Fejjel a témának

KARAMBOL

KARAMBOL

Svájcot a büdös életben nem érjük utol

2018. május 06. - Kibeszélő

Svájcban nem jó nyaralni, mert utána Magyaroroszágot még mocskosabbnak, még élhetetlenebbnek érzékeljük, mint azelőtt. És ne álmodozzunk arról, hogy unokáink majd látni fogják azt az életszínvonalat! Svájc nem egy másik ország. Egy másik bolygó.

Lázár János hírhedt videója sokkal nagyobbat szólt volna, ha Svájcban készíti (csak már nyilván nem fért bele a büdzsébe a zürichi expressz). Kimehetett volna bármely random idilli tó partjára, és filmezhette volna a fűben grillező migránsokat. Vagy legalábbis migránsnak tűnő illetőket, akik vígan sütögetnek, miközben arab jellegű dallamok törnek elő a táskarádiójukból. A bibi csak az lett volna, hogy semmiféle szemetet nem hagynak maguk után. No, nem azért, mert annyi arrafelé a szemetes. Épp ellenkezőleg. A szemetét mindenki haza viszi grillezés után.

Ha jobban belegondolok, ez mégsem lett volna alkalmas forgatási helyszín a magyar nép elrettentésére. Sokkal inkább olyan az egész, mintha megelevenedett volna valamely Őrtorony magazin duplaoldala: a legkülönbözőbb bőrszínű nációk ücsörögnek békében egymás mellett. Már csak épp az egzotikus nagyvadak hiányoznak mellőlük. Földre szállt Paradicsom, de tényleg. Hirtelen eszembe jut, amit Orbán Viktor mondott egy téli reggelen, amikor meglepetésszerűen meglátogatott egy budapesti hajléktalanszállót: nincs balhé, béke van!

to.JPG

Úgy tűnik, itt már megvalósult a Soros-terv. Irigylem is őket érte!

Egy magyar ember számára elképzelhetetlen jelenetekkel találkozunk a hegyekben is. Túrázunk, caplatunk, faljuk a kilométereket, egyszer csak megéhezünk. Nosza, süssünk kolbászt! Hol? Hát persze, hogy az út mentén kiépített számtalan sütögető hely egyikén, amelyek mellett van kis házikó is, benne ingyen tüzifával, gyújtóssal, újságpapírral. Vajon Magyarországon hány óráig lenne teljes a felszerelés egy ilyen helyen? Ugyan, előbb a grillrácsot vinnék el! - jegyzi meg keserűen valamelyikünk. Az már csak hab a tortán, hogy vadidegen emberek használják közösen ugyanazt a tüzet, az élni és élni hagyni elv jegyében eszik egy azon helyen több család is. Nincs balhé, béke van!

Zürich kertvárosában sétálgatva szinte ordít az utcákról a tisztaság, a jólét és a közbiztonság. Időnként elhúz mellettünk egy Tesla a maga csendességében, halkan zümmögve válaszol rá a robotfűnyíró. Amit nem visznek be a háziak éjszakára sem az előkertből. Pedig nincs is kerítés.

Évekkel ezelőtt olvastam egy interjút valamely magyar orvossal, aki kivándorolt Svájcba. Ő így nyilatkozott az ottani életéről: az a jó ebben az országban, hogy úgy általában békén hagyják az embert. Ezzel a mondattal nagyon sokáig nem tudtam mit kezdeni. A Soros-kampány idején értettem meg igazán, hogy milyen az, ha nem.

 

A bejegyzés saját képet tartalmaz.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karambol.blog.hu/api/trackback/id/tr213884650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czerka 2018.05.06. 17:41:22

@humorpalanta: nyugi, ezt Ázsiában is így csinálják. A munkagép estére is kint marad, csak körbebójázzák és villogózzák, hogy nehogy valaki belehajtson.

pizo 2018.05.06. 17:44:41

@Figyel Castro: Gyere el az utcánkban, és nézz körül (Bp. 16. ker. Katóka u.) meg fogsz lepődni hogy Budapesten/Magyarországon is van olyan utca, ahol az emberek vigyáznak a rendre, a környezetükre.

Zoli

Figyel Castro 2018.05.06. 17:45:41

@pizo: onnan jövök... csak itt nem egy ilyen utca van, hanem mind.

Figyel Castro 2018.05.06. 17:49:00

@czerka: társasházban lakunk, 6. éve. Rendszeresen este 10-kor kezdek mosni, meg vasárnap, mert akkor occobb az áram, meg akkor a gyerekek már szunyálnak. Még nem jött a Polizei :)
Ellentétben tegnap kizártam magam a lakásból. Twitteren kértem segítséget a rendőröktől és a tűzoltóktól, és jött is a válasz.

bandigyerek 2018.05.06. 17:55:19

Svájc a világ pénzügyi kurvája, semmi több. Ja milka, bicska, karóra, ennyi.

Brix 2018.05.06. 18:08:24

Ne a világ leggazdagabb országához hasonlítsuk magunkat, ahol több száz èves nyugodt , tőkés fejlődés ment vègbe... Svájchoz kèpest mèg Nèmetország is szegèny....Ha nincs a több mint 40 èv szocialista rendszer, akkor most mi magyarok, kb. az észak-olaszországi szinten èlhetnènk...De Svájc, elèrhetetlen, hiszen az összes diktátor, adócsaló oda menekíti a lopott vagyonokat....Ebből van a nagy gazdagság....

swfla 2018.05.06. 19:24:27

@czerka: "ahol a szomszédod feljelent, ha este 6 után beindítod a mosógépedet."

Uhh, ez telibetalalta a lenyeget!

Nem rossz hely, de ne essunk mar hasra. Ahogy tobben is celoztak ra, a bankrendszer meg a naci arany azert sokat segitett. Mert amugy meg mindig itt tartananak: www.iro.umontreal.ca/~vaucher/Genealogy/Documents/Emigration1.html

Ja es a legfontosabb: Magyarorszaggal sajnos tenyleg ne hasonlitsuk ossze, ahhoz nalunk alapveto szemleletvaltasra lenne szukseg. Na az nem mostanaban lesz, mert ami most van, az szerencsetlensegunkre part-fuggetlen.

Pizso 2018.05.06. 19:26:00

Hát nagyon sokan el vannak tévedve. Azt hiszik, mert otthon odafinghat a szomszéd orra alá, de Svájcban ez tilos akkor ez már rendőrálam? Nem hinném. Ez inkább kultúra kérdése. S nem a pénzügyi helyzet a különbség, hanem a mentalitás. Valljuk be őszintén, nem tartunk ott. Svájcban az emberek büszkék arra, hogy 3x annyiért vásárolnak a Migrosban vagy a Coopban ahelyett, hogy átmennének a határon a németekhez. (OK ilyen is van bőven, de az arányok mások, mintha Szlovákiában hamad annyi lenne minden akkor mindenki ott vásárolna). Aztán a szemét kérdése is kultúra része. Feláll a hátamon a szőr az erdőben eldobott üvegek, csipszes zacsik láttán. Ideág el tudta vinni? Pont üresen lett nehéz? Aztán ott a becsületkassza a boltoknál ahol nincs eladó. Kinn van az áru árral együtt. Az emberek elveszik a terméket majd bedobják a perselybe a pénzt. Agyarországon hol van ilyen?

Ja és hogy ott több a migráncs és még sincs ebből baj a fene se érti. Szóval ne azt szajkózzuk, hogy Trianon, elmúlt 8 év, meg szocializmus, meg nekik van pénzük, hanem vegyük észre magunkban a hibát. Azon kéne sokat javítani, hogy utolérjük őket. (Ha anyagilag nem is)

humorpalanta 2018.05.06. 19:53:03

Azért ez jó. A félhülye szerencsétlen egyszer valakitől hallotta, hogy a nácik nem rohanták le Svájcot, és ezért gazdag. :D
A németek ugyanúgy be akarták darálni, mint mindenki mást. Nem a bankok és a vagyonok miatt nem tették, hanem azért, mert a hegyek rohadtul megnehezítették volna a dolgukat, miközben a svájciak készek voltak mindent felrobbantani annak érdekében, hogy megállítsák a németeket. Hidakat, alagutakat, hegyoldalakat. Aztán ott vannak a hegyoldalakba vágott bunkereik, az észrevehetetlen lőnyílásokkal. Készen voltak a tervek, hogy a folyókat úgy terelik, hogy mocsárrá változtassák a völgyeket, s akadályozzák a tankok átkelését. Ezt felmérve a németek rájöttek, hogy Britanniát egyszerűbb lenne bevenni. (A ruszkik is rábasztak a finnekkel...)
Aztán ne felejtsük el, hogy akkoriban a svájci vezetés azért elég szépen kiszolgálta a németeket, hogy így is védjék a függetlenségüket.
Nah, a svájci gazdagságról. Itt van pár svájci cég, elég jelentéktelenek:
- Nestlé 3.bp.blogspot.com/-YWVyyGCIlYY/U-qAl9_RTOI/AAAAAAAAAEA/TLUZIQ1L2y8/s1600/580289_480285708677755_1459649519_n.jpg
- Coop -még biztos nem hallottunk róla
- Kühne (khm, Győr)
- Liebherr
- Swatch
- Rolex
- Logitech
- Stadler
Csak pár. De biztos tudunk pár hasonló magyar céget is mondani, ami elindult a világhódító útjára, igaz?

samot1 2018.05.06. 19:53:51

@különvélemény: Érdekes itt valamiért mind a jàrdàn megy és nem az egész utat elfoglalva!Na valyon miért is?
Egyébként ezekböl màr a tizede sincs Svàjvban!

samot1 2018.05.06. 20:04:58

@swfla:nem jelent fel a szomszéd,este 22oràig moshatsz,mint a mosomedve!22,00-tol érvényes amit irtàl és nem 18,00-tol!
Ha màr otthon élsz nézz utàna:A pécsi (volt)urànbànyàbol,màr a magyarok is tarthatnànak itt.Csak ugye az évtizedekig kibànyàszott uràn nyugat helyett keleten landolt!Erröl viszont a svàjciak nem tehetnek!!

Rot 2018.05.06. 20:26:36

Maradjunk annyiban hogy ez Nyugat-Európa.
Nem csak Svájc ilyen, lehetne még sorolni országokat... távoli országokat...
Mint Ausztria...

Evel Knievel 2018.05.06. 20:29:30

Nem nagyon értem hogy a sok faszfej miben is akarja utol érni a nyugatot..
A niggerek számában?
A lakhatási költségekben?
A hitelkártyák számában?

Ma Magyarországon normális életet élhet bárki aki tanult és dolgozik.
Házat vehet, kocsit, utazhat ( mellesleg tele a világ nyaraló magyarokkal Új Zélandtól Japánig és onnan Los Angeles-ig )

Mi a lófaszban kellene utolérni a nyugatot? Persze, lehetne többet keresni, de johnnyboynak polcttöltögetőként New York-ban is kurva nehéz, vagy francois-nak párizsban a carrefour targoncásaként szintén nem fenékig tejföl a nyugaton..

Szóval mitől olyan kurva nagyon über fasza jó a nyugaton?

Evel Knievel 2018.05.06. 20:31:30

@bandigyerek: a milka nem svájci :) hanem náci

dr. mesterséges színezék 2018.05.06. 21:04:30

@csentecsa: Az a valami az az erődrendszer volt, ami vetekedett a francia Maginot-vonallal, csak jórészt függőlegesen elhelyezve.
A német haditerv egyébként megvolt rá (Tannenbaum), csak Sztálingrád után áttolódtak a hangsúlyok.
Aki pedig azt hiszi, hogy Hitler jó szemmel nézett egy országot, ahová a Birodalomnak "járó" szajrét lehetett eldugni, az kétségbe vonja a Führer lojalitását saját felépítményével szemben és a győzelembe vetett hitét. Azt meg azért csak nem...

dr. mesterséges színezék 2018.05.06. 21:13:37

@Evel Knievel: "Ma Magyarországon normális életet élhet bárki aki tanult és dolgozik."

Ma... tanulT...
Akad, akinek a horizontja nem áll meg a saját tyúxarosánál, mert - teszem azt, Orbán Viktor örömére és konzultációs támogatásától övezve - gyereket nevel és ereszt abba a közoktatásba, amit a túlszabályozott káosz szókapcsolattal lehet lefösteni.

dr. mesterséges színezék 2018.05.06. 21:18:09

@swfla: "Magyarorszaggal sajnos tenyleg ne hasonlitsuk ossze, ahhoz nalunk alapveto szemleletvaltasra lenne szukseg"

Az a szemléletváltás nehéz lesz, amikor az az alapállás, hogy mi vagyunk a legfaszábbak mindenben IS (kivéve a Soros-bérenceket), sőt mindenki hülye, szemben velünk, akik helikopterek vagyunk.

subtotal 2018.05.06. 22:19:56

@csentecsa: Komolyan? Rakj már be egy linket a GDP-kről légyszi...vagy egy mea culpa is megteszi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.06. 22:21:14

Szar kormány ez a Fidesz-kormány, még Svájcot sem képes utolérni.

Hajrá Gyurcsány! Éljen a Párt!

Európai téridő 2018.05.06. 23:30:12

Mennyit fizettek neked ezért a bezzegező fikázásért?

Pizso 2018.05.07. 03:20:36

Ha már annyira csoki akkor Nestle és Lindt a két nagy.
És igen abból a szaros fizetésből havi 1millió forintnyit teszünk félre nyugdíjra. Vadi új A6 (kifizetve) és 1 saját ház (kifizetve). Nyaralás majdnem minden évben. Ja és itt előre megmondják, ha így teszel félre és 60 éves korban mész nyugdíjba akkor 3500 CHFmagán+állami nyugdíj az eredmény és több mint 40 évesen migráltunk. Ja, hogy nem csak takarítói munka létezik? Nyelvtudás+szakértelem a kulcs és akkor nem wc puculóként kezded minimálbérért.

Most hátradőlök az ország 4 évig újra biztonságban 2018.05.07. 05:16:03

"És ne álmodozzunk arról, hogy unokáink majd látni fogják azt az életszínvonalat!"

Az biztos, mert a migransok 10 even belul teljesen szetkurjak nyugateuropat. Lathatta mindenki, hogy a 20 eve meg irigyelt Becs milyen leirhatatlan katasztrofalis allapotban van. Szoval hamar utolerjuk es lehagyjuk a vagyott nyugatot, csak az addigra mar a harmadik vilagra fog hasonlitani.

Lady Scarlett 2018.05.07. 05:35:23

@Brix: pont ezt akartam írni én is. Svájc az összes háborúból kimaradt, mind területileg mind politikailag, oda volt mentve minden ország vagyona, uralkodója és a sleppje is.
Így könnyű.

Lady Scarlett 2018.05.07. 05:39:27

@Pizso: jaj drága, neked a Tesco önkiszolgáló kassza nem elég? Kvázi az is egy "becsületkassza" ...
Úgyis mindenhol ez lesz Hungáriában is mindenhol mert a pénztárosok elmennek Svájcba vendégmunkásnak.

bigdata 2018.05.07. 06:05:25

@Most hátradőlök az ország 4 évig újra biztonságban: egyelőre inkább komment szekciót kúrják szét egyesek. Olyanok, akik Bécset is csak a képernyőről ismerik.

röf 2018.05.07. 06:18:49

Sőt, megsúgom, Katart sem.
No ehhez mi szólsz?

2018.05.07. 06:40:58

Nem tudom, racionálisan gondolkodva hogyan lehet arról álmodozni, hogy utolérünk egy olyan államot, ahol az utolsó háborút Napóleon idejében vívták és mellé még a fél világ oda hurcolta a bűnözésből szerzett pénzét...

midnightcoder2 2018.05.07. 06:42:23

@Pizso: Akkor elég egzotikus dologhoz érthetsz: amennyire én tudom, a saját ház a svájciaknál is egy élet munkája az átlagpolgárnak. Ráadásul most megy ki egy csomó cég onnan, mert kitalálták hogy mostantól lehet ugyan külföldi melóst foglalkoztatni, de csak annyiért amennyiért a helyiek dolgoznak hasonló munkakörben. Ez pedig jó sok cégnek nem annyira jó, és nem csak a takarítókat foglalkoztató cégeknek.

teéjesenmindegy 2018.05.07. 07:48:35

Én sajnos még a migráncsok előtt jártam Svájcban. Emlékszem a bűzlő utcákra, koszra, nyomorra. Hihetetlen, hogy ezek a magasan kvalifikált szorgalmas emberek mennyire kikupálták ezt a trágyadombot.
És a köcsög Orbán nem engedi ide ezeket

bontottcsirke 2018.05.07. 08:20:16

@Most hátradőlök az ország 4 évig újra biztonságban: Jaja, csak győzzük kivárni, miközben a saját ómigránsaink meg minket fognak leélni.

bontottcsirke 2018.05.07. 08:20:55

@abcdefghijklmm: Igen, mi mindig tudunk kifogásokat gyártani....

Ad Dio 2018.05.07. 08:22:08

Senkit nem "érünk utol"... ez a capitaly nevű játék szabályainak következménye. A fejlődét magunkhoz, esetleg a versenytársainkhoz képest kell mérni.

Exploiter 2018.05.07. 08:34:05

Rámutatsz, hogy nem érjük utol a föld egyik legmagasabb életszínvonalát biztosító országot?
You don't saaaay?
Nem érjük utol a norvégokat se. De még a franciákat se, bizony. Sőt, az osztrákokat se.
Hogy érnénk? De komolyan, mi lenne a terv? Mindenki dolgozik éjjel nappal, a kormány minden percét a haza jobbítására szánja, eljön a tökéletes kánaán. Mikor érnénk utol így pl a németeket? Pont ugyanakkor, mint most.
Ez a játék nem így működik.

dr. mesterséges színezék 2018.05.07. 08:37:36

@Ad Dio: Akkor majd azt a Finnországot utolérjük, amelyik a lakosságának bő tizedét költöztette Karéliából északabbra.
Ja, nem.
Akkor Csehországot.
Ja, azt sem.
Akkor majd Romániát... ha nagyon nem hagy le, mint antikorrupcióban teszi folyamatos jelenben.
Mindegy, hátha lesznek majd még valakik, akik neofeudalizmusról álmodnak - azokat majd jól lehagyhatjuk. Majd.

dr. mesterséges színezék 2018.05.07. 08:43:44

@Exploiter: Egen.
De azért alsó hangon ötödnyi hátbabaszott EU-apanázs, az sok pénz; ha nem bohóckodásra van elköltve, akkor még többnek látszik, látszana. Kadhafi még ma is élne, ha ilyen mi sok, mi kevés relációkat számításba vesz, még ha Svájcot országostul utolérni nem is törekszik.

kommentes nikk 2018.05.07. 08:57:21

Apám már a kilencvenes években is azt mesélte, hogy mikor egy svájci ismerőséhez ment ki, az büszkén mesélte, hogy tegnap közölte a szomszéddal, hogy neki vendége érkezik, és mossa le az ablakát, mert szerinte koszos, és ha nem, akkor feljelenti. Az ilyesmi az ára a svájci rendezettségnek, úgyhogy akik nálunk sivalkodnak a "magyar mentalitás" miatt, ami túl sokat foglalkozik a másokkal, Svájcban sírnának. Svájc rendpártisága maximális, a migrók is azért viselkednek szépen, mert ott alacsonyabb a tűrésküszöb, alacsonyabb, mint nálunk. Úgyhogy aki tapsol ennek, gondoljon bele, hogy ugyanezért itthon menne a diktatúrázás.

kommentes nikk 2018.05.07. 09:06:59

@Pizso: elárulnád mit dolgozol? Mert szerintem te olyan egy az ezerből lehetsz, amit írsz, az nagyon nem szokványos Svájcba mentem karrier. Barátnőm legjobb barátnője Svájcba ingázik Londonból, mert ott él a faszija, aki egy gazdag orosz család gyermeke és a bankszektorban dolgozik (nyilván nem igazgató), és azt mesélik, hogy élhetetlenül drága hely, és a saját kecó vágyálom, egy-két éven belül terveznek hazajönni, mert a nyelv-, és szaktudásukkal (vagyis az abból fakadó keresetükkel) itthon a Balaton mellett játszva vehetnek valami böszme házat, és gond nélkül élhetnek. Te valami ritka szaktudással rendelkezhetsz, ha így fut a szekért..

Wildhunt 2018.05.07. 09:13:48

@kommentes nikk: ez itt az internet, azon belül a határátkelő. Itt mindenkinek 30 centis farka van, 300-at nyom fekve, 3 millát keres euróban, stb. A hülye meg az, aki ezt mind elhiszi.

Kelly és a szexi dög 2018.05.07. 09:14:37

a parlagfüvet nem tudjuk lekaszálni...

contractor 2018.05.07. 09:15:54

Nem tudom Svájcot kell-e utólérnünk egyáltalán. Angol munkatársam fia, most nösült és egy svájci lányt vett feleségül, akok piszok jól állnak anyagilag - 2 csillagos Micheline étterem van a tulajdonukba a svájci alpokban - , de mégis úgy döntöttek, hogy Angliába fognak élni. Engem sem vonz Svájc különösebben.

Pizso 2018.05.07. 09:34:36

Területi szevíz mérnök vagyok, de nem is én keresek sokat. Az szinte zsebpénz csak... Informatikában van nagy lóvé. Ott 70-250ezer a fizu attól függően mihez értesz (éves). Mérnökök 55-75ezret keresnek. Mosogató kb 30ezer lehet. Magyarországon van ház, nem Svájcban. Igen. Kinn drága lenne, de nincs is tervben. Amúgy ott a hitelezés is más. Kb 5-7 évente szerződsz újra. Általában nevetséges árú (fizuhoz képest) részleteket fizetnek. Szinte csak a kamatokat a törzstőkét alíg. Aztán 5-7 év után újra, majd újra. Aztán meghallnak. Addigra kb a törzstöke feléig eljutnak. Az örökösök meg eldöntik kivásárolják, vagy folytatják a törlesztést. Ne feledjük a kamatok 2-3% körüliek! Nem 10-20, mint otthon. De ez csak lényegtelen mellékzönge. Orbán megitélése is más. Nem véletlen, hogy a Magyarországról kitelepültek 80-90%-a nem a Fidesz-re szavazott. Nem folyik az az agymosás ami otthon... Minden média Fidesz kézben. Bécs életveszélyes. Svédország is? Én járok ilyen helyeken. Őrület, hogy eddig rettegnem kellett volna... Tényleg vannak akik beveszik ezt a maszlagot? Na pont az ilyen hazugságok miatt nem szavaztak Fideszre azok akik kinn élnek. Ők mást tapasztalnak...

marczy 2018.05.07. 09:35:27

A német főnökök munkakultúrájáról is beszélhetnék. Amikor vége volt a nyolc órának, egyszerűen elküldte az ürgét, hogy hagyja abba a munkát akkor is, ha éppen valaminek a közepén volt.
Itthon széthajtják az embert ehhez képest, negyedannyi fizetésért.
Ég és föld.
Miért?
Mert a német belátta, hogy a jó munkaerőre X hónap vagy év múlva is szükség lesz, tehát nem égetjük ki.
Jó, Németországban is van túlóra, de van az a szokásuk is, hogy az ilyen eseteket kompenzálják valahogy. Ausztriában, ha a vendéglátásban dolgozol, ami ott sem leányálom, és rengeteg a túlórád, amikor túlóra-elszámolás van, fizetnek, mint a katonatiszt. Nálunk? Áhhhhh...

kommentes nikk 2018.05.07. 09:50:46

@Pizso: a kamatok itthon sem 10-20%-ok, hacsak nem személyi kölcsönről van szó, az én lakáshitelem 3.2% százalék, ha jól emlékszem, de három egész kevésvalamennyi, az tuti. Ha meg kint dolgozol, és itthon van kecód, abban mi a jó, nem is élvezheted, vagy hétvégente hazajársz, vagy hogy? Maszlag meg bőven van külföldön is, azt ne gondoljuk, hogy csak nálunk szavaz idiótán az egyszerűbb lelkű többség, hadd említsek csak olyanokat, hogy Brexit meg Trump, na bumm. Aki a politika köré építi az életét, annak folyamatos idegbaj lesz az élete, aki meg a normális dolgokkal foglalkozik, az nyugodtabb ember lesz, és ez a világ nagyjából bármely civilizált pontjára érvényes.

marczy 2018.05.07. 09:55:17

Bécs életveszélyes?
Azért azt nem mondanám. Az igaz, hogy a szerencsétlen koszovói menekültekkel már akkor tele volt, amikor én voltam ott.
Azokat a muszlim nőket, akik adott esetben az ex-férjük miatt kerültek ott utcára, azokat viszont sokkal jobban kellene védeni. Sajnos rengeteg román és magyar hajléktalan is van. A román arról ismerszik meg, hogy a metróban is bömbölteti a manelét.
A külföldi diáknak nincs könnyű dolga, ha apuci-anyuci nem tudja támogatni, viszont az egyetemen belül is folyamatosan vannak kisebb-nagyobb melók.

FlybyWire 2018.05.07. 10:01:33

@Evel Knievel: Én is teljesen jól megélek itthon, de nem mi vagyunk a többség.

Pizso 2018.05.07. 10:03:08

@kommentes nikk: Igaz. Ez a gáz a demokráciával. Nem az értelmiséget kell megfogni hanem a tömeget. Persze az értelmiség között is van aki beeszi a maszlagot. Minnél több helyről hallod pl ugyanazt akkor annál jobban elhiszed. (TV, Rádió, Újság, Internet) Tisztán pszihológia. Ezt is tanítják a politikai sulikban. Ahogy azt is, hogy kell egy ellenség akit jól le kell győzni, mert csúnya, rossz. (Ez most éppen Soros, Brüsszel meg a migráncsok voltak...) És adj pár ezret az éhezőknek (lekenyerezés ala utalvány). Na ennyi kell. Ugyanez ment Brexittel (Brüsszel, migráncs magyarok, lengyelek) a Trump meg főleg befeketítés, sárdobálás volt. De ne menjünk el politikába, mert én is nyugodtan akarok aludni.... :D

Azért van otthon kecóm, mert vannak gyerekek akik otthon egyetemen tanulnak.

FlybyWire 2018.05.07. 10:04:20

@csentecsa: De szépen hülyét csináltál magadból :)
en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_GDP_(PPP)_per_capita

(Ha nem találnád, épp idén hagyjuk le őket, ha minden úgy marad, ahogy).

FlybyWire 2018.05.07. 10:14:01

@Pizso: "Magyarországon van ház, nem Svájcban."
Ó bazzeg, de szánalmas vagy...

FlybyWire 2018.05.07. 10:15:32

@Pizso: "Ne feledjük a kamatok 2-3% körüliek! Nem 10-20, mint otthon"

Na jól van, látom a szokásos komment szint megy, féligazságok, csúsztatások, vagy csak sima, ostobenkó hazaköpködés, butasággal turbózva (mint a fenti).
Pá.

Pizso 2018.05.07. 10:21:01

@FlybyWire: az vagyok. Bocs lehet el vagyok maradva az otthoni aktuális kamatokkal. (lehet, hogy nem érint). Kinnt viszont évtizedek óta annyi. A ház meg le lett írva miért van otthon. Pá.

FlybyWire 2018.05.07. 10:25:16

@Pizso: Ha el vagy maradva, ne írkálj baromságokat mielőtt utánanézel.

sezlonyrugo 2018.05.07. 10:26:33

@csentecsa: többet kéne olvasgatnod szerintem. A net tele van leírásokkal a számtalan bunkerről meg erődről, és az is dokumentálva van, hogy a németek le akarták rohanni Svájcot, de akkora energiát igényelt volna a részükről, hogy a háború végére tartogatták. Arról nem is beszélve, hogy Svájc 90% magashegység míg összehasonlításként Belgium legmagasabb pontja 700m. Nem is tudom melyik terepen könnyebb harcolni...

Ballib vagyok rettegek 2018.05.07. 10:27:57

Némi magyarázatot azért ez nyújthat:

888.hu/article-a-migransoknak-meg-svajc-sem-eleg-jo
Egyes régiókban a migránsok 90 százaléka tűnik el a hatóságok szeme elől, miután beadták a menekültkérelmüket. A többségük Németországba megy.
----

Bár láthatóan az a 10% se nyerte meg az őslakosok maradéktalan tetszését:
888.hu/article-svajc-megelegelte-az-ingyenelo-migransokat
Nemrégiben szavaztak meg egy új jogszabályt az országban, amelynek értelmében egészen addig nem jár a migránsoknak az állampolgárság, amíg vissza nem fizették az államnak a segélyt.

Pizso 2018.05.07. 10:31:37

@sezlonyrugo: A bunkerek számában tényleg Svájc lehet a number 1 a világon. Komolyan aggódtak. Azért ne feledjük a svájci haderő nem képzettlen. Csak példaként: a pápát is ők védik évszázadok óta...

FlybyWire 2018.05.07. 10:31:51

Kifizetett lakás (belvárosi garzon), 2 kifezetett autó, egyelőre bérelt kertes ház az agglomerációban (jövőre saját a terv szerint), gyerek magánoviban, most vettünk robotporszívót, új matracot, kint a kertben medence, trambulin, hinta stb, évi 1 nyaralás és 3-4 wellness, összes konyhai és egyéb gép amit el tudsz képzelni. OLD tv vásárlás ősszrel tervezve. Felességgel ketten együtt 76 évesek vagyunk.
7 éve még 2 brutál adóssággal terhelve, szinte 0 ingósággal kezdtük a bulit együtt, most a havi alap bevétel 900e nettó alap, mozgó bevétel 50-500e között.

Több mint 3 évet éltem külföldön, ha kint maradtam volna, szerintem nem itt tartanék.
Ahogy írták fentebb: ha valamihez normálisan értesz, beszélsz angolul, nem adod fel, akkor itthon is bőven lehet jól élni. És nem csak az alacsony adók meg az egyebek miatt (1 gyerekkel a CSOK se játszik nálunk pl.).
Amíg kint éltem, nekem is savanyú volt a szőlő, és kényszeresen önigazolva néha-néha hazafikázgattam... gyerekes, buta dolog.

FlybyWire 2018.05.07. 10:33:39

@Ballib vagyok rettegek: 888-as linkek... nee, tényleg? :)
Pestisrácok, origo is jöhet, ha már telivér :D

FlybyWire 2018.05.07. 10:34:25

@csentecsa: Szóval akkor nem sikerült értelmezned a wikipedia-s linkemet....

Pizso 2018.05.07. 10:35:33

@FlybyWire: Megkövetem magam. Ami 5 évig fix törlesztést ad az otthon is 3.6% most.

FlybyWire 2018.05.07. 10:35:59

@csentecsa: Na mégegyszer:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_GDP_(PPP)_per_capita

2015-ben hagytuk le őket, nem idén fogjuk. Én kérek elnézést :D

FlybyWire 2018.05.07. 10:38:11

@Pizso: 10 évre meg 4.7.
15-re még nem adnak, de gondolom 5,6-6 körül lenne.
Ez még mindig nem 10-20, akárhogy is póbálom tekerni....
(nem reklám): lakashitel.raiffeisen.hu/?utm_source=raiffeisen&utm_medium=display&utm_content=fooldal&utm_campaign=lakashitel_indulodij_tavasz&_ga=2.227253917.1013849409.1525682200-1096416846.1523364903

Ballib vagyok rettegek 2018.05.07. 10:42:00

@FlybyWire:

Ez nagyon gagyi azt ugye tudod ? A valóság felét letagadod, csak mert a kedvenc ballib hírhamisítóid ezeket meg se említik ?

A forrást minden esetben megjelölik megjegyzem a 888-on is:

www.thelocal.ch/20170926/hundreds-of-young-asylum-seekers-choose-to-disappear-in-switzerland

www.krone.at/1606138

Pizso 2018.05.07. 10:55:56

@FlybyWire: Legalább egy jó hír van otthonról is. ;) Bár remélem ez már engem soha nem fog érdekelni. Ne hogy azt hidd magyar ellenes vagyok. Tudod van ok amiért kimentünk. Nem csak úgy brahiból hagy otthon az ember egy életet (megjegyzem sokkal kényelmesebb álláspont). Közeledik a nyugdíj (ok nem ma lesz) és mi biztosra megyünk. Volt aki elvette és csak igérgetést kaptunk. Az ígéretekkel meg tele a padlás. Nem kaptuk kézbe mi várható. Nincs otthon kiszámítható jövő. Csak a ma van meg 4 éves ciklusok. A gazdaság, még mai napig extra érzékeny bármilyen változásra. Mi családunk úgy döntött nem a mára és az aktuális politikai brancsra építjük a jövőnk. (Itt jegyzem meg a tágabb családban szívtak már Gyurcsány és Orbán miatt is, mert egyik napról a másikra lehetetlenítették el őket). Ez a bizonytalanság taszító otthon...

subtotal 2018.05.07. 10:58:29

@csentecsa: Biztos magadból indulsz ki, nincs másik nickem.
Látom valaki már rámutatott linkkel, hogy nemhogy 2x annyi a görög GDP, mint a mienk, hanem kevesebb kicsit. Szóval a wohlfühlen igenis korellál a kohl mennyiségével.

teéjesenmindegy 2018.05.07. 11:07:45

@humorpalanta: ja okoska. Mondjuk Ganz.
Csak Svajcban nem volt kommunista államositas, hogy megmutatták volna a Nestlének, jogy hogyan is kell termelni

FlybyWire 2018.05.07. 11:07:48

@csentecsa: Ugye tudod, hogy bárki szerkesztheti? :)
A listákat legalább többnyire egy időben írják át.
Egyébként a linkemen a vásárlóerő-paritás szerint vagyunk erősebbek már 3 éve a görögöknél, a nominálisban még előttünk vannak, de nem sokkal (15 vs 18k).
A 21k szép álom, sehol nincsenek ahhoz.

FlybyWire 2018.05.07. 11:08:27

@csentecsa: A "nekik kétszer akkora" baromságod ettől még.ugyanúgy baromság, bármit is nézel.

FlybyWire 2018.05.07. 11:14:49

@Pizso: ezt el tudom fogadni. Mindenesetre ha az elején leírod, hogy itthon ház van meg neked, és már nyugdíj fele haladsz, az biztosan sok félreértést el tudott volna hárítani.

A bizonytalanság pedig egyáltalán nem magyar sajátosság. 2008-ban a világ legtöbb fejlett országában milliók szívtak orbitálisat.
Én 2005-ben mentem ki Írországba először. Ott akkor tele volt minden lengyelekkel, lettekkel stb - az íreknek szinte minden munka büdös volt, a szolgáltatóiparban szinte csak kelet-európiak dolgoztak, írt nem láttál. A 0 önrészes lakáshiteleket meg orrba szájba vették fel a helyiek, a házak árai 15-20szorosára nőttek 5-6 év alatt - be is dőltek, de nagyon durván.
2008 után bezzeg már nem volt büdös az írnek sem a benzinkúton, meg a mekiben dolgozni, szépen kikoptak onnan a külföldiek.
Jó, Svájc nem Írország, de 2008 előtt sokan azt hitték, aztán estek szépen pofára, főleg a nem magas képzettséget igénylő helyeken dolgozók.
Ehhez képest én még 2007-ben eljöttem, és 2009-ben visszamentem még bő másfél évre, de ez egy másik történet, mivel úgy hívtak vissza :) De még így is csak azért mentem ki, mert itthon 2 svájci frankos hitelt nyögtem. Szóval kényszerpálya volt, de hálistennek most már 7 éve itthon, és egyértelműen jobb életkörülmények között, mint ott kint valaha is.
Pedig anno a kinti kezdő nettóm több volt, mint a jelenlegi alapfizetésem (egy kicsivel csak, de mégis).... csakhát a megélhetés, ugye.

dr. mesterséges színezék 2018.05.07. 12:13:16

@teéjesenmindegy: Hogy édesanyád miért patkányt kért fel spermadonornak.

2018.05.07. 12:32:08

@bontottcsirke: Ez nem kifogás, hanem tényállás.
Vagy szerinted, ha eleget gyúrok és edzek, beállhatok Klicskó ellen eséllyel a ringbe?

FlybyWire 2018.05.07. 12:36:39

@dr. mesterséges színezék: miért kéne a közoktatásba engedni?
Még ha normális tanárok lennének is, akkor sem tenném ki a gyerekemet annak a szarnak, amit én is átéltem, és amiről nem a tanárok tehetnek. A versenyeztetés, a megbélyegzés (jegyek), a túlterhelés (házi feladat), az egyéni képességek nyirbálása, a tehetség visszadorongolása a nagy átlagba, az eredendő kíváncsiság kiölése stb. stb.
Ha van 1 dolog, ami miatt örülök annak, hogy későn lett gyerekem, az az mostani, szerencsére egyre szaporodó alternatív iskolák megjelenése.

Richard Gaal 2018.05.07. 14:05:54

"Nemrégiben szavaztak meg egy új jogszabályt az országban, amelynek értelmében egészen addig nem jár a migránsoknak az állampolgárság, amíg vissza nem fizették az államnak a segélyt."

Egészen pontosan akkor kaphat állampolgárságot valaki, ha az azt megelőző három évben nem kapott szociális támogatást vagy visszafizette azt. Miért nem lepődöm meg, hogy a 888 nem pontosan fordít?

Kovi1970 2018.05.07. 14:13:03

@Andy73: Svéjc nem európa leggazdagabb országa.
"Aztán pedig egyszer majd az osztrákokat, akik kb. annyira vannak lemaradva Svájctól, mint mi tőlük. "
Azért javaslom, hogy nézz el mondjuk valamelyik nyugat ausztriai turisztikailag felkapott tartományba, és infrastruktúrára szerintem ott vannak a szomszéd kelet-sváci tartományokhoz képest.

Ezek után menját Szentgotthárból Grazba, jobbat mondok: néz meg a határátkelő két oldalát...
Lenne mégm mit csinálni stadionok és képvisleői magánlakok helyett.

teéjesenmindegy 2018.05.07. 14:43:51

@dr. mesterséges színezék:
Ó, hát neked aztán tényleg szaporodnod kellett, te szardarab. Remélem megdöglik a szaros kölyköd

bontottcsirke 2018.05.07. 14:45:19

@abcdefghijklmm: Persze így is meg lehet közelíteni, de ők megcsináltak egy brandet, ami ma svájc, mi meg megcsináltuk a szart rizzsel, pedig lehetett volna legalább egy lencsekonzerv spáros debrecenivel.

2018.05.07. 15:09:00

@bontottcsirke: Én nem csináltam. Az előttem lévő 200 évre nincsen hatásom.
Egyébként ha azt gondolod, hogy ez az ország szar rizzsel, akkor sajnállak.
Szerintem nem olyan szar itt élni. Az emberiség 80% rosszabbul él az átlag magyarnál.
Csak hát a többsé mindig azt lesi, hogy a "szomszéd" A8-assal jár, nekem meg csak Renaul Clio-m van. Ez a hozzáállás a garancia az elkámpicsorodott életre.

FlybyWire 2018.05.07. 15:15:40

@teéjesenmindegy: ritkán írok ilyet, de a büdös kurva anyádat, te fasszopó geci.

Gleccsertetű 2018.05.07. 15:17:47

@Pizso: nem az a baj, h el vagy maradva az itthoni dolgokkal, hanem az, h magabiztosan lökök a sok libsi sületlenséget, aminek fele sem igaz. ezt persze te nem tudod, mert el vagy maradva az itthoni dolgokkal és nem hallgatod meg a másik oldal véleményét.

FlybyWire 2018.05.07. 15:19:48

@abcdefghijklmm: Én szívesen kiköltöztetnék mindenkit pár évre külföldre.
Ezer és egy dolog határozza meg az ember boldogságát, és ebből a pénz csak egy (mert a közmondás szar: a pénz *önmagában* nem boldogít, de ha amúgy jól van az ember, akkor igen is könnyebb tőle az élet :))
Viszont külföldön külföldiek élnek többségében, hülye és sokszor igen undorító szokásokkal (cipőben járkálás a lakásban, hangos orrszívás bárhol, stb.) és hiába 4x annyi a fizu ha a lakhatás meg 6x annyi, ésatöbbi....
Mondom, ki kell próbálni.
Nekem megvolt, és már önmagában ettől sokkal boldogabban élek itthon - még ha egy rakás dolog nem is tetszik (főleg általános emberi mentalitásban, politikában stb.)

2018.05.07. 15:22:34

@FlybyWire: a közmondás eredetileg úgy hanzik, hogy : "Boldogságot nem lehet pénzen venni" és ez így maximálisan igaz is.

Gleccsertetű 2018.05.07. 15:23:29

@bontottcsirke: lehet, h az egész napos hajócskatologatás helyett munkát kéne keresni

FlybyWire 2018.05.07. 15:24:42

@abcdefghijklmm: na ja, de a "pénz nem boldogít" meg így, nyers formában full hülyeség, mert azt sugallja, hogy tök ugyanolyan helyzetben nem vagy boldogabb 10x pénztől, mint 2x pénztől.
Ami marhaság....

2018.05.07. 15:34:53

@FlybyWire: igen, az hülyeség, de azért, mert nem az az eredeti közmondás, csak egy eltorzult formája.

bontottcsirke 2018.05.07. 15:45:26

@Gleccsertetű: Bírnád ha nálad kifesteném a nagyszobát, mi?

bontottcsirke 2018.05.07. 15:46:17

@Gleccsertetű: Vagy lehet hogy neked kéne nyugdíjba menni, mert ilyen hülye névvel ennyi hülyeséget már ne hordj össze.

Pizso 2018.05.07. 16:59:36

@Gleccsertetű: Nem értem, de gondolj amit akarsz. Ha akarod a kedvedért libsi vagyok. Hiszen a dédapám is bíró volt aki a törvény elötti egyenlőségben hitt. Én is hiszek benne. Elvégre ezt jelenti a liberalizmus. Azt ugye tudod, hogy protekcionizmus az ellentéte. Gondolom akkor Te protekcionista vagy.

Gleccsertetű 2018.05.07. 20:55:34

@bontottcsirke: egyébként ez most beletalált, hamarosan szükségem lesz egy szakemberre :))

na, peace!!!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.07. 23:41:48

"Évekkel ezelőtt olvastam egy interjút valamely magyar orvossal, aki kivándorolt Svájcba. Ő így nyilatkozott az ottani életéről: az a jó ebben az országban, hogy úgy általában békén hagyják az embert. Ezzel a mondattal nagyon sokáig nem tudtam mit kezdeni. A Soros-kampány idején értettem meg igazán, hogy milyen az, ha nem."

Menj ki szilveszterkor Kölnbe, ott még inkább megtapasztalhatod, milyen az, ha nem.

bontottcsirke 2018.05.08. 06:48:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerintem csak jöjjön el egy tatabányai éjszakába. Annyi lesz a feladata, hogy egy ájfónt tart a kezében és meg kell tenni 500 métert. Ha sikerül meghívom egy sörre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.08. 07:34:36

@bontottcsirke:

Ha ilyen szörnyű eg ytatabányai éjszaka, akkor meg végképp semmi szükségünk a kölni éjszakához hasonló plusz szolgáltatásokra.

humorpalanta 2018.05.08. 22:42:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szörnyű. Amerre én járok, ott egy migráncs a villamosvezető. Úgy be vagyok szarva, hogy egyszer felrobbant/megerőszakol/megver! Ja, nem...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.09. 18:06:11

@humorpalanta:

"Ja, nem..."

Ezt gondolták azok a nők is, akiket Kölnben megerőszakoltak. Ezt gondolták azok is, akik közé belehajtottak a terroristák. Ezt gondolták a megkéselt áldozatok is. Ezt gondolták a francia szennylap halomra gyilkolt munkatársai is.

bandigyerek 2018.06.05. 13:23:40

A sok szakértőnek: A Milkát egy Philippe Suchard nevű sváci pofa találta ki, tehát a Milka svájci.
süti beállítások módosítása