Fejjel a témának

KARAMBOL

KARAMBOL

Ez kellene ahhoz, hogy a tüntetés ne egy városnéző séta legyen

2019. január 07. - Kibeszélő

Lassan 9 éve szerveznek tüntetéseket. De célravezető-e békésen masírozni, és meghirdetett időpontban újabb városnéző sétát tenni a tömeggel?

Az elmúlt években rendszeresek voltak a demonstrációk. A hatalom mindig adott rá okot. Hol politikai pártok, hol civil szervezetek kezdeményezték a békés felvonulásokat, illetve a különböző, tiltakozó performanszokat. Ha mérleget vonunk ezeknek a megmozdulásoknak az eredményéből, valamint hatékonyságából, elég silány kép tárul elénk. Gyakorlatilag szinte mindegyik hiábavalónak bizonyult. (A netadó elleni mizériát én szándékosan nem említem. Úgy gondolom, azt eleve belülről sem igazán támogatták, hamar lecsengett az ügy.) Ugyanakkor szinte mindegyik demonstrációnál nagyon bizakodóak voltak a résztvevők, és remélték, a kormány meghallja az utcára vonulók hangját. Ám ha meg is hallotta, arra magasról tett. Ennek ellenére évek alatt nem termelődött ki egy markáns személyiség, aki karizmája révén vezethette és elszánttá tehette volna a tömegeket. Nem született vadonatúj stratégia, nem reformálták meg a tiltakozások módját és eszköztárát. Minden a megszokott medrében folydogált tovább, vagyis elhaltak a kezdeményezések.

Nemrég azonban felcsillant egy halovány reménysugár, amikor ellenzéki képviselők előbb a parlamenti ülésen, majd az MTVA székházában akcióztak. Ez a teljesen új megnyilvánulási forma a kormánypártot is meglepte. És nem is tudott igazán mit kezdeni vele. Orbánék képtelen voltak elegánsan kezelni az ügyet. Inkább befeszültek, és csak azért is meg akarták mutatni, ki az úr a házban, azaz az országban. A rabszolgatörvény apropóján ugyanakkor a szakszervezetek is mozgolódni kezdtek. Ezek a fordulatok, úgy tűnt, felrázzák fásultságából az országot. Több vidéki városban is tüntetéseket szerveztek. Ám az ünnepek és a hideg január hamar lehűtötték a kedélyeket, sokaknál győzött a kényelem. Így a január 5-re szervezett megatüntetésre kevesebben mentek el, mint ahogy az várható lett volna. A fotelből leadott részvételi szándék csak szándék maradt (ez tapasztalat). 

tunti.jpg

Persze, tízezren azért elvonultak a Kossuth térig. Az ellenzéki pártok azért egymás mellett masíroztak. Az ismert ellenzéki arcok azért megmutatták magukat. És persze, azért a tüntetésnek megvolt a maga bája. Nem csak a három bundabugyi meg a pálinka miatt, amivel a vonulók melegítették magukat, de az egy-egy elcsípett életjelenet miatt is. Ahogy a kisföldalatti egyik szerelvénye tovább robogott a Hősök terén, megállás nélkül, miközben zúgott rajta az Orbán takarodj. Vagy ahogy Tordai Bence anyukája egy padon állva kérte kisfiát, vegyen fel sapkát is, különben megfázik. Igazán kedves metaforái voltak ezek a mai magyar valóságnak. Csakhogy az értelmiségi visszafogottság és nyugalom már semmit sem ér. A beszédeket részben olyanok mondták el, akik nem szónokok, és akik bár a maguk módján sokat tesznek az országért, a nevük ismeretlen a tömegek számára. Ide már nem statisztikákat felvonultató barokk mondatok kellenek, hanem ismert személyek, komoly egyéniségek, kirobbanó erejű tőmondatok, szlogenek, utasítások, akcióterv. 

És kellene még valami. Noha irtózunk az agressziótól, noha ellenzünk minden erőszakot, nyilvánuljon meg az szimplán hangerőben vagy verbálisan, és noha nem szimpatizálunk a nyers erővel, ennyi lagymatag és sikertelen év után rá kell jönni, szükség lenne ultrákra. Mert még a kézilabdameccs is lagymatag, ha némán ülnek a nézők, és a kézilabda-csapat is enervált lesz, ha nem bátorítják őket. A tüntetések is ugyanígy veszítenek erejükből, majd halnak el, ha nincs egy szuggesztív vezető és egy erős mag, aki felrázza a többieket és vezeti őket a siker felé. Egyelőre ezek hiányában minden demonstráció azzal fog véget érni, hogy az emberek hazamennek, és másnap minden folytatódik tovább. A két hét múlva meghirdetett újabb demonstráció megint a jövőbe helyezett ígéret, egy újabb értelmiségi próbálkozás. Kizárólag akkor fog fájni, ha valóban beköszönt egy országos sztrájk, megbénul az élet, és Orbánék észreveszik, az országban más is él, rajtuk kívül.

A bejegyzés trackback címe:

https://karambol.blog.hu/api/trackback/id/tr6614544894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gandosz 2019.01.08. 04:27:31

Bezzeg Bangóné milyen elegáns volt, amikor kurva erős képet akart csinálni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.08. 06:17:54

Tüntetéshez kell egy népszerű cél, egy vezető, s tüntetők.

Itt a cél népszerűtlen: Gyurcsány hatalomba emelése. a Soros-terv életbe léptetése.

Vezetőből van 30, azaz nincs.

S tüntetők se nagyon vannak, eddig még a legkeményebben napon se voltak többen, mint a 2006-os tüntetők harmada.

Éhesló 2019.01.08. 06:42:49

Nem csak antifák vannak.
Importból.
Emlékezzetek 2006 őszére, mielőőtt elveszítitek a józan eszeteket poszter.

kvadrillio 2019.01.08. 07:58:48

ORBÁN VÁRKAPITÁNYSÁGOT ALAPÍTOTT A VÁRBAN...
Petőfi Sándor -

Szöveggyűjtemény
A NÉP NEVÉBEN
Még kér a nép, most adjatok neki!
Vagy nem tudjátok, mily szörnyű a nép,
Ha fölkel és nem kér, de vesz, ragad?
Nem hallottátok Dózsa György hirét?
Izzó vastrónon őt elégetétek,
De szellemét a tűz nem égeté meg,
Mert az maga tűz; ugy vigyázzatok:
Ismét pusztíthat e láng rajtatok!

S a nép hajdan csak eledelt kivánt,
Mivelhogy akkor még állat vala;
De az állatból végre ember lett,
S emberhez illik, hogy legyen joga.
Jogot tehát, emberjogot a népnek!
Mert jogtalanság a legrútabb bélyeg
Isten teremtményén, s ki rásüti:
Isten kezét el nem kerűlheti.

S miért vagytok ti kiváltságosok?
Miért a jog csupán tinálatok?
Apáitok megszerzék a hazát,
De rája a nép-izzadás csorog.
Mit ér, csak ekkép szólni: itt a bánya!
Kéz is kell még, mely a földet kihányja,
Amíg föltűnik az arany ere...
S e kéznek nincsen semmi érdeme?

S ti, kik valljátok olyan gőgösen:
Mienk a haza és mienk a jog!
Hazátokkal mit tennétek vajon,
Ha az ellenség ütne rajtatok?...
De ezt kérdeznem! engedelmet kérek,
Majd elfeledtem győri vitézségtek.
Mikor emeltek már emlékszobort
A sok hős lábnak, mely ott úgy futott?

Jogot a népnek, az emberiség
Nagy szent nevében, adjatok jogot,
S a hon nevében egyszersmind, amely
Eldől, ha nem nyer új védoszlopot.
Az alkotmány rózsája a tiétek,
Tövíseit a nép közé vetétek;
Ide a rózsa néhány levelét
S vegyétek vissza a tövis felét!

Még kér a nép, most adjatok neki;
Vagy nem tudjátok: mily szörnyű a nép,
Ha fölkel és nem kér, de vesz, ragad?
Nem hallottátok Dózsa György hirét?
Izzó vastrónon őt elégetétek,
De szellemét a tűz nem égeté meg,
Mert az maga tűz... ugy vigyázzatok:
Ismét pusztíthat e láng rajtatok!

(Pest, 1847. március.)

kvadrillio 2019.01.08. 07:59:51

@kvadrillio: - Ady Endre -

Szöveggyűjtemény
Dózsa György unokája
Dózsa György unokája vagyok én,
Népért síró, bús, bocskoros nemes.
Hé, nagyurak, jó lesz tán szóba állni
Kaszás népemmel, mert a Nyár heves.

A Nyár heves s a kasza egyenes.
Hé, nagyurak: sok rossz, fehér ököl,
Mi lesz, hogyha Dózsa György kósza népe
Rettenetes, nagy dühvel özönöl?

Ha jön a nép, hé, nagyurak, mi lesz?
Rablóváraitokból merre fut
Hitvány hadatok? Ha majd csörömpöléssel
Lecsukjuk a kaput?

kvadrillio 2019.01.08. 08:00:35

- Petőfi Sándor -

Szöveggyűjtemény
FÖLTÁMADOTT A TENGER...
Föltámadott a tenger,
A népek tengere;
Ijesztve eget-földet,
Szilaj hullámokat vet
Rémítő ereje.

Látjátok ezt a táncot?
Halljátok e zenét?
Akik még nem tudtátok,
Most megtanulhatjátok,
Hogyan mulat a nép.

Reng és üvölt a tenger,
Hánykódnak a hajók,
Sűlyednek a pokolra,
Az árboc és vitorla
Megtörve, tépve lóg.

Tombold ki, te özönvíz,
Tombold ki magadat,
Mutasd mélységes medred,
S dobáld a fellegekre
Bőszült tajtékodat;

Jegyezd vele az égre
Örök tanúságúl:
Habár fölűl a gálya,
S alúl a víznek árja,
Azért a víz az úr!

(Pest, 1848. március 27–30.)

midnightcoder2 2019.01.08. 08:15:07

@kvadrillio: Az ellenzéknek pont az a baja, hogy az ő országlásukhoz képest elég nagy a jólét. Pont ugyanezért nem tudtak nyerni Orbánék sem 2006-ban. Nincs igazán kormányváltó hangulat. Lehet hisztikézni és tüntikézni, de ha holnap választásokat tartanának akkor megint csak Orbánék nyernének. Ráadásul ennek csak az egyik oka a viszonylagos jólét, a nagyobbik gond az ellenzék kormányképtelensége. Mert tök fasza, hogy a tüntikén lelkesen ordítja az értelmiségi MSZP-s és Jobbikos és DK-s hogy O1G, ettől az MSZP csak továbbra is csak orrát befogva lenne hajlandó koalíciót kötni a Jobbikkal - ami nyilván roppant acélos szövetség lenne - a DK pedig sehogy. Ráadásul abban igaza van a postolónak, hogy az ellenzéket nem fogja össze senki. És nem is igen lehetne olyan embert találni akit a DK és a Jobbik is elfogad és elég karizmatikus személyiség ehhez. Teccettek volna nem olyan lelkesen ásni az árkokat a baloldalról, és akkor most össze lehetne fogni a Jobbikkal.

rallus 2019.01.08. 08:19:21

Segíteni szeretnék!
Markáns személyiséggel Dunát lehet rekeszteni az ellenzéki vezetők közül. Varju még misszionárius pózban, a fejberúgást várva is képes volt egyenes adásban közvetíteni a mészárlást, az Isten is hősnek teremtette!
Az ultrák sem hiányoznak, hiszen nem féltek az orbánista Kossuth szobrát megrongálni és még a klerikális reakciót szimbolizáló karácsonyfa felgyújtására is tettek kísérletet, bár ezen a téren még további képzésekre van szükség.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.01.08. 08:32:28

Nincs 10%-nál népszerűbb ellenzéki vezető, így Orbánt hiába utálja a többség, ő a vakok között a félszemű.
Korrupt az ország, így a korrupció ellen nem fognak tömegek tüntetni.
A sok birka visszasírja a kommunizmust, így a demokrácia leépítése nem hívószó egy tüntetésre.
A fiatalok és a nemzetközi viszonyokkal tisztában levők már rég külföldön vannak, a kormánypropagandából tájékozódók nem tüntetnek az ország elmaradottsága miatt.
Soroljam még?

Kivlov 2019.01.08. 08:36:11

@midnightcoder2:
Persze hogy nincs. Ahhoz hogy kormányváltó hangulat legyen, először ellenzék váltás kell.
Mert orbi még mindig bőven jobb alternatíva bármelyik jelenlegi ellenzékinél. És itt egyelőre vége is a dalnak. Bárhatják a ballibák, hogy Bajnait leamortizálták egy totál bukó szituációban.

Populista Pista 2019.01.08. 09:01:00

"Tüntizek tehát vagyok" - a poszt logikája szerint. Csak hát ebből nem lehet megélni akkor, amikor mindenki látja, hogy feljavulóban vannak azok a dolgok, amik tényleg fontosak a zemberek számára. Lehet ábrándozni róla milyen jól jönne egy nagy gazdasági válság, de csak nem akar jönni. A siránkozás a tudomány szabadságáról (lásd genderképzés "betiltása") kutyát nem érdekel.

nemecsekerno_007 2019.01.08. 09:04:58

Országos sztrájk?! Ahogy néztem 90%-ban a közszféra szakszervezetei tüntettek, ha sztrájkolni fognak az akár hasznos is lehet a kormánynak mert leépítéseket terveznek a közigazgatásban. Amúgy meg egész évben tüntik lesznek mert vákasztási év lesz...

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2019.01.08. 09:06:37

A forradalmak ált. tüntetésekkel kezdődnek. Hiszen hogyan máshogy, ugye? Aztán ezek a tüntetések egyre erősebbek, nagyobbak, a tömeg egyre radikálisabb. Ez kell itt is. Fel kell ismerni, hogy ez a bűnbanda nem távolítható el másként, csak fegyverres erőszakkal. Az utcán kell kergetni a fideszes férgeket, levadészni őket, mint 56-ban az ÁVO-sokat. Most persze még nem tartunk itt, de remélhatőleg egyszer ez is eljön. nem börtön kell nekik, hiszen onna az agyhalott zombijaik visszahoznák őket. Úgy kell intézni, hogy ne tudjanak visszatérni. Egy forradalomban ez megoldható.

rallus 2019.01.08. 09:12:36

@ipartelep: Te nem tehetsz róla... Az OPNI-t a barátaid számolták fel....

langesz 2019.01.08. 09:14:44

Mégis mitől lenne itt országos "szrtájk" te nyomorék? Szombaton sztrájkolni.. ,mert akkor mindenki velünk van, aki otthon maradt. 5_6 autóval lezárnak majd fél útpályákat a párttagok. Szánalom.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.08. 09:30:44

@langesz: pontosan. nincs tomeg, akkor latszodjunk tomegnek. ha csak szazan jottunk ide bajszosszarozni, akkor uljunk ki a villamos ele, akkor majd eszrevesznek minket. ha tomegtuntetes helyett parezres vonulas jott ossze, akkor mar inkabb alljunk ki kocsival keresztbe az utakra. mer' a nep velunk van. na persze.

Minden ballib bérretteg 2019.01.08. 09:45:48

Van egy ötletem !

Mi lenne ha Bangóné és társai bemennének a TV székházba, és a földön fetrengenének !?

Akkor végre talán lenne valami ! Szólak nekik ?

www.facebook.com/Elegahazugsagokbol/videos/314084659317015/

Elmentek a picsába !

midnightcoder2 2019.01.08. 09:53:37

@Kivlov: Bajnai teljesen jó lenne, az ő tevékenysége a ciklusuk egyetlen vállalható része. A gond csak az vele, hogy egyrészt nem biztos hogy akarja, másrészt baloldalon rohadtul hülyén mutat. A hét vicce volt amikor az internácionálét énekelte... A Jobbik színeiben viszont simán el tudnám képzelni, kérdés hogy rá lehet-e venni erre. Szerintem most nem.

Kivlov 2019.01.08. 09:57:47

@midnightcoder2:
Persze, hogy jó.
Csak elhasználódott. Rossz periódusban volt, rossz parlamenti többség előtt. És innentől M.o.-n nem nagyon van neki visszaút. Nagyon támadható lenne.

midnightcoder2 2019.01.08. 10:07:41

@Kivlov: Kis hazánkban bárki támadható. Ezért volt hülyeség az ellenzéki oldalról az O1G. Innentől kezdve az O bármivel behelyettesíthető, és ugyanez a trükk bármilyen politikussal eljátszható. És akkor a román lejen nem O1G lesz hanem B1G. Azt a 20 hülyét aki ezeket megcsinálja bármilyen oldal percek alatt ki tudja termelni. Az ország védjegye pedig innentől kezdve az 1G lesz, a végeredmény pedig az, hogy az a zseni aki az egészet kiagyalta nem az Orbánt járatja le, hanem az országot.

Kivlov 2019.01.08. 10:15:28

@midnightcoder2:
Bárki. csak nem mindegy, hogy mivel és hogy mennyire...

midnightcoder2 2019.01.08. 10:30:40

@Kivlov: De, nagyjából mindegy. Van egy tábor aki Jézusról is elhiszi hogy a Soros ügynöke, de ez elég szűk. Az ellenzék saját magával cseszik ki, amikor ezzel azonosítja az áltag FIDESZ szavazót. Egyrészt elég nehéz bárkit is meggyőzni azzal, ha úgy indítasz hogy lehülyézed. Másrészt, szerintem a legtöbben abból indulnak ki - és nem is minden alap nélkül - hogy Orbán még mindig a legkisebb rossz. Orbánék sem az a matyóhímzés, de amit a baloldal a legutóbbi két ciklusában elkövetett az katasztrófa volt. És ebből a katasztrófából igenis kitűnik hogy az amit a Bajnai csinált, az viszont nem volt rossz. Na jó, sok mindent nem csinált, de amit igen az elég volt ahhoz, hogy visszahozza a szakadék széléről az országot ahova Fletóék bemanőverezték. És ezt azért jobbról is elismeri az értelmesebbje.
Csak ehhez az kell, hogy Bajnai - vagy bárki - ne az MSZP vagy a DK éléről jöjjön. Mert ez a két párt eléggé vörös posztó, és nem is minden ok nélkül.

Bkkzol 2019.01.08. 10:46:47

Huu... nagyon kemény amikor már azt fejtegetik, hogy Bajnai az egyik legjobb ellenzéki "politikus".
Nagyon nagy baj van!

ulpius66 2019.01.08. 10:55:33

Hogy nagyokat idézzek eredetiben:

"Minél több választó ábrándul ki a múltbéli és a jenlegi tolvajokból, annál több esélye van a jövőbeli tolvajoknak."

ulpius66 2019.01.08. 10:57:21

hvg.hu
2019. január 07. 13. óra

"Orbán Viktor Házavató Bulija a Várban" címmel szerveztek tüntetést a Facebookon hétfőre is a Sándor-palota és a karmelita kolostor közötti térre 12 órára.

A szombati egész délutános tüntetés után is 2 ezer ember ígérte a részvételét a Facebookon, és további 16 ezren érdeklődtek.
De a tüntető tömeg elmaradt. A helyszínen tartózkodó kollégáink szerint a téren nagyjából 30 ember gyülekezett. Arról beszéltek, a beígért hangosítás még nem érkezett meg.
Tudósítónk szerint végül a beszédet technikailag "a 30 emberhez méltó hangerejű kiabálással" oldották meg. Majd a szónoklatok 12 óra 30 percre véget is értek. A demonstrálók pedig elmentek."

Hát kb. ennyike a tegnapi tüncikéről.......

ulpius66 2019.01.08. 11:07:29

Mán megint az egész tüncike CSAK MÉDIA-TÜNCIKE!!!

KIMEGY 8-10 ÉHENKÓRÁSZ UTAT LEZÁRNI JÁSZKARAFASZÁN, AKKOR AZ EGÉSZ BALLIBSI MÉDIA CÍMLAPON HOZZA EZT AZ ORSZÁGOS ÉRDEKLŐDÉSRE SZÁMOT TARTÓ ESEMÉNYT!

Ez a baja a ballibsiknek!

Csak és kizárólag a médiumokban léteznek....

tacsi61 2019.01.08. 11:10:35

@ulpius66: Világot megbaszó nagy ökör csicska vagy !

tacsi61 2019.01.08. 11:18:24

@Kivlov: Kurvára utálom a libsiket !! Miért gondlod hogy mindenki libsi aki nem fidesz kutya !?

ulpius66 2019.01.08. 11:20:43

@tacsi61:

Tacsikám!

Pl. az EU választáson két lista lesz!

1. Fidesz-KDNP
2. A ballibsik listája (SoroSS-lista)

Te melyikre fogol savazni?
(az nem jó válasz, hogy egyikre sem....)

ulpius66 2019.01.08. 11:23:57

Tacsikám!

Ha ugyanannyira útálod a libsiket, mint a fideszeseket, akkor ennek hangot is adhatnál!
(mert egyébként csak eccerű magyarázkodás..... egyik kommentedben szidd a fideszeseket a következőben legalább olyan aljas módon a ballibsiket....)

ulpius66 2019.01.08. 11:27:01

Tacsikám!

Végül azt is elárulhatnád, neked kik a kedvenceid, hogy én is tudjam veled együtt őket is fikázni!

Előre is köszike!

ulpius66 2019.01.08. 11:31:42

@tacsi61: "@ulpius66: Világot megbaszó nagy ökör csicska vagy !"

Tacsikám!

Azt mán tudjuk, hogy kultur-lény vagy!

Esetleg a ballibsi tüncikékhez is valamit hasonló jókat!

midnightcoder2 2019.01.08. 11:40:20

@ulpius66: "Minél több választó ábrándul ki a múltbéli és a jenlegi tolvajokból, annál több esélye van a jövőbeli tolvajoknak."

Ez egy tökéletes mondat.

Kivlov 2019.01.08. 12:36:54

@midnightcoder2:
Erről van szó.

@tacsi61:
Ott tüntettek ferkóval együtt. Akkor azok kik?

Visceroid 2019.01.08. 13:23:53

"Ez kellene ahhoz, hogy a tüntetés ne egy városnéző séta legyen"

Ideológia, fanatizmus, pár szép nagy kopasz kétajtós szekrény, meg a libsibölcsészséget el kellene felejteni. A Fidesz is ezt csinálta és bejött nekik.

Tájékozódj mielőtt elhiszed 2019.01.08. 14:02:12

@Visceroid:

Meg mondjuk egy nem árt egy többségi társadalmi támogatottság sem.
Ami Fidesznek szintén megvolt, visszont a ballib elkúrókat ma is a lagejobban rühellik.

sZulamith 2019.01.08. 14:30:50

"Orbánék észreveszik, az országban más is él, rajtuk kívül." azt még hozzá tenném, és az adófizetők gondolkodni is tudnak. Sőt okosak is, mert inkább sétálnak sokadszorra is, mintsem törjenek, zuzanak. Ha itthon nem is, de külföldön észlelik ezeket a kormányt lejárató sétákat.
Azt gondolom, van abban igazság, hogy a kormány rendszerint az "azértse" politikát folytatja az adott helyzetben, de utána - amikor elül a hir - gondolkodik, /például az netadó/ és lép egyet jó irányba. .Persze az lenne a kivánatos, ha előbb gondolkodna, és aztán lépne:) Szerintem erre vágynak a tömegdemonstrálók is.

Treff Bubi 2019.01.08. 15:17:51

Azt nem értem, hogy ha a százbilliárdos Soros el akarja emészteni az országot, miért nem vág néhány milliárdot az ellenzékhez, amiből vehetnének tömeget, ultrákat, bérgyilkost, akármit? Ja, hogy nem is akarja elemészteni az országot?

konrada 2019.01.08. 15:21:03

A következők kellenének:
Egy masszív és mindenki által jól érzékelhető elqrás.
...ami miatt az átlag rosszabbul él.
Egy olyan ellenzéki erő, amiről el lehetne hinni, hogy jobban csinálja.
(Amiben egy holokauszt leszármazott fogja a Duna-parti cipőbe köpködő kezét, az nem biztos hogy olyan.)
És ehhez egy karizmatikus vezető.

...ha mindez együtt van, akkor igen hamar lehetne olyan tömeg, amely meghaladhatná a kritikus méretet, mert zorbiéknak csak addig nézik el a hülyeségeiket, amig nem az emberek zsebére megy, és amig nem látszik jobb.
süti beállítások módosítása