja fidesztroll véleményénél bárki véleménye értelmesebb és fontosabb. Még egy betűt, kórházat, szervezett európai társadalmat sosem látott pigmeus kiscsajé is. Mert a te félétekből csak az ostobaság, az aljasság, a hazugság, a szenny dől. Még szerencse, hogy legalább kereszténynek nem vallod magad.

Alex Lavour 2018.02.21. 08:31:47

A hozzászólások színvonalából látszik, hogy mennyire igaza van a blognak (kivétel tisztelve)

Európai téridő 2018.02.21. 08:52:26

A 101-es szoba példuál nem tény.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.02.21. 08:53:41

A postnak szinte minden szava igaz. A fideszpont és Ormánya úgy működik, mint az állámpárt és a Nagy Testvér az 1984-ben. Talán a 101-es szobás hasonlat csúszik, mert itt egyszerűen pénzzel és egzisztenciával (max zsarolással) térítik orbanistává az érintettet. Még.

Logikus is a magyar embereknek, hogy egy ilyen embernek adjanak ismét teljhatalmat, mi sem természetesebb.

teéjesenmindegy 2018.02.21. 09:40:52

@Én de genere Mi:
Na figyelj megint te nagyarcú barom.
Teljesen normálisan elmondtam, hogy mit csinálnak a sürgősségin, olvasd el a cikket, ugye?
Egy rohadt szót nem szóltam fideszről, politikáról, egyedül annyit mondtam, hogy ott az ausztrál film, ami mutatja, hogy ez a világon mindenhol hasonlóan megy.
Erre elkezdesz ugatni bazmeg, hogy így fidesztroll, meg úgy hazugság, meg amúgy aljasság meg minden egyéb.
Sötét korlátolt paraszt vagy, az a nagy helyzet.

chrisred 2018.02.21. 09:43:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Pont ezek a vezérlô elvek teszik szükségtelenné a politikai pártokat.

teéjesenmindegy 2018.02.21. 09:52:39

@Bogyó 2: Rohadt unalmas a stadiontéma.
Legalább a saját belinkelt képedet nézd meg, ha már a fáradtságot nem veszed arra, hogy elmenj oda. A kép a szántóföld felől készült, látszik, hogy kb. olyan magas mint a mellette levő fák vagy teteje. Mondom, a főútról, alig látszik.
"Akkor most kezdjük, hogy kinél, mikor és miért pont ott van akadémia? Felcsúton akadémia? Hány 2000 fős településnek van ilyen? Ja, csak pont ott"
Azért pont ott van az akadémia, mert aki alapította, és ehhez adott néhány hektárnyi földet az ott lakik. Orbán nem tudott volna akadémiát alapítani Győrben, mert ott nem volt fölös területe. Még mielőtt elkezded, ez a föld kb. semmit sem ér. És az akadémiának pont az a lényege, hogy ott kollégium is működik, nem a 2000 falusinak épült. Érted? Tök mindegy, hogy hol építesz akadémiát, a gyerekek ott bentlakásosak.
Tessék itt egy 3000 fős stadion. Grandiózus, mi?
assets2.engenium.co.nz/assets/Waitakere-lights_7925_1.jpg

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.21. 10:00:27

Amíg Soros és hívei ilyeneket mondanak, addig bizony ez működik, jó okkal:
www.origo.hu/nagyvilag/20180216-homo-sorosensus-europa-tanacs-jogi-biztos.html
A "homo sorosensus", azaz a Soros embertípus létrehozásának szükségességéről értekezett Nils Muiznieks, az Európa Tanács (ET) emberi jogi biztosa
...
Ez az új ember - a homo sorosensus - hivatott felváltani a homo sovieticust, amely lassan elbomlik a történelem szemétdombján"
...
egy átmeneti időszakot követően a "Soros embertípus" nemzedéke megszerzi a legtöbb politikai, gazdasági és kulturális hatalmi pozíciót.
...
----

Szóval ez van. Így gondolkodnak Sorosék, és a Homo Sorosensusok akikről Soros és szervezeti listát is vezetnek, az EP-ben (224 darab EP képviselő van a zsebében):
legacy.gscdn.nl/archives/images/soroskooptbrussel.pdf

Macropus Rufus 2018.02.21. 10:12:12

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
értem, szóval mert itt 100 párt is van ami indul ezért itt minden frankó.
Az usákoknál 2db párt van. És ott működik a demokrácia. Nálunk van 100 és nyomokban demokráciát tartalmazunk.
Ismered a vitzet Brezsnyev meg valmelyik amerikai elnök dumcsiznak, és a jenki megjegyzi, hogy úgy hallottam, nálatok nem nagyon szeretik a zsidókat. Erre Brezsnyev: ezt kikérem magamnak! A központi bizotságban is 4db zsidó ül. Erre az amcsi elnök: nekem foggalmam sincs arról, hogy mennyi zsidó van a pártban.
Tudod az, hogy 100 párt van nem jelent semmit. A legnagyobb diktaturákban is van választás. Sőt ha jól emléxem akkor 89 elött ebben az országban is volt választás.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 10:35:46

@chrisred:

Mivel a vezérlő elvek nem egységesek, ezért kellenek pártok.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 10:41:13

@Macropus Rufus:

Több pontból is vérzik kommented.

Az USA-ban is van 100+ párt, csak az ottani választási rendszer olyan, hogy akinek nincs tízmilliós tábora, annak nulla az esélye. Ezért nem hallottál róluk.

Kapaszkodj meg, az amerikai választási rendszer TELJESEN aránytalan.

A diktatúrákban nincs választás. Magyarországon se volt Kádár alatt.

Macropus Rufus 2018.02.21. 10:47:31

@iroiro: "fél országot és erre a munkáltatók erejükön felül is fizetésemelésekbe kezdtek csak hogy legalább a másik feléből valakit itt tartsanak?"
azért valahogy én egyáltalán nem sajnálom a munkáltatókat. Hogyan is lehetséges az, hogy az árak eu szinten vannak a bérek meg nem? Most meg amikor a pórnép a szar bérek miatt elmegy, akkor kezdjem sajnálni azt akinek most bért kell emelnie (erőn felül), holott eddíg pont leszarta az egészet? Hát lehet csak nekem sántít ez a dolog, de részemről leszarom őket. Most vagy emel, vagy hosszú távon veszíteni fog. Valahogy nem hallom már azt sem, hogy el lehet menni 363 ember jön 10 perc alatt a pozitcióra... szóval ideje váltani. És ha másra nem erre jó volt a Viktor teljesen hülye kormányzása.

Macropus Rufus 2018.02.21. 10:52:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: hány párt indúl a választáson? 100? Nem akkor tehát ennyi. Amúgy 250 feletti a pártok száma ami indulna nálunk, ebből viszont egyenlőre 58 az ami komolyan is gondolja.

"A diktatúrákban nincs választás. Magyarországon se volt Kádár alatt. "
na látod az ilyenek bukik ki az, hogy kb. a rendszer váltás után születtél és/vagy igazából nem nagyon vagy képben olyan dolgokról amik nem igazán illenek bele a világképedbe. (diktatúrában nincs választás... ugye)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Országgyűlési_választások_a_Magyar_Népkőztásaságban

és, hogy ne csak kis hazánkat emlegessem:
444.hu/2015/07/19/valasztasok-voltak-eszak-koreaban-9997-os-a-reszveteli-arany

sas70 2018.02.21. 11:06:15

@Rettegek mert ballib vagyok: Soros egymillió elefántot akar betelepíteni Afrikából, hogy letarolják az európai erdőket!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 11:18:46

@Macropus Rufus:

51 éves leszek idén, ne viccelj, Már 1990-ben is aktív szavazó voltam. Az utolsó kommunista szavazáson - 1985 - azért nem szavazhattam, mert pár hónappal nagykorúságom előtt zajlottak.

Az átalad idézett választások NEM voltak valódi választások. Milyen választás az, ha az összes lehetőség a hatalom által jelölt szervezeté?

Macropus Rufus 2018.02.21. 11:19:02

@Bolshevik: valamiért nem sajnálom őket. Neked miért nem lett semmi bajod? És rajtunk kívűl több millió embernek nem lett semmi baja. Akik ott voltak megérdemlik. Ennyi.
Rengeteg idejük lett volna lelépni onnan de nem tették .Sz@r ügy. És ne gyere nekem azzal, hogy minden milyen hamar történt, mert konkrétan a Fidesz rendezvény befejezése és a balhé közt kihozták nekünk a pizzát ami alsó hangon is min 30 perc. Szóval volt idejük. Én speciel jobban bekeményítettem volna.

Viszont nem emléxem, hogy amikor ugyan ezek a rendőrök pl. egy jó kis focimecs után rommá verik az ultrákat bármelyik kis fidesz csicska felháborodott volna, hogy no de az azonosító! Ezért lesztek hiteltelenek. Más szemében a szálkát is.
Amúgy ha jól emléxem nem pici balhé volt hanem konkrétan égtek dolgot, MTV székház leamortizálva stb... Vagy gondolom arra sem emléxel amikor egy ilyen szabadsáharcos seggarc a tévé stáb elött simán kirogta egy kis polák mind a 6 ablakát. Akinek fityója van vélhetően nem a leggazdagabbak közé tartozik. Szóval nem kell a duma: a balhézók megérdemlik. Okés egy szem picit talán sok, de le is lőhették volna*, szóval jóbban járt így.

*a fideszes tagok éles lövéseket akartak volna. Ezt konkrétan fel is vetették egy balhé utáni bizotsági meghallgatásokon.

Macropus Rufus 2018.02.21. 11:49:46

@teéjesenmindegy:

ha jól látom akkor frankón látszik a főútról.
444.hu/assets/felcsut-01-128.jpg

Az, hogy számodra mi a stadion szubjektív dolog. A stadion hivatalos deffiniciója a következő:
nagy, szabadtéri sportpálya, amelyet ülések vesznek körbe a nézők számára.
Eredete: [stadion < görög: sztadion (versenypálya < állandó hosszmérték) < sztadiosz (állandó) < szto (áll)]

látsz itt valahol olyat, hogy min. 40ezer ember?
Továbbá 1800 fős faluba 3500 emberre stadiont készíteni marhaság. Mikor volt tele? Egyáltalán volt tele?

chrisred 2018.02.21. 12:59:41

@chrisred: Ma már nincs rájuk szükség. Régen az elitnek nagy elônye volt az információkhoz jutás és azok értékelése terén. Ma már ez nem igaz, többek között ez az egyik oka az európai politikai elit válságának. Az emberek látják, hogy semmi többletet nem tudnak produkálni a társadalmi válságok leküzdéséhez, legyen az gazdasági vagy migrációs.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 13:24:29

@chrisred:

Az emberek ma se mások. A nagy többség pl. hülyeségekre használja a netet. Régebben lehetőség nem volt, most akarat nincs.

Az elit pedig sose egységes.

mgdé 2018.02.21. 14:27:14

@teéjesenmindegy:
Csak egy fidesztroll vagy.
Ebből kifolyólag minden mondókád súlytalan.
S ezen nem tud változtatni sem a hisztid, sem a mosdatlan szád.

Macropus Rufus 2018.02.21. 14:51:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: tehát akkor voltak választások. Én azt mondtam, hogy voltak, te meg, hogy nem. Tehát voltak. Ebben egyet értünk. A vita max. a részletekben lesz: mennyire volt szabad. Tényleg: most mennyire az? Mert nekem, neked az. És pl. a közalkalmazottaknak, közmunkásoknak is az?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.21. 15:38:46

@Macropus Rufus:

Álválasztások voltak, hiszen az nem választás, ha egy választási lehetőség van.

Most van tökéletes választási szabadság. De ezt te is tudod.

sinus67 2018.02.21. 15:45:15

@sas70: :))))
És erre az a bizonyíték, hogy a lengyelekkel keménykedik Brüsszel az erdőírtás miatt! Mert akkor mi marad az elefántoknak?
:-)

sinus67 2018.02.21. 15:59:52

@Macropus Rufus:
Ja! Az árak kb. ugyanazok, de a bérek nem az biztos. A GDP növekedés pl. 2016-ban nálunk 2 %, addig a németeknél 1,9 %.
Csak az nem mindegy, hogy ezek a százalékok mennyinek a százalékai!
Ha megtermelek 1Millát és a következő évben növelem 2 %-kal az szerény számításaim szerint kevesebb, mintha megtermelnék 10millát és a következő évben 1,9 %-al növelném!

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Országok_egy_főre_jutó_GDP_szerinti_listája_(nominális)

sinus67 2018.02.21. 16:14:48

@teéjesenmindegy:
Hát látom sok lecsapódott abból, amit írtam! És neked pont a populista stadionozáson szaladt fel a szemöldököd!
Mondat húzd ki a fejed...

teéjesenmindegy 2018.02.21. 17:36:40

@sinus67: Várom a tényfeltárásodat, hogy milyen húzóipart telepítenél olyan helyekre, ahol a faluból senki nem tud se írni, se olvasni, de dolgozni sem dolgozott soha...
Azóta nem szóltál egy szót sem, pedig epekedve figyelem.
Mert jó dolog, hogy legalább beláttad, hogy a stadionozásod populista marhaság, de a "rendes munkát a közmunka helyett" szöveged még nagyobb marhaság.
Na, csak elvi síkon mondjad, ki és milyen munkahelyet tudna arrafele teremteni.

sinus67 2018.02.21. 22:35:55

@teéjesenmindegy:
Lovagolj a hülyeségeken! A stadionokon kívül mást is írtam!
Másrészt Te írtad, hogy nem kötelező a közmunka, el lehet menni mást is dolgozni. Erre jeleztem, hogy nem mindegy hova születsz és milyen környezetben szocializálódsz!
Mellesleg az írni-olvasni nem tudókat meg kell tanítani. Nem magukra hagyni, tetézve a korhatárt 16 évre levinni és nagy ívben szarni az elmaradottabb országrészek lakóira.
Mert bizony azokban az általad említett falvakban a kibaszott soros-plakátokat sem tudják elolvasni ezek szerint!
Pedig a plajátok árából ezeket a területeket legalább el lehetne kezdeni felzárkóztatni. Kezdhetnék az oktatási programok testreszabásával.
Például!
Azért a populizmusból még lenne mit tanulnom tőled és dicső pártodtól!

chrisred 2018.02.22. 05:34:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez egy folyamat, ami nem egyik percről a másikra következik be. 150 éve Magyarország hat éven felüli lakosságát tekintve három emberből kettő nem tudott se írni, sem olvasni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.22. 06:34:15

@chrisred:

A folyamat lezárult: ma megvan minden képesség és eszköz. Soha nem volt olyan könnyű ismeretekhez jutni, mint 15 éve. S lám. az emberek zöme másra használja. Azaz nincs iyen igény.

Azaz az ember ugyanolyan, mint mindig: alapvetően csak egyéni jólétet akar. S ez fokozottabb a felvilágodosás kora óta.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.22. 06:36:37

@sinus67:

Ha nincs meg az önvédelem, semmi sincs. Azaz a plakát nem kidobott pénz, ahogy más védelmi eszköz se. Te se kezdesz el gazdálkodni, ha előtte nem biztosítottad a területedet.

chrisred 2018.02.23. 05:55:58

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ma különösen nem mondható el, hogy ez a folyamat lezárult volna, amikor az információözönből kell kiválogatni a hasznos ismereteket.

Az ember alapvetően a maga ura akar lenni, az egyéni jólét nem cél, hanem következmény.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.02.23. 09:51:02

@Én de genere Mi: pisilni mi? en is tudok ilyen stilusban, pl: 80 feletti oregeket, akik mar csak arra varnak, hogy mibe haljanak bele, soroljak csak leghatulra a surgossegin az eppen aktualis betegsegukkel, egyetertek. ettol nem rosszabb lesz az ellatas, hanem hatekonyabb a mindenki szamara.

mgdé 2018.02.23. 12:18:06

@droid_:
Megegyeztünk. Iktassuk törvénybe, hogy droid_, amint eléri a 80-at, bárki által büntetlenül lelőhető.

Milyen stílusban is? Azért mert te egyetlen egyszer jártál ilyen helyen és te véletlenül éppen mást tapasztaltál, nagy hanggal kijelentetted, hogy akik mást mondanak, azok "kamuznak"! Amikor szólnak, hogy más viszont mást tapasztalt (s NEM azt, hogy te nem mondasz igazat, nem is úgy volt), s valóban nincs minden rendben, akkor halálra sértődsz. A hívőfideszes ostobaság mintapéldája vagy. Nyugodtan költözz össze bülbül szavú teéjesenmindegy cimboráddal, mindennap jól elbeszélgethettek majd a tények teljes mellőzésével. S szidhatjátok a "libsiket". Akkor is, ha pont nem azok. :P
süti beállítások módosítása