Fejjel a témának

KARAMBOL

KARAMBOL

Fogjuk be a pofánk, és élvezzük a 3-as metró új szerelvényeit

2018. június 05. - Kibeszélő

Most hogy hetek óta itt a strandidő, a 3-as metró új szerelvényeiben is élvezni lehet a hőséget. Hiába, az orosz csúcstechnológia, a ventilátorok nem igazán segítenek a hőérzeten. Sajnos, a dolgok jelenlegi állása szerint a mekk elekes felújítás után sem kapunk egy 21. századi metrót.

"Ez az amit nem lehet megunni..." - még ma is a fülemben cseng a 80-as évek reklámslágere. (Ez a poszt persze nem az életkoromról szól.) Na és milyen igaz! A 3-as metró témáján napestig el lehet rágódni. Viszont határozottan cáfolom, hogy nem lehet megunni. Mert én már  ráuntam az évek óta tartó huzavonára és ígérgetésre. Meg arra, hogy magasról tesznek az utazóközönség igényeire. Ez is kezd Soros-ügy külalakot ölteni. Mármint ami a kormány, no meg Budapest főpolgármesterének hozzáállását illeti. Valamit a fejükbe vesznek, és attól semmi az égvilágon nem tántoríthatja el őket! Ja, és mindig nekik van igazuk... Nesze nektek, ezt kapjátok! Nem tetszik? Akkor még rosszabbat!

Ez bizony megroggyant

Nagyjából így tudom összefoglalni a történetet, ahogy az az elmúlt időszakban a fejemben összeállt. Először kezdődött azzal, hogy már nagyon fel kéne újítani Magyarország legforgalmasabb és legleterheltebb kötöttpályás vonalát. Mindig csak a felkiáltásig jutottak: kéne, kéne! De nem történt semmi. Elismerem, a háttérmunkákról nincs információm, tehát előfordulhat, hogy iszonyú sokat szerveztek, számoltak, kalkuláltak, csoportosítottak. Aztán időközben megújult a 2-es metró vonala és megépült a 4-es metró is, ami persze szintén hagy kívánni valót maga után. De ott legalább modern eszközön utazhatunk, ami klimatizált és nincs szükség sofőrre sem. (Az új metróvonal építése során lenyúlt pénzek miatt inkább nem pörgök, mert amilyen tételek ma országunkban illetéktelen zsebekbe vándorolnak, azok között akár el is törpül ez az összeg.)

Ahogy az lenni szokott, az elavult és lelakott rendszerekben, mint amilyen a kék metró (a pesti ember gyakran csak szín szerint emlegeti a vonalat), egyre szaporodnak a meghibásodások. A gyakori műszaki hibák talán valóban egyre súlyosabbak és vészjóslóbbak voltak (és vannak), de talán félig-meddig a média fújta föl a dolgokat. Ezt laikusként nem fogjuk megtudni. Annyit azonban bárki észrevehet, hogy a metró förtelmesen megroggyant. A külső és belső hihetetlen mértékben amortizálódott. Folyton füstöltek a szerelvények, megálltak az alagútban. Ma is csikorogva fékeznek. Ilyenkor jobb, ha befogjuk a fülünket. Igaz, hogy nemrég legalább a sínek egy részét cserélték másik használt sínre, így picit megnyugodhattunk. De a nagy munkák hátra vannak.

Na, majd az oroszok!

Frankó, hogy épp ezekre a nagy munkákra választották ki az orosz pályázót. Annyira hihetetlenül ultramodern technológiát, dizájnt és szuper alacsony költségvetést ajánlott, hogy a tendert más nem is nyerhette, csak ők. Plusz persze benne van a paksi atom, meg egyéb más seftelés a két kormány között. A budapestieknek pedig kuss. Örüljenek, hogy történik valami. Halovány nyökögést az ellenzék és a civilek részéről azért hallhatunk, de ahogy ezt már sokadik éve megszokhattuk, a kormány és a főváros egymásra mutogat, vagy általánosabb megoldásként egyszerűen semmibe veszi a tényekkel és számokkal alátámasztott kifogásokat.

Például tökre nem érdekes, hogy az állítólag felújított metrókocsik (azért állítólag, mert olyan hír is fölröppent, hogy ezek a kocsik raktáron maradt vadi újak a pocsék fajtából) drágábbak, mint az orosz gyártó legújabb, légkondis modellje. Mi van? Tényleg ennyire legalja népség vagyunk, hogy jó lesz nekünk a szar még drágábban? Egyezkedni persze erről sem lehet. Szóval, vannak ezek a felújított szerelvények. Több közlekedik már belőlük, ezért rengetegen kívülről és belülről is szemügyre vehették. Én legalábbis körbenéztem és figyeltem. Kezdem a jóval. Első pillantásra tetszett, hogy frissen van festve, hogy újak az ülések, hogy középen is van kapaszkodó oszlop és hogy van digitális kijelző. Aztán jobban megnéztem a dolgokat.

A neten többször is cirkuláltak képek a silány minőségről. Ja, tényleg. Valóban számos ponton látni, ahogy a zsanér, a csavar, az illesztés valahogy aszimmetrikusan sikeredett. Aztán volt az a vicces malőr a fakockával. Mindemellett azt sem mondhatnám, hogy a metró úgy siklik  a sínen, mint kés a vajon. Sőt, fékezéskor inkább rángat egy kicsit (aludj el szépen, kis Balázs). Az ajtónyitó jelzőgomb totál fölösleges, az ajtók anélkül nyílnak. Ráadásul komótosan, késleltetve. Az ember hozzászokott, ha megállt a metró, ajtó tárul, és már rohanhat is. Az új kocsinál óvatosabban induljunk neki, nehogy lefejeljük a félig nyitott ajtót.

Majd elfelejtettem, a légkondi. Nos, az nincs. Merthogy az az árba nem fért bele. De legalábbis van egy olyan emlékem, mintha azért lenne felejtős, mert a szerkezet eleve nem bírta volna el a rászerelt klímaberendezést. Maradt az ósdi ventilátor. Fulladozunk is rendesen a nyári hőségben. Jobb, ha ehhez újabb 30 évig hozzászokunk. Hisz arról sehol nem találni infót, hogy esetleg az állomások lesznek majd klimatizáltak. A fogantyúkról meg csak annyit, akkor is elesünk, ha abba kapaszkodunk...

És a non plusz ultra

Tudom, tudom, ne legyek ennyire negatív. És ne túlozzam el a problémákat. Jó, rendben. Viszont legalább megteremtettem a kellő hangulatot a metró ügy bónusz pontjához. Ez pedig nem más, mint az állomások akadálymentesítése. Hát, nem sül ki a szemük a felelősöknek? Vagy ahogy Süsüben is megmondták: nőjön be az orra lika annak (tudjuk, kinek), aki teljes meggyőződéssel képes nyilatkozni, hogy nem kell lift, mert a metrót alig használják a kerekesszékesek. Nooormális? Naná, hogy kevesen használják, ha nem tudnak lejutni az állomásokra. Ezért kénytelenek alternatív útvonalon közlekedni. Na és akkor már maradjon is így? Csak egyszer kerülne ilyen helyzetbe a kedves főmufti, rögtön kiabálna a jogaiért.

Meg hát ugyebár az is jó válasz, nem fér bele a keretbe. A fővárosnak nincs több pénze rá, a kormány meg nem ad. De ez a tétel is ugyanúgy sántít, mint a többi. Gyakorlatilag a főváros vezetése és a kormány között nincs különbség. Mindenhol ugyanazok ülnek. Párttársak, rokonok, pajtások. És természetesen mindenhova jut pénz, ahova önteni akarnak: mondjuk a STADIONOKba! Persze, végül ferde pályás lifttel szeretnék orvosolni a problémát. Mégis, jobb ha kivárjuk a végét, mert ugyebár hazánkban sosem lehet tudni.

Konklúzió? Hagyjuk a fenébe a 21. századi, akadálymentesített, légkondis, modern metrót! Menjünk inkább a kerekesszékesekkel együtt az új, csilivili stadionokba!

A bejegyzés trackback címe:

https://karambol.blog.hu/api/trackback/id/tr1514025462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.06.05. 18:32:18

Valaki hívja meg Tarlóst egy útra a Deáktól a Kökihez és vissza, lehetőleg reggel csúcsidőben vagy a délutáni melegben...

apro_marosan_petergabor 2018.06.08. 01:19:58

Sok marhaságot írt össze a szerző.
A felújított metro a legmodernebb hajtáslánncal rendelkezik, japán (Hitachi) gyártmányú motorok, motorvezérlők (frekvenciaváltók) viszik a szerelvényeket, fékezéskor az áramot a vonalba visszatáplálva, ezzel komoly mennyiségű áramot megtakarítva, s mellesleg jóval kevesebb hőt keletkeztetve az alagutakban.
Hogy miért nincs légkondicionáló a kocsikban - fel lehet vetni a kérdést - de azt is - hogy a libero városvezetés huszonéve alatt miért nem nyúlt hozzá az elfáradt rendszerhez egyáltalán? A Combinókba utólag kerültek a légkondik -lehet, hogy egyszer itt is lesz rá pénz. Minden esetre Tarlós rugalmas, akadálymentesíti a felújítás alatt álló vonalat - melynek a közlekedés kiesését ragyogóan megoldotta buszokkal.

szekőcei 2018.06.08. 06:31:19

@apro_marosan_petergabor: legjobb tudomásom szerinte a visszatáplálás jelenleg nem működik, talán a felújítás után fog csak. Elvileg.
A hőtermelés fékezésnél jelenleg ugyanúgy megvan, mint a régi szerelvényeknél.

2018.06.08. 06:36:22

@Online Távmunkás: Simán lenne az utasok között olyan lumpen proli alkesz aki belekötne és meglincselné.

Éhes ló 2018.06.08. 06:44:15

Nektek a szar se elég büdös.

rallus 2018.06.08. 06:56:55

Sajnos nem a ballibek vezetik az országot, ezért a híveiknek meg kell szokniuk, hogy már nem mindenből a lehető legjobbat kapja a dolgozó nép... Megdöglött a pannon puma...

Attila Racz 2018.06.08. 07:11:24

A legkondira csak annyit, h a londoni metron sincs klima,pedig manapsag Londonban sem szokatlan a 30 fok nyaron. Naponta utazom a londoni metroval es van, h csurom viz mindenki mire megerkezik ahova menni szeretne. Tovabba az allomasok sem klimatizaltak, sot tovabbmegyek, sokszor a buszokon sem megy a klima, kive hajnalban amikor nincs ra szukseg. Nem is tudjatok, mennyivel jobb a tomegkozlekedes Budapesten, hidd wl ha kijonnel Londonba es par honapig kene hasznalni az itteni tomegkozlekedest (ami raadasul pofatlanul draga is), lehet visszasirnad a otthonit. De persze a magyar embernek semmi sem jo. Klimaert kiallt, mikozben berletet nem vesz, mert hat o egy ilyen tolvaj cegnek nem fizet.

midnightcoder2 2018.06.08. 07:12:30

A metró elég szépen elmenne légkondi nélkül, ha nem fűtené a fékrendszer. Teccettek volna megoldani a visszatáplálást, és nem bekúrni a szerelvények alá egy lóbaszó nagy villanykályhát ami elfűti a fékezéskor keletkezett energiát.

Ettől függetlenül persze Orbánéknak tényleg a kurva anyját, de nem a légkondi nélküli orosz metró miatt, hanem Pl. hogy a villamosok és a buszok nagy része légkondi nélküli múzeumszökevény, vagy hogy Pl. az általános és középiskolákban is ismeretlen fogalom a légkondi, miközben azért a KLIK-nél már gondolom van... És persze, hogy mindeközben a stadionok azért épülnek.

Utó Pista 2018.06.08. 07:36:10

@szekőcei: Te látsz ellenállásokat az új metrók alatt?

Roan 2018.06.08. 07:46:40

@Éhes ló: Gondolom, ha te vennél egy házat, és a tető itt-ott lyukas, valamint kiderül, hogy a 30 éves ház egy újrafestéssel annyiba kerül, mintha egy újat építenél, amiben még klíma is van, akkor csak bólogatnál, hogy rendben van így...

szepipiktor 2018.06.08. 08:08:06

@apro_marosan_petergabor:
Igen, persze...
Köztudott, hogy felújításra kaptunk támogatást, új szerelvényekre nem!
Az is köztudott, hogy a szovjet cégnél beragadt egy nagy készlet.
Sejthető, hogy ezek a szerelvények nem a régiek, hanem a szovjet raktárkészlet "átcímkézett" új járművei... Tehát teljesült, felújítottunk és az EU-nak meg nincs jogköre a szovjet gyárban az ellenőrzésre. Mindenki jól járt
Egyedül a budapesti emberek, a metrót használók nem.
Modern járművek? Szerinted mi a modern? Ha Hitachi, akkor modern, ha Siemens, akkor nem?
Tudod a kék metróink 3-4 generációval voltak elmaradva a korszerűtől, ha azokat 1-2 generációvak frissebre cseréljük, akkor igen modernebbek, de közük sincs a világpiaci szinttől, azaz te és a pártod azt erőlteti, hogy nekünk, adófizetőknek elegendő egy 15 évvel ezelőtti a 30 évvel ezelőttihez képest. És fogjuk be a pofánkat.
.
Naponta megyek oda-vissza a 3-assal és a 2-essek,
Ég és föld az eltérés!
A fehér szerelvények pontosan ugyanúgy rángatnak, képtelenek a emberi fékezésre, pár hónaposak és olyan zajokat, csattogásokat hallhatunk, amik a gyulladósoknál sem jelentkeztek.
Aztán átszállok a 2-esre és azok finoman suhannak, finoman gyorsulnak, precízen állnak meg, nincs zaj, emberi a környezet.
Szóvak te csak elégedj meg a szovjet modernséggel, a budapestieknek meg JÁRNA a korszerű, mert mi fizetjük azt a baromi sok adót, amit a kormányod magára fordít!!!

talgaby 2018.06.08. 08:16:31

@apro_marosan_petergabor: Ha tényleg visszatáplálná, akkor igen. De aki életében állt már meg egy ilyen szerelvény előtt, amikor az beállt egy megállóba, és nem csak a fotelből szövegelne, az bizony érezte a régi szerelvényekről nagyon ismerős tömény hőhullámot, amitől pont ugyanolyan meleg van az alagutakban, mint a nagy felújítás előtt. Csak a félszáz éves szerelvényekben legalább a menetszél bent okozott némi huzatot a szellőztetők által, itt meg a ventilátor kavargatja a 30+ fokos teleizzadt levegőt már reggel 6-kor, és a miniatűr ablakok elhúzása csak minimálisan képes frissíteni ezen.
Csak hát persze ehhez az kell, hogy az ember fel is üljön arra a bizonyos metróra és ne csak okoskodjon róla messziről.

szepipiktor 2018.06.08. 08:18:37

Az a baj, hogy ma a bloggeralapú újságírók szakmai tudás nélkül csapnak le aktuális problémákra és képtelenek helyes kérdéseket feltenni.
Ez a klímadolog az indexes Tenczer kolléga cikkéből generálódott csupán, de aki elolvasta azt, tudja, a munkatárs képtelen volt helyes kérdéseket feltenni, így a bkk-sok simán lehaudták a csillagokat az égről.
A klíma nem arra való, hogy félórát a napon álló járműben, az induláskor arra 50-100 ember felszállása után bekapcsolva lehűtse a környzetét! Erre egy klíma sem alkalmas...
Akinek van klíma az autójában - és ma már szinte minden autóban van - tudja, hogy amikor a forró járművel elindul, akkor nem bezárja az ablakokat, hanem ellenkezőleg, kinyitja, bekapőcsolja a klímát és amikor kiszellőzött a forró levegő, akkor csuk ablakot! A kabriókban is van klíma, napozol és alulra irányítod a hideget. Télen fordítva, mehetsz nyitott ablakkal, és alul fűtesz!
Ma a buszokon nem megy a klíma, amikor várnak. Forró utastér, beállbnak, felszáll egy csomó utas, akinek a hője hozzáadódik a busz levegőjéhez, majd az akkor beindítotgt klímával akarják lehűteni a levegőt.
30 fok van kint, 27 fokra van beállítva a klíma... A buszon 35 fok is van, felszállnak az utasok és az izzadás nedvessége belekerül a busz levegőjébe és felmegy a hőmérséklet akár 38 fokra is, plusz radikálisan emelkedik a nedvességtartalom, növelve a hőérzetet. Ezt a klíma soha nem tudja visszahűteni 27 fokra!!!
Ez marad ki a cikkekből, hogy spórolás miatt a klímák csak akkor vannak bekapcsolva, amikor indul a jármű, mert spórolásra van utasítás!
És nyitva kell hagyni az ablakot, mert a légáramlat hűt és csökkenti a nedvességtartalmat. Plusz oxigén!
A fehér hármasokon most semmi nincs, a szellőzés nulla, gyakorlatilag egy büdös, áporodott katlan, ami ráz, nyikorog és rángat.
Moszkvában sem tűrnék ezt meg, de mi birkák vagyunk.
Fakockák...

paveway 2018.06.08. 08:22:11

Jól bevásárolt a Főváros, nyilván kormányzati nyomásra. Ezek az új ruszki csodák a fasorban sincsenek a 10 éves francia szerelvényekhez képest. Visszatáplálás még nem működik, akadálymentesítés csak társadalmi nyomásra lett 10% helyett 90%-os, az egész körüli huza-vona évekkel tolta a befejezés dátumát, stb. 4-5 stadionnyi pénzt kellett volna beletolni a projektbe még és akkor tized ennyi negatívuma lenne. Hiába, így jár egy engedetlen főváros.

alfacharlybravo 2018.06.08. 08:30:02

@szekőcei: Lehet itt édelegni, de a régin esélye sem volt a visszatáplálásnak, meg a közvetlen életveszély elkerülése sem semmi.

DocBulywood 2018.06.08. 08:41:57

@Etniez:

Én nem kérnék ilyet!

Kérek!

Éhes ló 2018.06.08. 09:08:51

@Roan: nem értelek. Itt sivalkodtok 8 éve. Mindent és mindenkit fikáztok.
Folyamatosan.
Most épp azt a metrót, amit degeszdemszkíj le se szart 20 éven át, miközben a barom tarlós ahelyett, hogí hagyta volna rátok omlani a halom szart, megpróbálja eltakarítani a csődöt, amit a barom meg a bandája maga után hagyott városszerte. Futkoráztok, tüntikéztek, holokausztozok a várost lebénítva, amikor a kedvetek tartja, még hidat is kaőptok majomkodni, nem is szólva a szétszart járműközlekedésről, amire elélveztek a büdös villamson nyomorogva, vagy sisakos kazuárként tombolva a drótszamaratokkal telibeszarva bármilyen kreszt.
Ezt tűri a barom tarlós, sőt támogatja, az antimagyar schifferrel meg népizenekarával és a csepűrágóitok színháznak csúfolt propagandaközpontjaival együtt.
De ez sem elég.

Eközben 12 éve nem vagyok képesek országos választásokon győzni.
Erre ott folytatjátok, ahol abba se hagytátok.
Bele vagytok bolondulva, hogy elhajtott benneteket a nép sokadjára.
Nem kicsit, nagyon.
Nem ciki?
Most komolyan!

Dorinda41 2018.06.08. 09:16:37

@apro_marosan_petergabor: Szállj fel ezekre a fantasztikusan megoldott buszokra délután fél öt és fél hat között, vagy reggel 7 és 9 között. Az ötödikre, hatodikra talán. Reggel vagy beérsz időre, vagy nem, délután visszafelé vagy eléred a vonatodat, vagy vársz egy órát a következőre a fantasztikus színvonalú Kökin. Legalább hülyeségeket ne írkálj ide, amikor láthatólag nem is használod.

_B_ 2018.06.08. 09:19:48

Hiába a klíma, tömegben a 4-es metrón fülledtebb idő van, mint a 3-ason.
Ugyanis nálunk az összes BKK tömegközlekedési eszköz klímája alulmérezett.
Helyi közlekedésben a sűrű ajtónyitogatás és izzadós-utascsere miatt minimum 2-3x akkora teljesítmény kell, mint távolságin.
Ezért van az, hogy egy 50 éves HÉV szerelvényen vagy 280-as Ikaruson jobb idő van nyáron, mint egy Volvo csuklóson. Mert lehet nyitni az ablakokat, és az többet ér, mint egy néhány kW-os légkondi.

_B_ 2018.06.08. 09:23:29

Egyébként meg látogassatok el Madridba, mikor kint 40 fok van.
A metrószerelvény belü le van hűtve 20 fokra, de az állomásokat így felfűtik minimum 40 fokra, mertr az utcáról lemenve pofánver a szauna.
Szóval jól leizzadsz az állomáson majd belépsz a 20 fokkal hidegebb szerelvénybe... köszönjük.

9-143 2018.06.08. 09:37:33

A Fehér úti nyílt napon elhangzott, hogy vizsgálják a tető szilárdságát a klíma szereléséhez, mivel a 2-es metrón futó szerelvények klímája plusz 2 tonna terhelés a tetőre kocsinként.
A nem felújított metróban jelenleg nincs visszatáplálás, ha kész lesz a felújítása, akkor majd igen. Addig sajnos nem látszik, hogy a ventilátor mennyire lesz hatékony.
A felújítás és használt akkor jó, ha igazából nincs pénz újra és kellően hosszú élettartama van. Pl. a hannoveri villamosok beszerzése egy ilyen volt Bp-en, a Tátra KT4-ek beszerzése Szegeden vagy a bécsi villamosok Miskolcon, bár ez csak tűzoltásra volt.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.08. 09:48:25

A föld alatt nem hűtünk, alagutat nem fűtünk..Prágában is légkondi nélküli felújított orosz metrószerelvények közlekednek, és kellemes a hőmérséklet. Ez a helyzet fog nálunk is beállni, ha elkészül a pályafelújítás..

sas70 2018.06.08. 09:56:45

@Éhes ló: A béna ellenzéknek mi köze van ahhoz, hogy szar, elavult metrót vettek? Ha csak azért nem, hogy direkt vettek ilyen szart, hogy legyen miről pofázni.

Éhes ló 2018.06.08. 10:00:55

@sas70: a bélna ellenzéknek ahhoz van köze, hogy 20 éven át nem tettek a metrókkal semmit, holott ebből 12 éven át ők voltak qrmányon.
Az ország és a főváros szar gazdasági helyezte - ami szintén a lehetséges okok egyike - pedig szintén nem buktorral jött össze, ahogy nem is 20 év alatt.

chrisred 2018.06.08. 10:04:04

@pina noir: És mekkora azoknak a metróvonalaknak a forgalma? Mert itt az ország legforgalmasabb tömegközlekedési útvonaláról van szó, annyi utassal, mint amennyi az egész MÁV-nak van. A zsúfolt szerelvényekben az utasok melegítik fel a metrókocsit, és nem fordítva.

chrisred 2018.06.08. 10:08:46

@Éhes ló: Ez az ellenzék nagyobb részére nem igaz, akkoriban a Jobbik meg az LMP nem is létezett.

Kampfer 2018.06.08. 10:13:27

@chrisred: A 'jobbik' és az 'lmp' most sem létezik... MÁR nem. Fönt vannak még a listán. Ennyi.
Kamp.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.08. 10:15:44

@chrisred: Párága kb. akkora város mint Bp. Nincs jelentős különbség a zsúfoltságban sem..

Ezt láttad már?

www.youtube.com/watch?v=b0A9-oUoMug

(Szerintem ezek a kesztyűs csávók kalóriapénzt kapnak..:)))

Fülig José 2018.06.08. 10:18:36

@apro_marosan_petergabor: baszod, ez a fidióta szerecsenmosdatás állandóan...tudtok ti BÁRMIT a "libsikvótak"-on kívül is mondani? a kibaszott tarlós ménem nyúlt hozzá nyolc év alatt?! mert pont telibeszarja a szánk szélét, pont mint a törpevajda meg a maffiások, csak te még fel se fogod.

Fülig José 2018.06.08. 10:21:37

á, bazmeg, végig se olvasom a kommenteket, itt az összes ostoba fasz fideSStroll, mer a dempszi meg a gyurcsány... a kurva anyátokat, NYOLC éve rabol a cigány teljhatalommal, ti meg itt pofáztok hogy a cocik meg a szadesz... ménem a rákosi? ostoba banda.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.06.08. 10:23:04

"A budapestieknek pedig kuss. Örüljenek, hogy történik valami." Érdekes hozzáállás. Különösen annak a tükrében, hogy Budapestet éppen a közlekedéshálózat (ezen belül kiemelkedően a tömegközlekedés) mindent meghaladó Budapest (belváros) központúsága tette ennyire túlzsúfolt nagyvárossá. Lehet tehát panaszkodni a metróvonalak miatt, meg hogy kevesebbet költöttek a felújításra, mint amennyit kellett volna, de belegondolt-e a blog írója, hogy ha a tömegközlekedésre költött pénzt az ott lakók számaránya szerint osztanák el, és nem a lakosság 20%-át kitevő Budapest kapná a fejlesztési pénzek több mint 50%-át, akkor mennyivel jobb közlekedése lenne a lakosság 80%-át kitevő vidékieknek, és mennyivel rosszabb a budapestieknek.

chrisred 2018.06.08. 10:25:28

@pina noir: Igen. A hármas metrón inkább vesz

Kataj 2018.06.08. 10:30:19

@apro_marosan_petergabor:
A nick neved fesorolásába szépen beleillene a putyinpincsi bolsevik orbángazdád mostani fedöneve is. Folytasd!
Az, hogy még te, meg az orbán-putyinista elvtársaid emlegettek "lipsiket" még ennek a vérlázító, "metrófelújításos" lopásnak a kapcsán is, az minden határon túlmegy.

chrisred 2018.06.08. 10:30:51

@chrisred: élyességi pótlékot kellene kapniuk. :)

De megnéztem közben, a prágai metró méretre és forgalomra is hasonló kategória, mint a budapesti. A különbség, hogy folyamatosan bővítik, a kocsik felújítását meg helyben végezte a Skoda. Sőt, azt is megkockáztatom, hogy mind a pályát, mind a megállókat, mind a szerelvényeket folyamatosan karbantartják, amire a fővárosnak (mármint a miénknek) se Demszky alatt, se most nem volt forrása.

chrisred 2018.06.08. 10:32:36

@szekertabor: Miért a lakosság számaránya, és mondjuk nem a befizetett adó szerint?

szekertabor · provo.blog.hu 2018.06.08. 10:41:43

@chrisred: Mert a befizetett adó mértéke nem az ott élők szorgalmának, tehetségének, stb. függvénye, hanem leginkább az ott már megvalósított infrastrukturális fejlesztéseké. Magyarán a tőke oda megy, ahol jó az infrastruktúra, ott is adózik, ott létesít munkahelyeket, stb. Ha a fejlesztéseket a befizetett adó szerint osztják el, akkor a területi egyenlőtlenségeket tovább növelik (ahogyan ez most is történik).

CSOKKI MÁLNA 2018.06.08. 10:42:56

@chrisred: Erről beszélek. Ezekben a szerelvényekben a pályafelújítás után lesz kellemes a hőmérséklet.

chrisred 2018.06.08. 10:51:43

@szekertabor: Egyszóval ne ott teremtsünk jó feltételeket a munkavállalók számára, ahol vannak, hanem ahol nincsenek? A logikád szerint meg kéne nehezíteni a feltételeket a fővárosi adózók számára, de ha ők kevesebb adót fizetnek, azzal a vidék is rosszul jár.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.06.08. 10:53:27

Az a gondolkodás, ami szerint a budapestiek azért érdemelnek jobb tömegközlekedést, mert Budapesten több az adóbevétel, azért is vicces, mert feltételezi, hogy a budapestiség valamiféle érdem. Fordítsuk meg a dolgot egy gondolatkísérlettel. A közlekedésre fordított költségvetés összegét SZJA arányosan osszuk szét az egyes területek között. Vajon hány százalék jutna a budapestieknek?

Helga Beauty Salon2 2018.06.08. 10:57:36

Attól kérjetek légkondit meg jó metrót akire szavaztatok pesti proliok!
Már Tarlós előtt bőven cserére jogosult volt minden, de egy kibaszott buszt nem vettek, csak elkúrták a pénzt a metróra amit persze se ki nem fizettek se be nem fejeztek!

szekertabor · provo.blog.hu 2018.06.08. 10:59:51

@chrisred: MINDENÜTT jó feltételeket kellene teremteni a munkavállalók számára, hogy az ország ne szakadjon még jobban ketté: Budapestre és a leszakadó vidékre. A budapestiek szempontjait mindenki másé elé helyező gondolkodással van a baj, azzal, hogy a Budapest-központú gondolkodás természetesnek véli az egyenlőtlen elosztási rendszert, ami rákos daganatként növeli az országot végső soron elpusztító, minden forrást magához vonó fővárost.

chrisred 2018.06.08. 11:04:37

@szekertabor: Ez régen így is működött, és sokkal kedvezőbb volt a budapestiek számára. Amúgy nem tudom, milyen lélegzetelállító fővárosi fejlesztésekről van szó. Budapest a régió fejlettségi szintje miatt alig részesül az uniós forrásokból (azt hiszem, 2014-2020 között a Magyarország által elérhető keret 3%-a volt), állami fejlesztések alig érintik a fővárosiakat, vagy ha igen, akkor inkább csak rosszul, a fővárosi önkormányzat mozgásterét pedig folyamatosan csökkentik - most a fővárosi költségvetés alig a fele a 2010-esnek.

chrisred 2018.06.08. 11:07:38

@szekertabor: A hasonlatokkal mindenki úgy bánik, ahogyan akar. Én úgy tekintek a fővárosra, mint az ország szívére, ami működteti a testet. Ha a szív nem működik rendesen, akkor a többi szervnek is annyi.

sas70 2018.06.08. 11:11:20

@Éhes ló: Tehát akkor, ez a politikai kérdés!? Ha a szociszadesz nem tett semmit, akkor most sem kell, mert úgyis az ő hibájuk?
Ahol ostoba kurmány propagandára elköltenek 100 mrd-ot, stadionokra 170 mrd-ot és még sorolhatnám, ott nekem ne jöjjön senki azzal, hogy nincs pénz! Arra van pénz, amire Orbán pénzt akar költeni, amire meg nem akar, arra nincs. De miért a várba költözés, liget-projekt stb. a fő irány, miért nem egy használható tömegközlekedés?

Éhes ló 2018.06.08. 11:26:54

@sas70: nem. A poszt és a blogger, no meg nem kevés ommentelő csinált ebből politikai kérdést én pedig erre reagáltam.

A korszerűsítés/felújítás pénzügyi és műszaki kérdés. Ebben született egy döntés, aminek a paramétereit nem ismerjük, az eredményét igen. Ez nyilván kifogásolható, de nem ebben a formában és nem ilyen alátámasztottsággal.

Roan 2018.06.08. 11:46:28

@Éhes ló: Először is: E/2-ben kezded az első mondatot, utána átváltasz T/2-be. Kikhez beszélsz? Ha valami problémád van másokkal, hogy hol, mikor tüntetnek, vagy hogy miért járnak BKV-val, vagy miért biciklivel (neked semmi sem jó?) azt beszéld meg velük. Úgyhogy maradjunk az E/2-nél. Az senkit sem érdekel, hogy ki nyeri a választásokat, vagy ki nem, ugyanis ettől függetlenül a jelenlegi főpolgármesternek az a feladata, hogy a várost fejlessze. Az a barom Tarlós pedig hagyja kezdetű mondatodról a a lenines vicc jut eszembe, amikor a gyerekek berúgják hozzá a labdát, ő pedig visszaadja, ahelyett, hogy közéjük lövetett volna... szóval az nem egy szint, hogy valaki eltűr valamit.

Arra pedig még mindig nem válaszoltál, hogy neked az nagyszerű/jó/elfogadható, hogy egy rakás pénzt költünk valamire, ami az igényekkel csak távolról találkozik? Te valóban helyeselnél, ha lyukas tetejű házat vennél?

Éhes ló 2018.06.08. 11:58:10

@Roan: valamit benéztél. Nem szóltam hozzád.
" Éhes ló
2018.06.08. 06:44:15
Nektek a szar se elég büdös. "
Te szóltál hozzám és én válaszoltam. Pont, ahogy gondolom ezt itt a sivalkodásotok kapcsán.
Az állításaid hamisak.
sokakat érdekel ki nyeri a választásokat. Konkrétan most majd 70%-ot érdekelt.
A főpolgármesternek nem az a feladata, amit te, vagy a sivalkodó bandád neki szabna.
Nekem (és azoknak akik demszkíjt és a pártját kukázták) az elfogadhatatlan, ahogy a várost 20 év alatt lelakta és amit maga után hagyott.
Az sem sokkal elfogadhatóbb, amit a barom tarlós művel, de legalább valami lassú és elégtelen változás van a korábbi 20 évhez képest. Ezért lesz elhajtva a fenébe legközelebb és ezért villanthat majd egy demszkiepigon hozzá képest orbánnal csatázva.

A metró teteje pedig nem lyukas, csak nincs a házban légkondi.
Ezt majd túlélitek.
Vagy sem.
Egyik sem izgat.

szepipiktor 2018.06.08. 12:02:18

@pina noir:
OK!
De egy apró összefüggést írnál a pályafelújítás és a szellőzésnélküli utazás között?
Tehát addig nem lesz szellőzés, amíg nincs kész a pálya?
Akkor majd lesz szellőzés?
A pálya miatt van meleg? Ha új lesz a pálya nem lesz meleg?

nnnnnnnn 2018.06.08. 12:02:43

főleg az fogja be aki a demszkire meg a szocikra szavazott

haXXor 2018.06.08. 12:06:15

Gondolom ha megvan a teljes vonal felújítása, akkor a visszatáplálás is bekerül + hűtés is meg lesz oldva. Felesleges rugózás ez mert jelen állapotában egy ipari klímával sem tudnád lehűteni a szerelvényeket...

Szarazinda 2018.06.08. 12:07:23

Na, hát én az ilyenek miatt nem vagyok hajlandó jegyet venni. Ha jön az ellenőr, leugatom. Eddig még mindig sikerült.

SH4RK 2018.06.08. 12:10:17

Pontosan! Az elmúlt nyolc évvel ezelőtti ekmúlt 12 év előtti elmúlt 50 évvel ezelőtti Rákosi a hibás, neki kellett volna jó kocsikat rendelni, mi most csak szenvedünk miatta!!!44!4!

teac 2018.06.08. 12:33:06

@Éhes ló: Te mi a faszrol beszelsz !

Éhes ló 2018.06.08. 12:37:58

@teac: ha nem érted, kérj segítséget. Azt tudnod kell hozzá, hogy magyar nyelven van írva és nem neked szól.
.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.08. 12:38:08

@szepipiktor: A pályafelújitás után az egész alagút átszellőztetése sokkal jobb lesz, és a fékezési hő visszatáplálás is megoldottá válik.

sas70 2018.06.08. 13:19:50

@Éhes ló: Kicsi, sárga, savanyú... magyar narancs. Ez jutott eszembe.
Csak a rohadt életbe, ha már egyszer valamire műszakilag szükség van, mert lerohadt, akkor miért nem olyat veszünk, ami nem múlt századi!?
Pontosan már nem emlékszem a számokra, de nagyjából 20%-al drágábban egy generációval modernebb metrót lehetett volna venni. Az pedig, hogy pontosan milyen paraméterekkel, milyen áron, egy nyílt nemzetközi tenderrel tökéletesen eldönthető lett volna. Ami után még mindig lehetett volna a jelenlegi mellett dönteni, ha valóban ez a megfelelő megoldás.
Teljesen tipikus dolog, szinte minden nagy beruházásnál. Megy a mutyi, a titkolózás, a félrebeszélés, aztán bejelentenek valamit, hogy márpedig ez lesz és ez aztán kurva jó lesz. Az emberek meg azt mondják, ez szar és még drága is volt.
A következménye persze az, hogy én is inkább ülök a légkondis kocsiban a dugóban, mert leszarom a szar tömegközlekedést, még akkor is, ha az lenne a célravezetőbb és sokszor még gyorsabb is.

sas70 2018.06.08. 13:21:18

@pina noir: A következő évszázadban, meg majd drón taxival repülünk... vagy nem, de akkor már nem érdekes, úgyse emlékszik rá senki.

sas70 2018.06.08. 13:22:49

@nnnnnnnn: Ja! Akkor is szar volt, akkor most, miért legyen jobb?

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2018.06.08. 13:29:25

utazaseuropaba.hu
Nekem személy szerint jó érzés a "felújított" metróval közlekedni. Még mondhatnám, hogy szeretem is, mivel támogatom, hogy a régit nem kell a kukába dobni, de ha meg lehet menteni, akkor hajrá!
Találtam jómagam is rengeteg hibát a kocsikon, ill. szakértelmet mellőző sziloplasztos tapasztgatást. A korrózióvédelem az viszont nem egy egyszerű dolog! Az ha nincs professzionálisan kezelve, aládolgozva, fél év sem kell és annyi az új fényezésnek. A nemrégiben leközölt képeken nagyrészt nem erről van szó, mert nem csak rozsda látható rajta, hanem szennyeződés. De láttam én is rozsdát az új kocsikon. Ez 30 évet nem fogja bírni...
A legnagyobb probléma ott van ebben az országba, hogy a közbeszerzéseknél és az állami beruházások nagy részénél az látható, hogy a munka vmilyen szinten el van végezve, ki van fizetve és kész. Minőségi átvétel NINCS. Ami az adófizetőknek a legfontosabb lenne, hogy hosszú távra legyen hasznosítható egy beruházás. Szakmai, minőségi ellenőrzést tennék kötelezővé és csak ezután a kifizetést!!!

Roan 2018.06.08. 13:53:30

@Éhes ló:

"valamit benéztél. Nem szóltam hozzád." vs. "Éhes ló 2018.06.08. 09:08:51 @Roan: nem értelek. Itt sivalkodtok 8 éve. Mindent és mindenkit fikáztok..." Tehát szóltál hozzzám. "Pont, ahogy gondolom ezt itt a sivalkodásotok kapcsán. Az állításaid hamisak." - még mindig kevered a személyes névmásokat. Döntsd el, hogy most hozzám beszélsz, vagy másokhoz?

"sokakat érdekel ki nyeri a választásokat." - igen, de ez egy metróbeszerzés/felújítás esetén irreleváns kérdés. Nem a kormány szerezte be a metrókat, és nem önkormányzati választások voltak.
" A főpolgármesternek nem az a feladata, amit te, vagy a sivalkodó bandád neki szabna." - még mindig ez az egyes szám-többes szám probléma.... És tényleg? A főpolgármesternek nem feladata a város fejlesztése? Akkor mi? Ismertetnéd pár pontban?

" Nekem (és azoknak akik demszkíjt és a pártját kukázták) az elfogadhatatlan, ahogy a várost 20 év alatt lelakta és amit maga után hagyott.
Az sem sokkal elfogadhatóbb, amit a barom tarlós művel, de legalább valami lassú és elégtelen változás van a korábbi 20 évhez képest. Ezért lesz elhajtva a fenébe legközelebb és ezért villanthat majd egy demszkiepigon hozzá képest orbánnal csatázva. " - ebben egyetérünk.

"A metró teteje pedig nem lyukas, csak nincs a házban légkondi." - ha eddig nem láttad a metrókocsikat, képeket, akkor:

444.hu/2017/12/06/15-ev-utan-durvan-rozsdasodnak-az-elso-korben-felujitott-orosz-metroszerelvenyek

"Ezt majd túlélitek." - rajtam kívül még ki? Amúgy én nem, ugyanis nem járok metróval.
" Egyik sem izgat. "- ehhez képest már vagy a nyolcadik kommentet írod.

Exploiter 2018.06.08. 13:56:02

Ezzel spec ától zéig egyetértek.

ttomi1982 2018.06.08. 14:22:52

Én full jobbos vagyok, demszkygyülölő, de aki erre az ipari trágyára azt mondja, hogy jó az vagy elfogult vagy életében nem utazott vele. Amúgy hamár a prágai metró előkerült, akkor ég és föld a különbség a kék metro és az ottani között és most amikor áprilisban voltam rohadt hűvös volt a metróban, egyébként ha a Deákon az ember leszáll a 3-ról és átszáll a 2-re olyan mintaha egy klimatizált helységbe lépne be és ez igaz a peronos részre és természetesen a vasútra is.

Helga Beauty Salon2 2018.06.08. 14:47:05

Az állat Demszkytek után egyébként tényleg befoghatnátok azt az örökké elégedetlenkedő proli pofátokat.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.08. 17:36:52

@ttomi1982: Nálunk fel kell újítani a pályát, hogy itt is megfelelő legyen a hőmérséklet. A légkondizás a föld alatt pénzkidobás..

CSOKKI MÁLNA 2018.06.08. 17:37:34

@sas70: ? A légkondizás a föld alatt pénzkidobás..

Éhes ló 2018.06.08. 22:15:06

@sas70: nincs vitánk. A politikai hiszti azonban meddő, kontraproduktív.

Éhes ló 2018.06.08. 22:17:11

@Roan: szerintem a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked.
Te szóltál hozzám.
Válaszoltam.
A 444- et feldughatod magadnak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.06.08. 22:38:27

@pina noir: A föld alatt nyáron metróval fűteni nem pénzkidobás? Remélem, hogy a tervezett szellőzésről nem csak vetítesz, mert a kettes metró mozgólépcsői feletti ventillátorok is a luxust képviselik a felújított moszkvicsokhoz képest...

@Éhes ló: Az szerintem elég komoly politikai probléma, hogy se a mostani, se az előző főpolgármesternek fogalma sincs a tömegközlekedésről, aminek a működtetése az egyik legfontosabb feladat Budapesten... Ráadásul a tömegközlekedési cégek vezetői is céges autóval járnak, fogalmuk sincs a cégük szolgáltatásáról.

@Szarazinda: Az ilyen igénytelen csalók miatt lelakott az összes köztulajdon az országban...

@Publikus Team: A felújított metrót sikerült átadás után fél évvel használhatóvá tenni, biztos alaposan elvégezték előtte az előírt több hónapos teszteket, amin nem derült ki se az ajtónyitás, se a lengéscsillapító, se a hangszóró problémája... Persze korábban a Combino is ugyanilyen félkész állapotban indult.

Éhes ló 2018.06.08. 22:52:05

@Online Távmunkás: a tömegközlekedés prolivircsaft, ha a költségeit megfizettetnék a sok heringgel, elkerülnék, mint a leprát.
Ahogy elkerüli minden normális ember.

apro_marosan_petergabor 2018.06.08. 23:11:30

@szekőcei: A regeneratív fékezésnek több feltétele lehet: A táp hálózat legyen kétirányú, a szerelvény hajtás legyen alkalmas rá, és/vagy legyen az adott szakaszon nyelésre alkalmas másik szerelvény. A szerelvény alkalmas rá.
Másrészt a regeneratív fékezés mellett dolgozik a normál fék is valamilyen szinten, a körülményektől függően.
Így működnek a BKV új villamosai(CAF) és trolijai (Trollino) mind, a troliknál annyival könnyeb a helyzet, hogy azok akkusak is, fékezésnél töltik a saját akkujukat, az akkor is él, ha a szakaszon nincs éppen más fogyasztó troli.

apro_marosan_petergabor 2018.06.08. 23:15:23

@Kataj: Idézz, hol emlegettem "lipsit"(sic)...
Nincs még annyira meleg, s már képzelődsz?

apro_marosan_petergabor 2018.06.08. 23:16:38

@Fülig José: A stílus maga az ember, már ha ember vagy egyáltalán, ezzel a stílussal...

apro_marosan_petergabor 2018.06.08. 23:19:37

@Dorinda41: ...valóban ritkán használom, de minden nap látom, mennyi embert szállítanak, zökkenő mentesen. Frappánsabban nem lehetett volna megoldani.
Demszky barátodék nem bonyolódtak ebbe bele, inkább hozzá se nyúltak a metróhoz...

apro_marosan_petergabor 2018.06.08. 23:21:21

@szepipiktor: Hozzászólásod zavaros és logikus output nélküli, de ez nem szokatlan liberóéknál...

apro_marosan_petergabor 2018.06.08. 23:22:33

@Etniez: Annyit nyalsz, amennyihez kedved van...:)

CSOKKI MÁLNA 2018.06.09. 00:16:36

@Online Távmunkás: A már többször emlegetett prágai felújított orosz szerelvényeken sincs légkondi, viszont van fékezési hő visszatáplálás, és meg van oldva az alagút átszellőztetése. Ezek a pályafelújítás után náluk is adottak lesznek.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.09. 00:19:57

@Online Távmunkás: "A föld alatt nyáron metróval fűteni nem pénzkidobás?" Azzal fűtöd az alagutat, ha légkondival hőt vonsz el a szerelvény belsejéből. A föld alatt nem hűtünk, alagutat nem fűtünk..

chrisred 2018.06.09. 08:48:18

@pina noir: De mikor? Állítólag a szellőzőberendezéseket csak a felújítás utolsó szakaszában hozzák helyre, vagyis 2020-ra. Ha a felújított szerelvények időtartama 15-20 évre lett kalibrálva, akkor addigra gyakorlatilag az egyharmada már el is telik.
Amúgy magadnak mondasz ellent, mert a szellőzőberendezések egyik funkciója pont az, hogy a felfűtött alagutat lehűtse. De az utasokat teljesen hidegen hagyja az, hogy milyen a hőmérséklet az alagútban, nekik az számít, hogy olyan legyen, mint mondjuk a klímaberendezéssel ellátott kettes metrón.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.09. 10:40:34

@chrisred: Az, hogy elhúzódik a pályafelújítás, nem a szerelvény hibája. Ez jórészt balfasz Demszky, és kisebb részt Tarlósék bűne. Ennek már az ezredforduló után meg kellett volna történnie.
Ettől még sokkal gazdaságtalanabb légkondival előállítani a megfelelő belső hőmérsékletet, mint a fékezési hő visszatáplálásával, és az alagút megfelelő átszellőztetésével (mind a telepítés, mind az üzemeltetés tekintetében).. Ahogy az a prágai felújított orosz szerelvények esetében is történt.

chrisred 2018.06.11. 05:29:51

@pina noir: Nem hinném, hogy a mindenkori városvezetés hibája lenne, hogy a BKV a forráshiánya miatt még az állapotfenntartásra se volt képes az ország legforgalmasabb közlekedési járatán. Nem hiszem, hogy húsz évenként kellene teljes körű felújítást végezni az egész metróvonalon, ahelyett, hogy folyamatos karbantartási és eseti korszerűsítési és bővítési munkálatokkal tartanák szinten az állapotát - lásd prágai metró. A szerelvényeken még az alapvető korróziómentesítési munkálatok se végezték, azért estek szinte darabokra.
Valóban évekre leállt a prágai metró, hogy az alagút megfelelő szellőztetése megtörténjen a felújított szerelvények érkezésekor?

Roan 2018.06.12. 08:03:57

@Éhes ló: Nem, nem a poszterhez szóltál, hanem hozzám, de ezt már egyszer leírtam:

Éhes ló 2018.06.08. 09:08:51 @Roan: nem értelek. Itt sivalkodtok 8 éve. stb.

Olyan nehéz visszanézni a kommentedet? Az anális fixációdat pedig éld ki otthon, én nem vagyok kíváncsi rá.

Éhesló 2018.06.12. 08:15:48

@Roan:
"Éhes ló 2018.06.08. 06:44:15 Nektek a szar se elég büdös."
"Roan 2018.06.08. 07:46:40 @Éhes ló: Gondolom, ha te vennél egy házat, és a tető itt-ott lyukas, valamint kiderül, hogy a 30 éves ház egy újrafestéssel annyiba kerül, mintha egy újat építenél, amiben még klíma is van, akkor csak bólogatnál, hogy rendben van így...

Amint a kommentsorban is olvasható, a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked.
Te szóltál hozzám. Válaszoltam. Hazudozol.
Nem értem miért hazudsz, amikor ilyen egyszerű belebuknod.
Elmehetsz a kurva anyádba

Roan 2018.06.12. 15:17:48

@Éhesló: Az feltűnt, hogy a magyar nyelv különbséget tesz a megszólítani valakit és a szólni valakihez között? Megszólít = beszélgetést kezdeményez szól valakihez = beszélget vele, párbeszédet folytat. Tehát szóltál hozzám.

Megszólítani valóban én szólítottalak meg, de ez teljesen irreleváns, ugyanis egy blog kommentszekciójában természetes, hogy a kommentelők párbeszédet folytatnak egymással. Tehát azon megsértődni, ha valaki megszólít (aka. szól hozzád) elég gyerekes dolog.

A sértegetéseiddel pedig csak magadat járatod le, úgyhogy hajrá, még, még! :D

Éhesló 2018.06.12. 21:52:32

@Roan: az tűnt fel, hogy hazudozol, nyelvészkedsz, holott világosan leírtam már neked:
"Éhes ló 2018.06.08. 22:17:11 @Roan: szerintem a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked. Te szóltál hozzám. Válaszoltam. A 444- et feldughatod magadnak."

Semmi gondom, hogy szóltál hozzám.
Azzal sokkal inkább, hogy hazudsz.
Amint a kommentsorban is olvasható, a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked.
Te szóltál hozzám. Válaszoltam. Hazudozol.
Nem értem miért hazudsz, amikor ilyen egyszerű belebuknod.
Elmehetsz a kurva anyádba

Roan 2018.06.13. 10:40:32

@Éhesló: Figyelj, ha nem tanultad meg jól az anyanyelvedet, az nem az én hibám. Nem sértődtél meg, de mégis egyfolytában azt emlegeted, hogy nem nekem címezted az első hozzászólást :) És mesélj, hol hazudtam? Esetleg valamikor sort fogsz keríteni a kérdésekre is, amit kérdeztem, vagy csak kurvaanyázásra futja?

Éhesló 2018.06.13. 17:40:38

@Roan: hazudozol tovább. Feleslegesen.
Amint a kommentsorban is olvasható, a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked.
Te szóltál hozzám. Amikor hozzám szóltál válaszoltam.

Nem értem miért hazudsz, amikor ilyen egyszerű belebuknod.
Elmehetsz a kurva anyádba.

Roan 2018.06.15. 16:18:31

@Éhesló:

"Amint a kommentsorban is olvasható, a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked." - igen, és? Hol írtam, hogy az első kommentedet nekem címezted? Én azt írtam: hogy nem igaz, hogy nem szóltál hozzám,mivel válaszoltál. Szólni valakihez = beszélni vele -> szóltál hozzám. De most, hogy ezt ilyen jól megbeszéltük, van valami érdemi mondanivalód kérdéseimre, vagy csak write-only üzemmódban magadat ismételgeted, ordenáré stílusban?

Éhesló 2018.06.15. 16:37:09

@Roan: hazudozol tovább. Feleslegesen.
Amint a kommentsorban is olvasható, a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked.
Te szóltál hozzám. Amikor hozzám szóltál válaszoltam. Olvasd el, ha érdekel.

Nem értem miért hazudsz, amikor ilyen egyszerű belebuknod.
Elmehetsz a kurva anyádba.

Roan 2018.06.16. 10:31:39

@Éhesló: A legutóbbi kommentedre csak ezt tudom válaszolni (most lassabban írom, hátha megérted):

"Amint a kommentsorban is olvasható, a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked." - igen, és? Hol írtam, hogy az első kommentedet nekem címezted? Én azt írtam: hogy nem igaz, hogy nem szóltál hozzám,mivel válaszoltál. Szólni valakihez = beszélni vele -> szóltál hozzám. De most, hogy ezt ilyen jól megbeszéltük, van valami érdemi mondanivalód kérdéseimre, vagy csak write-only üzemmódban magadat ismételgeted, ordenáré stílusban?

:D

Nagyon frappáns válaszokat tudsz írni, és igen választékos stílusban, anyukád biztos büszke lenne rád :)

Éhesló 2018.06.18. 18:22:51

hazudozol tovább. Feleslegesen.
Amint a kommentsorban is olvasható, a poszterhez címeztem a kommentemet, nem neked.
Te szóltál hozzám. Amikor hozzám szóltál válaszoltam. Olvasd el, ha érdekel.

Nem értem miért hazudsz, amikor ilyen egyszerű belebuknod.
Elmehetsz a kurva anyádba.
süti beállítások módosítása